• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد:

قدرت و قاطعیت پلیس با رأفت اسلامی همراه باشد

  • کد خبر : 1981
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
قدرت و قاطعیت پلیس با رأفت اسلامی همراه باشد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پلیس علاوه بر اینکه با قاطعیت و قدرت با اراذل و اباش و مجرمان برخورد می کند، لازم است همواره رأفت و رحمت اسلامی را نشان دهد و با زبان خوش و رفتار خوب، زمینه اصلاح مجرمان را فراهم آورد.

به گزارش ریاح نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: پلیس همانطور که با قاطعیت و قدرت با مجرمان، اراذل و اباش برخورد می کند باید رحمت و رأفت اسلامی را نشان دهد تا زمینه اصلاح برخی از مجرمان فراهم شود.


پلیس ایران که مسئولیت امنیت کشوری را بر عهده دارد که ام القری جهان اسلام به شمار می رود، علاوه بر اینکه باید قوانین را رعایت کرده و آن را اجرا کند بر اساس دستورات الهی و قرآنی ، احسان و رحمت را به اقدامات خود اضافه کند؛ در برخی از موارد نباید سختگیری زیادی داشت.


با توجه به ضرورت حفظ حریم شخصی مردم، مسئولان و حاکمان اسلامی باید جامعه را سالم نگه دارند، اینکه گفته شود احتمال می دهیم افرادی در یک منزل مسئله خلاف شرعی را انجام می دهند و صرف یک احتمال باشد، نباید وارد شد اما جاهایی که خانه فساد است باید برخورد لازم انجام شود، همچنین غفلت و نادیده گرفتن برخی از گناهان که جنبه شخصی دارد، بسیار سازنده است و می تواند زمینه اصلاح افراد را فراهم سازد.

اراذل و اوباش در اصفهان جرأت عرض اندام ندارد

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این پلیس در حوزه کشف سلاح غیرمجاز، برخورد با اراذل و اوباش، رصد فرق و مذاهب، برخورد با باندهای فساد و فحشا، خانه های فساد، محصولات ضد فرهنگی، آلودگی صوتی و سگ گردانی، نظارت بر اماکن عمومی و اصناف و غیره فعالیت دارد.


پلیس اطلاعات و امنیت استان اصفهان برای سومین سال متمادی بر روی موضوع کنترل اراذل و اوباش و سلاح های غیرمجاز تمرکز کرده و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته است که از جمله آن می توان گفت که اراذل و اوباش در اصفهان جرأت عرض اندام ندارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.