• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

فیلم «غریب» پرافتخارترین فیلم جشنواره/جشنواره سیزدهم فیلم فجر اصفهان در ایستگاه پایانی

  • کد خبر : 13062
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
فیلم «غریب» پرافتخارترین فیلم جشنواره/جشنواره سیزدهم فیلم فجر اصفهان در ایستگاه پایانی
جشنواره فیلم فجر اصفهان در آخرین ایستگاه خود به اکران سه فیلم متفاوت «غریب»، «اتاقک گلی» و «گل‌های باوارده» حول محور دفاع مقدس برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه رسید.

به گزارش ریاح نیوز، شب گذشته، جشنواره فیلم فجر اصفهان در آخرین ایستگاه خود به اکران سه فیلم «غریب»، «اتاقک گلی» و «گل‌های باوارده» برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه رسید.

البته دیدن فیلم بعد از برگزاری اختتامیه و مشخص شدن برندگان سیمرغ‌های بلورین هم طعم دیگری داشت.

«غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی نخستین فیلمی بود که شب گذشته روی پرده سینما رفت، فیلمی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر موفق شده بود جایزه سرباز را از آن خود کند، فیلم برگزیده بخش مقاومت شود و پردیس پورعابدینی از این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر زن را به دست بیاورد.

داستان غریب یک هفته بعد از مفقود شدن احمد متوسلیان در سال ۵۸ آغاز می‌شود، این فیلم وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹ را به تصویر می‌کشد، دورانی که شهید محمد بروجردی به عنوان فرمانده سپاه در غرب کشور حضور داشت.

لطیفی که فیلم «روز سوم» را نیز کارگردانی کرده بود، سعی دارد در این فیلم مجاهدت‌ و ایثار شهید بروجردی را به مخاطب نشان دهد و زوایای شخصیتی مسیح کردستان را که به دفاع از مردم کردستان در مقابل ضدانقلاب می‌پردازد، به خوبی نمایش می‌دهد.

با توجه به تعریف و تمجید‌ها از «غریب»، استقبال بسیار خوبی نیز از مخاطبان برای تماشای این فیلم شده بود، این فیلم آن چنان درست و تمیز ساخته شده بود که همه تماشاگران را ۱۲۰ دقیقه میخ‌کوب روی صند‌لی‌ها کرد و در پایان تشویق آن‌ها را در پی داشت.

«اتاقک گلی» دومین فیلمی بود که در آخرین شب از جشنواره فیلم فجر اصفهان اکران شد، این فیلم که ساخته محمد عسگری است، روایتی عاشقانه است که در جریان عملیات مرصاد در کرمانشاه رخ می‌دهد.

شاهو جوانی اهل روستای حسن‌آباد است که عاشق خزال شده اما به ناگهان وارد جریان عملیات مرصاد برای مقابله با مجاهدین خلق می‌شود؛ شاهو برای نجات جان خانواده و اهالی روستای خود با نیروهای سپاه همراه شده و جوانمردانه ایستادگی می‌کند.

اتاقک گلی روایتی ناب از عشق، ایثار، شهادت، شجاعت، خانواده‌دوستی و امید است که به خوبی توانسته براساس مستندات و واقعیات مفهوم عشق به خانواده و وطن را به تصویر بکشد و رشادت‌های مردم و نیروهای سپاه و بسیج‌ را برای حفظ خاک به نمایش بگذارد.

اسداله بابایی، طراح صحنه و بازیگر، پس از تماشای فیلم اتاقک گلی با اشاره به حضورش در عملیات «مرصاد» اظهار داشت: این فیلم خیلی با فضای عملیات مرصاد هماهنگ و شبیه بود و خوشحالم که برای اولین بار توانست صحنه‌ها را ترسیم کند.

وی ادامه داد: همه چیز در فیلم طبیعی بود و تز نظر صحنه‌آرایی و حتی بازی‌ها هیچ چیز کم نداشت و من را به همان روزها برد و دوباره وقایع را به چشم دیدم.

بابایی با اشاره به هم‌رزم بودنش با شهید بروجردی و آشنایی نزدیک با این شهید، گفت: فضای فیلم غریب نیز از نظر طراحی صحنه خیلی قوی بود و شخصیت شهید بروجردی را خیلی خوب گریم کرده بود و به چهره او نزدیک شده بود.

این بازیگر و طراحی صحنه درخصوص فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس که در این جشنواره‌ها اکران شد، افزود: فیلم‌های خوبی در زمینه دفاع مقدس و شناساندن چهره واقعی منافقین داشتیم اما به نظرم خیلی دیر به این موضوع ورود کردیم.

وی ادامه داد: جنایت‌های منافقین اصلا قابل انکار و نادیده گرفتن نیست و باعث تأسف است که افرادی در این عصر به این گروهک می‌پیوندند، اگر زودتر از این‌ها، چنین تولیداتی را می‌دیدیم شاید دچار مشکلات در جنگ رسانه‌ای و شناختی نمی‌شدیم.

بتول شیرانی، بازیگر اظهار داشت: کت چرمی و سرهنگ ثریا را روزهای قبل دیدم اما فیلم اتاقک گلی را دیدم که بسیار جالب بود و امروز به نسبت روزهای قبل خیلی شلوغ‌تر بود.

وی ادامه داد: ما زنان قدرتمندی در سینما و تلویزیون داریم که در این جشنواره هم هنرنمایی کردند؛ کارگردان سرهنگ ثریا که کار اولش بود اما کار خوبی را ساخته بود یکی از همین بانوان است.

آخرین فیلم از آخرین شب جشنواره فیلم فجر اصفهان نیز به روزهای آغازین جنگ تحمیلی و تلاش مهندسان و کارکنان برای حفظ پالایشگاه نفت آبادان و استفاده از تجهیزات انبار این پالایشگاه برای تعمیر دیگر پالایشگاه‌ها برمی‌گردد.

«گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با مشارکت وزارت نفت و بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و فضای جدید و جالبی را برای تماشاگران به نمایش گذاشت و باعث شد تا مخاطبان شب آخر جشنواره فیلم فجر اصفهان سه فیلم متفاوت حول محور موضوع دفاع مقدس را به تماشا بنشینند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13062

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.