• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
آیت الله سیدابراهیم رئیسی:

فرهنگ و هنر نباید در اجرای عدالت و مبارزه بافساد غایب باشد

  • کد خبر : 6577
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۷
فرهنگ و هنر نباید در اجرای عدالت و مبارزه بافساد غایب باشد
آیت الله سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت و مبارزه بافساد اگر به حوزه هنر بیاید باعث می‌شود این مفاهیم در ذهن ها ماندگار شود، گفت: در اجرای عدالت عقبیم و باید آن را جبران کنیم و فرهنگ و هنر در اجرای عدالت نباید غایب باشد.

به گزارش ریاح، آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست با جمعی از نویسندگان و شاعران و ناشران ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: پیشنهادات اهالی فرهنگ می‌تواند برای دولت منشا تصمیم سازی و تصمیم گیری جدی باشد.

حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نباید لفظی باشد و باید منجر به عمل شود. هم نظریه پردازان و کسانی که صاحب نظر در دانشگاه و حوزه هستند و هم کسانی که در میدان کار هستند باید از نظرشان استفاده شود و هر نظری بدون استفاده از نظر میدان داران انتزاعی هست.

حمایت از اهالی فرهنگ و هنر هم حقوقی و هم مالی و هم میدان دادن به ابتکارات و خلاقیت های آنها بویژه جوانان است.

منویات رهبر انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود و نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات رهبری اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند و باید آن را فعال کنیم اظهار داشت: می‌توانیم با کمک کارشناسان فرهنگی کالاهای فرهنگی بسیار دلنشین تولید کنیم.

اجرای عدالت و مبارزه بافساد اگر به حوزه هنر بیاید باعث می‌شود این مفاهیم در ذهن ها ماندگار شود، در اجرای عدالت عقبیم و باید  آن را جبران کنیم و فرهنگ و هنر در اجرای عدالت نباید غایب باشد و نقش اینکه قانونگزاری در جامعه ارزش و قانون گریزی ضد ارزش باشد خیلی مهم است.

فرهنگ و هنر امیدوار کننده جامعه است و هنر و فرهنگ انقلابی جامعه را امیدوار می کند امید و اعتماد و سفره مردم آسیب دیده است و این رسالت همه ما هست و هنرمندان می توانند در این عرصه تحول بیافرینند و باید متحول کرد. 

تحول شرایطی دارد و این اتفاق در تحول در سفره و کسب و کار مردم با سخن نمی ‌شود و اگر عمل نباشد ناامیدی ها افزون خواهد شد. 

هنرمندان روشنفکران جامعه هستند و بیش از و پیش از دیگران می‌فهمند و خطر را به جامعه اعلام می‌کند. روشنفکر جامعه قبل از دیگران می‌فهمد و تهدیدات جامعه را دیده بانی می‌کند و زود با شعر و هنر خود به جامعه هشدار می‌کند و مانند موذن جامعه را از خواب رفتگی نجات می‌دهد. 

با توجه به مشکلات هنرمندان، برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول درمی آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند. 

حتما کاغذ و جوهر می‌تواند در کشور تولید شود. تهیه کتاب برای برخی از خانواده ها سخت است و باید کتاب را ارزان کنیم و ارزان شدن با حرف نمی شود. 

اقتصاد هنر بسیار اشتغال ایجاد می‌کند و باید آن را فعال کنیم. می‌توانیم با کارشناسان فرهنگی توانند می توانیم کالاهای فرهنگی بسیار دلنشین تولید کنیم که حتی در خارج از کشور هم جلوه داشته باشد و اقتصاد هنر ایحاد شود هنرمندان نیازمند کمک دولت نخواهد بود. 

تا کسی عدالت و ضدفساد بودن در درونش نجوشد نمی تواند با فساد مبارزه کند. شایسته سالاری باید شاخص هایی داشته باشد که قابل اندازه گیری باشد. 

دولت باید اول هدایت و دوم حمایت و نظارت کند و اهالی فرهنگ و هنر صاحب فکر و قلم  هستند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.