• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
محسنی اژه ای:

عناصر دخیل در مسمومیت دانش‌آموزان به اشد مجازات خواهند رسید

  • کد خبر : 13332
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
عناصر دخیل در مسمومیت دانش‌آموزان به اشد مجازات خواهند رسید
رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفت: واضح است که این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض در قانون است و یقینا قوه قضائیه به‌صورت کاملا ویژه، خارج از وقت در صورت دستگیری به مسأله رسیدگی می‌کند و عناصر دخیل را به اشد مجازاتی که قانون پیش‌بینی کرده خواهد رساند.

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌‎الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان اظهار داشت: از مطالب نمایندگان اقشار که صحبت کردند استفاده کردم و در این راستا از آن‌ها تشکر می‌کنم، همچنین نماینده ارامنه، مثل همیشه دلسوازانه و شجاعانه نکاتی بیان کردند و برای ایشان و هم کیشان‌شان ارزوی موفقیت دارم.

وی ضمن تبریک اعیاد پیش رو ادامه داد: باید این ماه‌های پر خیر و برکت را دریابیم، خداوند در ماه رمضان نسبت به بندگان توجه فراوانی دارد و باید این فرصت را دریابیم.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که در کشور با آن مواجهیم مسمومیت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی، وزارت کشور، بهداشت با نهایت تلاش در حال بررسی جوانب و پیگیری هستند، این موضوع با جان و روان همه افراد در ارتباط است و برای همه مسوولان حائز اهمیت است. 

رئیس دستگاه قضابا بیان اینکه به نظر می‌رسد این اقدام سازمان یافته است که یا دشمن ایجاد کرده و بهره‌برداری می‌کند و یا در حال بهره‌برداری از آن است، گفت: در مدت اخیر شاهد بودیم که دشمنان شناخته شده کشور در خصوص این موضوع چه صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایی داشتند و برخی افراد غافل و وابسته همان خط ایجاد ترس و دلهره را بیشتر دنبال می‌کنند اما نهایت تلاش انجام می‌گیرد تا عوامل شناخته شوند.

وی تأکید کرد: هفته‌ای نیست که گزارش این موضوع در وزارت کشور جمع‌آوری، تحلیل و از صاحب‌نظران استفاده نشود و در این راستا بهترین و برترین آزمایشگاه‌ها نسبت به این تست‌ها و عوامل مشکوک بررسی می‌کنند؛ یعنی اقدام جدی و همه جانبه در حال صورت گرفتن است و امید است زودتر به جمع‌بندی برسیم.

محسنی اژه‌ای گفت: واضح است که این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض در قانون است و  یقینا قوه قضائیه به‌صورت کاملا ویژه، خارج از وقت در صورت دستگیری به مساله رسیدگی می‌کند و عناصر دخیل را به اشد مجازاتی که قانون پیش‌بینی کرده خواهد رساند، همچنین هیچگونه اغماصی نخواهد شد و افرادی که همراه دشمن التهاب‌آفرینی و دروع پراکنی می‌کنند شناسایی خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: قرار بر این است در هر استانی حداقل یک شعبه برای این موضوع اختصاص پیدا کند و افرادی که التهاب آفرینی و شایعه سازی می‌کنند مشخص شوند که این افراد یا با دشمن هم‌راستا هستند و اگر از غفلت بوده، باز هم نمی‌شود از آن‌ها گذشت هرچند مفسد‌فی‌الارض نیستند زیرا بر این دلهره می‌افزایند.

وی در خصوص سخنان نمایندگان اقشار پیرامون موضوع حجاب اظهار کرد: این موضوع دشمنی با نظام و ارزش‌ها است و صرف این نیست که افراد گناهی مرتکب می‌شوند، دشمن از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی سواستفاده و از سمتی تشویق می‌کند، این مسائل خلاف عفت عمومی، شرع و قانون است که یکی از مصادیق آن حجاب است.

اژه‌ای ادامه داد: در این راستا هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها و قوا صورت گرفته تا پس از این همه فرصتی که داده شد، در خصوص کسانی که برای همراهی با دشمن و برخورد با ارزش‌ها خللی ایجاد کنند، به‌زودی اقداماتی انجام خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به فرمان عفو عمومی رهبر انقلاب گفت:  دشمن تلاش کرده و بازهم خواهد کرد زیرا به برخی مسائل داخلی امید بسته در این راستا اغتشاشاتی پدید آورد، اذیت کرد، مشکل ایجاد کرد، کشته، شهید و مجروح بر دست ما گذاشت اما با تلاش نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و هوشیاری مردم به اهداف خود نرسید اما کار خود را تمام نکرده است.

وی بیان داشت: در فضای ایجاد شده، تعدادی به اشتباه افتادند و در این راستا وقتی قضیه برای آن‌ها روشن شد بیان کردند که اشتباه کردیم ودر این نقطه، رهبر انقلاب پیشنهاد عفو عمومی را پذیرفتند و ممکن است عده‌ای باقی مانده باشند که تا پایان سال رسیدگی می‌شود.   

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: این عفو مختص به این زمان و اغتشاشات نیست اما امسال پیش‌بینی کردیم که عفوهای مناسبت‌های ۲۲ بهمن تا عید فطر در همان ۲۲ بهمن رقم بخورد اما چند دسته از جمله افرادی که به مال، ناموس، امنیت روانی و خاص مردم و سرثت و… داشتند از این عفو مستثنی شدند.

رئیس قوه قضائیه پیرامون افرادی که شامل این عفو شدند تأکید کرد: عده‌ای در زندان بودند، عده‌ای با قرار آزاد شده بودند اما حکم آن‌ها قطعی شده بود، عده‌ای در زندان هستند و عفو شدند اما زندان آن‌ها تقلیل پیدا کرده و عده‌ای نیز تنها جزای نقدی داشتند که  مجموعه این افراد بیش از ۸٠ هزار نفر شده است البته برخی فکر می‌کنند تنها مربوط به اغتشاشات است در حالی که کل جمعیت اغتشاشات هم به این عدد نرسید.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی‌های تخصصی توضیح داد: به‌دنبال رسیدگی تخصصی هستیم اما نمی‌توان در تمام دادگاه‌ها و قضات این امر را محقق کرد زیرا افراد جابجا می‌شوند و ارتقا پیدا می‌کنند ولی تلاش این بوده شعبه تخصصی ایجاد کنیم.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: در اصفهان تا اردیبهشت حدود ۷٠٠ کارمند اضافه خواهد شد، استان اصفهان برخلاف تصور عامه در برخی موارد فقیر است؛ برای مثال در اصفهان ۱۵ ساختمان  در دستگاه قضا استیجاری است.

مبارزه با مفاسد در حال حاضر با شدت در حال پیگیری است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد در حال حاضر با شدت در حال پیگیری است و پول آن به خزانه و بیت‌المال باز می‌گردد و آن قسمتی که مربوط به مردم است به خود آن‌ها می‌رسد.

محسنی اژه‌ای مطرح کرد: با دولت به بررسی پرداختیم و قرار شد رئیس بازرسی کل‌ کشور به دولت برود و مسؤول رسیدگی ویژه نهاد ریاست جمهوری شود تا اگر دستگاه دولتی قصد تخلف داشت جلوی آن را بگیرد و در این راستا دو مسؤولیت اساسی شناسایی گلوگاه‌ها و تمرکز بر نقاط اصلی بر عهده این بخش قرار گرفت و در این باره به جای اینکه شاخه‌ها را بررسی کنیم به سراغ تنه‌های اصلی رفتیم.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: در اصفهان مساله مهم مثل موضوعات آب، حقابه، خاک و فرونشست است و مسؤولان استانی و مسؤولان به فکر این موضوع هستند و استاندار تمام تلاش خود را بر این موضوع گذاشته است، هرچند مسؤولان و بخش‌های خصوصی به‌طور ویژه به‌دنبال این موضوعات هستند.

وی گفت: آلودگی هوا مساله‌ای مهم است زیرا به تدریج به انسان‌ها آسیب می‌رساند اما گاهی از آن غافل می‌شویم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.