• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

صبحونه ای متفاوت در شبکه اصفهان

  • کد خبر : 7283
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
صبحونه ای متفاوت در شبکه اصفهان
مردم نصف جهان صبح خود را با صبحونه شبکه اصفهان آغاز می کنند

به گزارش ریاح، برنامه زنده تلویزیونی صبحونه برگرفته از تاریخ و فرهنگ و تمدن عظیم و قدیم اصفهان است این برنامه شامل آیتم های مختلف مانند تیتراژ شروع که معرف یک صبح با نشاط و پر طراوت است همراه با تصاویر زیبای اصفهان از مکان های تاریخی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی اصفهان می باشد. در برنامه صبحونه سعی شده از مجریان جوان خوش چهره و جوان شبکه استفاده شود تا طراوت و شادی صبحگاهی  به مخاطب ارائه شود.

سلام صبحگاهی مخاطبین از دیگر آیتم های این برنامه است که از طریق فضای مجازی برای برنامه ارسال می گردد و از این رو ارتباط دوسویه مخاطب با رسانه برقرار می شود.آیتم ورزش یکی از بخش های ثابت این برنامه است که توسط یک تیم مجرب و صاحب سبک  اجراء می شود. در این برنامه از گزارش‌های موضوعی روز استفاده می شود به صورتی که گزارشگر برنامه در سطح شهر و در بین مردم رفته و از موضوع برنامه و یا موضوعی که به مهمان مربوط است گزارش تهیه کرده و با نمادهای اصفهان پخش می شود. بخش مهمان برنامه که عمدتاً از جوانان فرهیختگان اساتید دانشگاه مخترعین کارآفرینان و یا افرادی که با موضوع برنامه متناسب هستند دعوت شده و از آنها به صورت گفتگو در برنامه استفاده می شود به فراخور حال برنامه دعوت از گروه های تواشیح همخوانی و سرودهای دانش آموزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعوت می شود تا هم فضای برنامه تلطیف تر شده و همچنین گروه‌ها مورد تشویق قرار گیرند.

همچنین بخش آموزش سبک زندگی و مزاج شناسی توسط کارشناس مربوطه به صورت ضبطی در برنامه پخش میگردد و ارتباط تلفنی با سخنگوی ستاد کرونا در استان و ارائه آخرین دستورالعمل های بهداشتی و توصیه های پزشکی استفاده می شود.

بخش ارتباط تلفنی با کارشناس هواشناسی و یا کارشناسان ترافیک و همچنین فعالان فرهنگی شهرستان های اصفهان در رابطه با وضعیت آن شهرستان، معرفی مکان های تاریخی که در شهر اصفهان کمتر از آنها یاد شده، استفاده  از خواننده های مطرح استان که به صورت زنده در برنامه اجرای برنامه می کنند و یا به صورت موسیقی تصویر در طول برنامه پخش می گردد.

ارتباط مستقیم به صورت اسکایپ با دیگر قسمتهای استان یا سطح شهر و یا گزارش های زنده نیز از دیگربخش های جذاب این برنامه می باشد.

برنامه صبحونه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح به مدت ۵۰ دقیقه به صورت زنده پخش می شود.

گفتگو با آقای محمد ربانی تهیه کننده برنامه پر مخاطب صبحونه شبکه اصفهان:

علت انتخاب نام برنامه چیست و سوژه ها و موضوعات این برنامه را چگونه انتخاب میکنید:

نامگذاری این برنامه به نام صبحونه برگرفته از لهجه شیرین اصفهانی است.سوژه های برنامه بر اساس نیاز مخاطب و مسائل روز در فضای مجازی و یا موضوعات مطرح استان می باشد.

مهمترین ویژگی های این برنامه چیست ؟

از ویژگی های این برنامه می‌توان به پخش مستقیم برنامه همزمان در فضای مجازی اشاره کرد که مخاطبینی که دسترسی به تلویزیون ندارند می‌توانند از طریق فضای مجازی و صفحه برنامه به تماشای برنامه بنشینند  و  پس از پخش برنامه نیز قسمت های جذاب که مخاطبان بیشتر نیاز دارند، مانند بخش های ورزشی و پزشکی در صفحه مجازی برنامه بارگذاری می شود.

مخاطبان از چه طریقی با این برنامه در ارتباط هستند؟

 از جمله راه‌های ارتباطی مخاطبان شماره تلفن برنامه است که از طریق فضای مجازی مخاطب می تواند پیامک، عکس، فیلم، صوت و یا مطالبی که مورد نظرشان است را برای برنامه ارسال کنند.

با توجه به شرایط شیوع کرونا، در برنامه به چه شکل به این مهم پرداخته می شود؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فضایی آموزشی تلاش کردیم دکور برنامه در فضای باز باشد به طوری که فاصله مهمان و مجری حداقل دو متر رعایت شود و یا دعوت از گروه های سرود و تواشیح با تعداد افراد کمتر به صورتی که در فضای باز با فاصله بتوان آنها را نمایش داد.

چه کسانی شما را در تولید این برنامه همراهی می کنند؟

 این برنامه توسط یک تیم متحد و همدل شامل تصویربردار پرتابل و نورپرداز محمدرضا سحرخیزان، نویسنده فاطمه ترابی، کارگردان هنری ندا رشیدی، تدوینگر علی شاهین، مجریان سپهر شکریان، مرضیه مانیان و رسول حیدریان،گزارشگر برنامه مهدی تاجی زادگان، کارگردان فنی کامبیز همتی، دستیاران برنامه مریم چلونگر و داوود جدیدی و بنده محمد ربانی طراح و تهیه کننده این برنامه تولید و پخش می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.