• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
استاندار اصفهان:

شهر هوشمند اصفهان نقش اصلی را در مدیریت توسعه پایدار ایفا می کند

  • کد خبر : 6932
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
شهر هوشمند اصفهان نقش اصلی را در مدیریت توسعه پایدار ایفا می کند
استاندار اصفهان گفت: شهر هوشمند اصفهان می تواند با تکیه بر حفظ محیط زیست، زدودن آلاینده ها، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، افزایش سرمایه اجتماعی، تامین حقوق شهروندی و حل ترافیک شهری نقش اصلی را در مدیریت توسعه پایدار ایفا کند.

به گزارش ریاح، عباس رضایی استاندار اصفهان در مراسم آغاز به کار کنگره ” استان اصفهان و توسعه ملی ” در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: پیشنهاد می کنم که شهر بزرگ اصفهان برای تبدیل به یک شهر هوشمند در کشور نامزد شود زیرا دارای امکانات منحصر به فردی از جمله قطب فرهنگی تاریخی، گردشگری و بین المللی در روابط شهری است.

بازیابی نقش میراث فرهنگی اصفهان با رویکرد جدید فضای کسب و کار می تواند از بهره وری بالایی برخوردار باشد و سرمایه بزرگی را در توسعه فضای فرهنگی و درآمد زایی و اشتغال ایجاد کند، دیپلماسی شهروندی ، بستری برای توسعه دیپلماسی شهری است به همین دلیل پیشنهاد می کنم ابتکار “شهروند دیپلمات” که در ارتباط با شهرهای خواهر خوانده موثر است فعال شود.

شناسایی تسهیل گران شهروندی، توسعه همکاری های اقتصادی با دستگاه های دیپلماسی کشور و شکل گیری دانش، مهارت و نگرش بین المللی از اهداف شکل گیری شهروند دیپلمات و لازم است مجموعه نهادها و دستگاه های تصمیم گیر آموزشی ، فرهنگی ، اجرایی و اداری در جهت تحقق آن گام بردارند.

کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، نخستین گام بلند در تاریخ فرهنگ و توسعه ملی است و این خطه درخشان و سرافراز در سرزمین ایران همواره با مردمانی سخت کوش و بلند همت به عنوان سرمایه ملی در رشد ، بالندگی و توسعه شناخته شده است.

تاریخ پر افتخار صفاهان گواه تلاش خسته ناپذیر مردمان و پویایی و شکوفایی استعدادها ، دانش ها و مهارت های آنهاست، گام های راسخ و استوار مردان این خطه منشا تحولات و تغییرات بزرگی در سطح ملی و بلکه بین المللی شده است.

اصفهان در تاریخ پر افتخار خود همواره در توسعه ملی ، صنعتی ، اقتصادی ، فناوری، فرهنگی ، اجتماعی، هنری و دینی پیشرو بوده و هست، این کنگره بزرگ که فرهیختگان ، اندیشمندان و صاحبان هنر در آن گرد آمده اند، نقطه عطفی خواهد شد که با بهره مندی از شناسایی سرمایه های پیشین و ظرفیت ها و استعداد های موجود ، راهکارهای مناسبی را در مسیر هدایت به سوی توسعه در عرصه های گوناگون ارائه دهند .

توسعه کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ و نقش آفرین آن همچون کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، زرین شهر و فلاورجان و به طور کلی استان اصفهان با امکانات و ظرفیت های متنوع صنعتی، خدماتی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه بزرگ اجتماعی ، مستلزم برخورداری از استراتژی توسعه در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت است.

باید به ضرورت مدیریت توسعه شهری توجه کرد، توسعه پایدار شهری باید مجهز به اصول نوین شهری و شهرهای هوشمند شامل زنجیره بهم پیوسته فناوری، کارآفرینی، مدیریت و طراحی شود.

یکی از مهمترین رسالت های این کنگره، استمرار و استخراج الگوی فهم و الگوهای نظری در شناسایی مساله در عرصه های گوناگون و ارائه راه حل آن است و انتظار می رود مساله توسعه در همه قلمروها از دیدگاه جهان پیش رو و اصفهان آینده مد نظر قرار گیرد.

نخستین کنگره “استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو” روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ۲۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6932
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 156 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.