• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
استاندار اصفهان:

شرایط اقتصادی و معیشتی را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم

  • کد خبر : 10163
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
شرایط اقتصادی و معیشتی را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم
استاندار اصفهان گفت: اگر شرایط اقتصادی و معیشتی مطلوب را برای جوان ایرانی فراهم کنیم، ارزش‌ها و باور‌های درونی وی به سمت تشکیل خانواده سوق پیدا خواهد کرد، به همین منظور باید مسائل اقتصادی که یکی از عوامل مهم در بحث ازدواج و فرزندآوری است لحاظ شود.

به گزارش ریاح، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در پنجاه‌‌و‌دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان متناسب با سند ملی جوانان در راستای بررسی مشکلات و مسائل حوزه جوانان در استان‌های کشور تشکیل شده است و این موضوعات از مهم‌ترین مسؤولیت‌ها و ماموریت‌های دستگاه‌های استان اصفهان شناخته می‌شود.

وی پیرامون ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان گفت: بنده پس از تغییر و تحول در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، از سرپرست این اداره خواستم که با برنامه زمان‌بندی، ۶ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال داشته باشیم و اگر برخی از دستور جلسات، لازم به پیگیری مجدد و یا تشکیل جلسه اضافی را داشت، آن را به صورت مجزا برگزار خواهیم کرد.

مرتضوی افزود: حداقل چهار ستاد ساماندهی امور جوانان در استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت که این نشست‌ها با رویکرد جدید برگزار خواهد شد، رویکردی که اکنون دنبال می‌شود، این است که مأموریت دستگاه‌های مختلف استان در حوزه جوانان تعریف شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با اشاره به برگزاری دو نشست در سال جاری بیان داشت: در ۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان، دو رویکرد دنبال شده که می‌توان به فعال‌سازی دستگاه‌های دولتی و اجرایی و فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: امور جوانان باید با حمایت و مشارکت خود جوانان و پشتیبانی تشکل‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌هایی که مرتبط با حوزه جوانان است پیش رود، اگر بتوانیم با مشارکت جوانان مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را در کنار دستگاه‌های اداری و اجرایی استان جلو ببریم، شاید موفقیت‌ها افزون‌تر شود.

مرتضوی گفت: قرارگاهی در استان اصفهان برای جوانی جمعیت تشکیل شده است، اکنون در یک دوره طلایی هستیم، فرصت برای برنامه‌ریزی در راستای جوانی جمعیت کشور وجود دارد و می‌توان از پیری جمعیت که کشور را می‌تواند درگیر چالش جدی کند، جلوگیری کرد.

استاندار اصفهان گفت: قانون جوانی جمعیت نیز برای همین موضوع نوشته شده و بررسی مشکلات و مسائلی که در امر اداره زندگی و خانواده وجود دارد به عنوان یکی از اولویت‌های ما در این قرارگاه است و برای آن‌ها باید راه حل پیدا کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر ما شرایط اقتصادی و معیشتی مطلوب را برای جوان ایرانی فراهم کنیم، ارزش‌ها و باورهای درونی وی به سمت تشکیل خانواده سوق پیدا خواهد کرد، به همین منظور باید مسائل اقتصادی که یکی از عوامل مهم در بحث ازدواج و فرزندآوری است لحاظ شود.

باید نقشه راه خوبی در ستاد ساماندهی امور جوانان نوشته شود

جواد محمدی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در نشست ستاد سازماندهی امور جوانان اظهار داشت: در طول ۳ ماه گذشته که این سلسه نشست‌ها را شروع کرده‌ایم، امروز دومین جلسه در سال ۱۴۰۱ را به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌ها برگزار کردیم و مطابق آن جلسات تخصصی با نمایندگان سمن‌های جوانان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه فضایی برای دیده شدن و بیان چالش‌های جوانان ایجاد می‌شود، افزود: برخی مسائل پاسخ داده شد و تأکید استاندار بر کاربردی بودن نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان است، به طور حتم در جلسات آتی نتایج بهتری رقم خواهد خورد و ما نیز پیگیری ویژه‌ای در این موضوع خواهیم داشت تا در آینده نزدیک نگرانی در امور جوانان برطرف شود.

محمدی پیرامون تعامل و مشارکت دستگاه‌ها در طرح ویژه ساماندهی، گفت: گزارش‌هایی از دستگاه‌ها ارائه شد که برخی کارهای عملی انجام‌ داده‌اند، ارزیابی من این است که اهتمام در دستگاه‌ها وجود دارد اما باید نقشه راه خوبی در ستاد ساماندهی نوشته شود تا دستگاه‌ها وظایف خود را بشناسند و در جلسات آتی نیز زمان بررسی عملکرد آن‌ها است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در نشست نخست دو موضوع محوری اوقات فراغت و ازدواج در امور جوانان مطرح شد که مصوبات جلسه پنجاه و یکم توسط سازمان‌ها و اداراتی مانند دادگستری، بهزیستی، اداره‌ کل زندان‌ها، هلال‌احمر و اداره کل ارتباطات پیگیری و بررسی شده است.

وی از رصد ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خبر داد و گفت: در نظر داریم سمن‌های فعال را به دستگاه‌ها معرفی کنیم تا در یک بازه یک ماهه فعالیت آن‌ها بررسی و اخذ گزارش شود و در صورت تأیید این فعالیت ادامه یابد.

محمدی در پایان با اشاره به تجلیل از علیرضا مختاری، قهرمان پارالمپیک در حاشیه این جلسه، تصریح کرد: مختاری یکی از قهرمان استان است که در دیدار با مقام معظم رهبری هدیه‌ای برای ایشان ارسال شده بود با هماهنگی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه محترم و استاندار اصفهان امروز با فرصتی که ایجاد شد، هدیه به دست این قهرمان رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.