• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» رونمایی شد

  • کد خبر : 13369
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» رونمایی شد
سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» در مراسم شب نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تولیت مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم رونمایی از سند ملی «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» اظهار داشت: رونمایی از این سند به معنای دولتی شدن فعالیت‌های در حوزه مهدویت نیست و قطعاً فعالیت‌ها در حوزه مهدویت باید مردمی باشد و مردم باید فرهنگ مهدوی و انتظار را توسعه دهند؛ اما سازمان‌های دولتی و حاکمیتی که بودجه‌های فرهنگی دارند نیز باید در این زمینه گام بردارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: مهدویت بحث مهم جهانی و بین المللی است و همه ادیان به موعود گرایی اعتقاد دارند که به همین دلیل ضرورت دارد ما پیام مهدویت اسلامی را به کل جهان انتقال دهیم و ادیان دیگر نیز علاقمند هستند که بدانند مسلمانان نسبت به موعود چه اعتقادی دارند.

خسروپناه ادامه داد: نباید انحراف‌ها و آسیب‌ها در عرصه مهدویت ورود پیدا کند و سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار سند جامعی است که قرار است بر اساس آن فعالیت‌های مهدوی در کشور گسترش یابد و در این راستا سازمان‌های دولتی نیز قدم‌های مثبتی در این زمینه باید بردارند.

وی افزود: حوزه علمیه و مسجد مقدس جمکران تلاش‌های بسیاری برای تدوین این سند انجام دادند و این سند در چندین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید که با دستور رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این سند، عملیاتی است که باید به برنامه تبدیل شود و در راستای اجرای آن ستادی باید شکل گیرد تا بتوانند برنامه‌هایی را مدون کنند.

گفتنی است سند «توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» بر اساس اقدام پنجم راهبرد کلان دوم نقشه مهندسی فرهنگی کشور و در چارچوب ماده واحده «فرایند و مرجع تدوین سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار» مصوب ششمین جلسه «ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی» ۴ مرداد ۱۳۹۹، توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، تدوین شده است.

این سند مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، گفتمان انقلاب اسلامی، مفاد قانون اساسی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در چارچوب نظریه سیاستی زیر است:توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار با راهبری و مدیریت حکومت اسلامی تحت ولایت ولی فقیه، با تاکید بر مشارکت و محوریت آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نهادهای مردمی، در جهت زمینه‌سازی تحقق ولایت عظمای مهدوی از طریق خودسازی، جامعه پردازی، نظام‌سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی، با همکاری حوزه‌های علمیه، و با رویکرد عالمانه، ملی، جهانی، تقریبی، جامع و کارآمد تحقق می‌یابد.

این سند در جلسات ۳۹۷، ۳۹۸ و ۳۹۹ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.