• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
رئیسی:

«سند تحول دولت» بزودی منتشر می‌شود

  • کد خبر : 9047
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
«سند تحول دولت» بزودی منتشر می‌شود
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح فرهنگ سازمانی در ادارات،‌ اظهار کرد: ویرایش اول سند تحول دولت بزودی منتشر خواهد شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه مسئولین برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید اهتمام داشته باشند، گفت: لازم است زمان «تصمیم‌گیری» و زمان «اجرای تصمیم‌ها» برای مردم تبیین شود. مدیران اگر برای اجرای تصمیمی نیاز به زمان دارند زمان آن را تعیین و اعلام کنند تا مردم سرگردان نباشند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی در جامعه، اظهار داشت: یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم عدم احساس مسئولیت‌پذیری برخی کارکنان است.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند لذا «مسئولیت‌پذیری»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد. ایجاد امید در مردم با سخن و برنامه اتفاق نمی‌افتد و اقدام و عمل است که در دل مردم امید ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران مباحث نظری و دانش‌پایه در این حوزه را عملیاتی و اجرایی کنند.

رئیسی بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت: این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف نموده و مشخص کنند چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به نهایی شدن «سند تحول دولت» گفت: ویرایش اول سند تحول که پیشتر برای وزرا ارسال گردیده، منتشر خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.