• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
به یمن میلاد کریم اهل بیت؛

سفره کرم امام حسن(ع) به وسعت نصف جهان گسترده شد

  • کد خبر : 6108
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
سفره کرم امام حسن(ع) به وسعت نصف جهان گسترده شد
در شب میلاد کریم اهل بیت، نان صلواتی در بیش از هزار نانوایی در سطح استان اصفهان بین مردم توزیع شد.

به گزارش ریاح به نقل از خبرگزاری فارس، یک نیمه ماه رمضان دیگر و میلاد سبط اکبر رسول‌الله(ص)، آبروی کریمان عالم از راه رسید تا بار دیگر طنین کرامتش در گوش جهان بپیچد.

به یمن میلاد کریم اهل بیت و به برکت انقلاب اسلامی، هرساله در این ایام از ماه ضیافت الهی سفره سخاوت خیران در سراسر ایران اسلامی گسترده می‌شود تا نشان و قطره‌ای از اقیانوس کرم امام حسن مجتبی(ع) باشد.

امسال، سی‌و‌یکمین سالی است که حرکت مردمی اطعام عمومی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود، در این طرح که به نام سفره کرم امام حسن(ع) برگزار می‌شود، نانوایی‌ها اقدام به پخت و توزیع نان به صورت رایگان می‌کنند.

در سال ۱۳۷۰، سفره کرم فقط در ۳ نانوایی شروع به فعالیت کرد و از آن سال تاکنون گسترش یافته و به بیش از ۱۰۰۰ نانوایی در سطح شهر و استان اصفهان رسیده است.

هم‌چنین در بسیاری از استان‌های دیگر نیز همین اتفاق می‌افتد که یک فرد خیر به نانوایی محل مراجعه می‌کند و هزینه پخت عصر ۴ رمضان، مطابق با شب تولد امام حسن مجتبی(ع) را به نانوایی پرداخت می‌کند و نانوایی با نصب یک پرچم، نان صلواتی به نام امام حسن(ع) توزیع می‌کند.

برپایی سفره کرم امام حسن(ع) در محله جلفای اصفهان

در این سفره کرم، فقیر و غنی در کنار همدیگر از برکت نان امام حسن(ع) تبرک می‌جویند، البته بیشتر نانوایی‌ها از مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر انتخاب می‌شوند، اما در مناطق مختلف شهرها این سفره گسترده است و حتی در منطقه مسیحی‌نشین جلفای اصفهان، این سفره با استقبال مردم مواجه می‌شود.

در این طرح مردمی علاوه بر توزیع نان در نانوایی‌ها، بسته‌های نان نیز در مکان‌های عمومی توزیع می‌شود، امسال بیش از ۳۵ هزار بسته نان آماده شد و در بیمارستان‌ها، آسایشگاه جانبازان، آسایشگاه سالمندان، زندان‌ها و مراکز عمومی دیگر توزیع شد.

نحوه شرکت در سفره کرم امام حسن(ع)

مدیریت این برنامه مردمی با حجت‌الاسلام نیلی‌پور است و تعداد زیادی از خیران، پشتیبان جوانانی هستند که سفیران سفره کرم در نانوایی‌ها و مراکز توزیع هستند، برای ارتباط با این طرح و آشنایی بیشتر و مشاهده عکس و فیلم‌ها می‌توانید به کانال‌های سفره کرم در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به آدرس sofrekaram@ مراجعه کنند، همچنین اگر هم‌وطنان می‌خواهند از بانیان خیر این طرح باشید، به سایت sofrekaram.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.