• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

سبک غلط زندگی یکی از علل اغتشاشات اخیر بود

  • کد خبر : 12766
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
سبک غلط زندگی یکی از علل اغتشاشات اخیر بود
وزیر کشور با اشاره به سبک زندگی ‌گفت: برخی از مسائل اخیر ناشی از سبک غلط زندگی بود. کسانی که نقش خانواده در زندگی آنها کم رنگ شده بود و خود را مستقل محسوب می‌کردند، در این اغتشاشات دیده شدند.

به گزارش ریاح نیوز، ‌‌احمد وحیدی وزیر کشور ‌در برنامه چالش‌های امنیتی، اجتماعی پیش رو که با حضور نخبگان حوزه علمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: باید در بحث دولت‌سازی و اینکه یکی از مراتب پنج‌گانه رسیدن تا تمدن نوین اسلامی هستیم، هم تبیین کنیم و هم چگونگی تحقق آن و حکمرانی را در این حوزه کاملا روشن کنیم.

وی ادامه داد: آیا بناست با بروکراسی به جای مانده از دوره سابق، گام تمدن اسلامی را برداریم؟ همچنین باید موضوع جامعه اسلامی را تعریف کنیم که مولفه ها و شاخص های آن چیست.

وزیر کشور اضافه کرد: جامعه روشنفکر و نخبگانی باید این مسائل را حل کند.

وحیدی موضوع دیگر را سبک زندگی خواند و گفت: برخی از مسائل اخیر ناشی از سبک غلط زندگی بود. کسانی که نقش خانواده در زندگی آنها کم رنگ شده بود و خود را مستقل محسوب می‌کردند، در این اغتشاشات دیده شدند.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی باید فراتر از نظریه برود، افزود: باید این موارد، عملیاتی و پیاده شود و گرنه مشکلی را حل نخواهد کرد.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مفاهیم بلندی را مطرح کرده‌اند که می توانست مبنای نظریه های زیادی قرار گیرد، اما پیگیری‌های لازم انجام نشده است.

وحیدی اضافه کرد: ما باید چگونگی رسیدن و تحقق عدالت را تعیین کنیم. در موضوع فضای مجازی و جنگ شناختی هم اینگونه است. چقدر آن را می شناسیم و چقدر این شناخت را به حوزه عمل آورده ایم؟

وی با ناکافی دانستن پژوهش‌هایی که در حوزه زنان انجام شده است، تصریح کرد: حوزه وزارت کشور شامل مسائلی است که مهم ترین آن سیاسی، اجتماعی، امنیت، بحران ها و … می شود و این مسائل بسیار اهمیت دارد تا با یک ایده عملی روشن حرکت کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازمه تمدن سازی داشتن حرف روشن و قاطعی است که بر اساس آن بتوان برنامه نوشت و بودجه تخصیص داد.

وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به پیشرفت همراه با معنویت اعتقاد دارد، گفت: پدیده‌ها را هم باید با چارچوب های اصولی خود تحلیل کنیم و الگوی اسلامی پیشرفت باید روشن باشد.

وی با اشاره به مساله خانه، مسجد و مدرسه افزود: از نظر من مساله اجتماعی برای وزارت کشور از سایر موضوعات اهمیت بیشتری دارد. جامعه برای ما مهم ترین مساله است و مسائل سیاسی و امنیتی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

وزیر کشور ادامه داد: نظریه ما درباره تحول اجتماعی باید به ساخت یک جامعه قوی و منسجم منجر شود و در این زمینه خانواده نقش اساسی دارد.

وحیدی در پایان اظهار کرد: ما از مسائل علمی درباره همه موضوعات استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم این پیشنهادها را دریافت کنیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.