• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

سالانه ۱۰۰ وقف جدید در اصفهان ثبت می‌شود/۱۴۰۰ بسته مهر تحصیلی توزیع شد

  • کد خبر : 11171
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
سالانه ۱۰۰ وقف جدید در اصفهان ثبت می‌شود/۱۴۰۰ بسته مهر تحصیلی توزیع شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سالانه 100 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت می رسد.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن گرامی‌داشت اعیاد ماه ربیع الاول و تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: امیدواریم ما در نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور ولی عصر (عج) باشیم.
وی با بیان اینکه اولین ویژگی مهم برای کسانی که امام جامعه هستند، صبر برای خدا و ایستادگی و استقامت در برابر باورهای الهی است، افزود: در برخی اوقات ما در مشکلات شخصی صبر می‌کنیم اما خداوند ما را به صبری بزرگتر دعوت کرده است و آن صبر در برابر مشکلات اجتماعی و جمعی است که همه باید اهل مقاومت باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ضعف در باورها و تردید در عقاید برای هر جامعه‌ای مخرب است، گفت: کسانی می توانند اسوه و الگو باشند که هم اهل شکیبایی و هم اهل یقین به باورهای دینی باشند.
وی افزود: اگر شهدای کربلا برای همیشه مانده اند و اگر شهدای صدراسلام تاکنون ماندگار هستند، به دلیل باورهای دینی آنها بوده است، دشمن به دنبال شکستن استقامت جامعه و ایجاد خلل در باورهای دینی است.
حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه حوادث و فتنه‌ها درصدد وانمود کردن از بین رفتن استقامت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: خواست دشمن القای این مسئله شیطانی است و همه آنها تلاش می‌کنند بانوان از سنگر حجاب خارج شوند و باورها را متزلزل کنند.
وی اضافه کرد: شهدای ما دانستند که اغلب در وصیت‌نامه هایشان بر حجاب تاکید کردند، رمز جاودانگی هر امت و نهضتی در پرتو استقامت و مقاومت بر خدا و ایستادگی بر باورها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به دهه وقف اظهار داشت: وقف یکی از خوبی‌های سنت پیامبر اکرم (ص) و اساس نظام اسلامی است، باید توجه داشت که در استان اصفهان به ثورت میانگین ۱۰۰ وقف جدید ثبت شده است و همواره رود زلال در جریان است.
وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر افراد مازاد اموال خود را برای خدا وقف می کردند، گفت: امروز کسانی وقف می‌کنند که خودشان به منزل مسکونی نیاز دارند، امروز سن واقفان نیز کاهش یافته است و از سویی نیات واقفان بر اساس نیاز روز بوده است.
حجت الاسلام بلک گفت: روند وقف‌های جدید در اصفهان همواره رو به افزایش است و ما برای رسیدگی به وظایف خودمان حفظ موقوفات در محل خودشان است و باید اعیان موقوفه حفظ شود.
وی افزود: از این رو رسیدگی به موقوفات باید در دستور کار باشد وباید تحقق امینانه نیات را در اولویت قرار دهیم و از این رو در سال جاری تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اجرای نیات شده است که از آن جمله برپایی مراسم‌های مذهبی، دارو درمان و بهداشت و تامین ملزومات تحصیلی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یک هزار و ۴۰۰ بسته مهر تحصیلی در سال جاری در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی از دیگر محل اجرای نیات واقفان استان اصفهان است، ابراز داشت: باید توجه داشت که در بقاع متبرکه استان اصفهان سالانه ۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که همه آنها از محل درآمد بقاع و کمک خیران است و هیچ اعتبار دولتی در این زمینه هزینه نمی شود.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11171
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان
  • 102 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.