• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مذهبی

زیارت حرم حضرت زینب (س) برای زائران عراقی از سرگرفته می‌شود

  • کد خبر : 4750
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
زیارت حرم حضرت زینب (س) برای زائران عراقی از سرگرفته می‌شود
سوریه با توافق صورت گرفته با طرف عراقی، مرزهای خود را از شنبه دوم اسفندماه به روی زائران این کشور باز می‌کند و زائران عراقی با اعمال محدودیت به زیارت حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند.

به گزارش ریاح، با وجود اعمال محدودیت‌ها در اماکن زیارتی ایران و سوریه و همچنین بسته بودن مرزهای عراق به روی زائران کشورهای خارجی، سوریه با ورود زائران عراقی به این کشور به منظور زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) موافقت کردند.

موافقت سوری‌ها برای پذیرش زوار عراقی از دوم اسفند

بر همین اساس، به گفته منابع آگاه قرار است از شنبه دوم اسفندماه اولین کاروان زائران عراقی به دمشق اعزام شود و البته داشتن گواهی سلامت و جوابیه منفی آزمایش کرونا از شروط این کشور برای پذیرش زائران عراقی است. در مرحله نخست تعداد زائران عراقی که به سوریه مشرف می‌شوند، محدود خواهد بود و از ماه شعبان در صورت بهبود وضعیت این سفرها به صورت عادی انجام می‌گیرد. با این وجود هنوز طرف عراقی برای برقراری اعزام زائران سوریه به عراق تصمیم‌گیری نکرده است.

البته متولیان حج و زیارت کشورمان نیز برای برقراری سفر به سوریه مذاکراتی را داشتند و حتی در جلسات مختلف، از آمادگی این کشور برای پذیرش زائران ایرانی خبر دادند و به نظر می‌رسید با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه، سفرهای زیارتی به حرم حضرت زینب (س) زودتر از سفر به حرم‌های مقدس عراق از سر گرفته شود که با شرایط کنونی امکان برقراری سفرهای زیارتی وجود ندارد.

اماکن زیارتی در کشورهای ایران، سوریه و عربستان پس از شیوع کرونا مدتی بسته شد و هیچ زائری امکان تشرف به حرم‌های مطهر را نداشتند، تا اینکه پس از مدتی درهای حرم‌ها به روی زائران با اعمال محدودیت و رعایت نکات بهداشتی باز شد. با این وجود حرم‌های مطهر در عراق همچنان باز بود و هر روز نیز بر تعداد زائران در اعتاب مقدسه عراق افزوده می‌شد و اوج این زائران در ایام اربعین حسینی بود که به گزارش منابع رسمی ۱۴ میلیون زائر در این ایام به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شدند.

حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) از اواخر سال گذشته به روی زائران خارجی بسته شده بود و اکنون حدود یک سال است که هیچ زائری از کشورهای مختلف در قالب کاروان‌های زیارتی امکان تشرف به دمشق را نداشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.