• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

موج احتمالی هشتم کرونا در ایران

  • کد خبر : 12422
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
موج احتمالی هشتم کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چنانچه زیرسویه BQ.1 کرونا در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود.

به گزارش ریاح نیوز، پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت موارد بیماری، شرایط کلی استانها و بیمارستان ها را تحت رصد داشته و آمادگی مقابله با هر گونه موج احتمالی کرونا را دارد، گفت: در این زمینه، دستور العمل‌های لازم به دانشگاههای سراسر کشور ابلاغ و اقدامات مقتضی برای مقابله با موج احتمالی، مورد تاکید قرار گرفته است.

پاک آیین اظهار داشت:چنانچه زیرسویه BQ.1 در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج  هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد.

وی افزود: در حال حاضر دو زیر سویه BA.5 و BQ.1 با قابلیت انتقال بالایی که دارند، مسئول موارد ابتلا در بیش از ۷۰ درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه های مختلف اُمیکرون نیز دیده شده است.

دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت یکی از دلایلی که ورود موج کرونا به ایران تقویت می‌کند را سفرهای اتباع  ایرانی مقیم غرب کره زمین همزمان با سال نو میلادی به کشور دانست و گفت: تحقیقاتی که درباره این بیماری‌ها در جهان شده، آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اُمیکرون به کشور را توصیه می‌کند.

پاک آیین خاطرنشان کرد: در ایران مراجعین سرپایی بیمارستانی کووید۱۹ در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۹ درصد و مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا ۶٫۶ درصد کاهش یافته است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.