• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:

رونمایی از ۶ طرح جدید مرتبط با فضای سبز در نمایشگاه مدیریت شهری

  • کد خبر : 9944
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
رونمایی از ۶ طرح جدید مرتبط با فضای سبز در نمایشگاه مدیریت شهری
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۶ طرح و ایده جدید از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در یازدهمین نمایشگاه مدیریت شهری (خدمات شهری) رونمایی شد.

به گزارش ریاح، مجید عرفان منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: ۶ طرح جدید شامل ساخت درخت مایع، آبیاری هوشمند، توموگرافی درختان، لحاف بتنی، سموم ارگانیک و غیر شیمیایی و سازه‌های ژئودزیک ساخت گلخانه در یازدهمین نمایشگاه مدیریت شهری (خدمات شهری) رونمایی شد.

او با تشریح جزئیات طرح‌های مذکور، توضیح داد: درخت مایع، طرح یک شرکت دانش بنیان است که قرار است برای اولین بار در اصفهان رونمایی شود.

عرفان منش افزود: در این طرح با استفاده از نوعی میکرو جلبک، دی اکسید کربن هوا جذب و اکسیژن تولید خواهد شد و بر این اساس می‌توان محدودیت‌های ناشی از تملک زمین و مصرف آب آبیاری را در تولید اکسیژن برای شهر برطرف کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در طرح آبیاری هوشمند توانایی محاسبه نیاز آبی روزانه هر گیاه و تعیین دقیق زمان و میزان آبیاری را خواهیم داشت که باعث کاهش مصرف آب و هزینه‌ها می‌شود.

عرفان منش درباره توموگرافی درختان به عنوان طرح دیگر گفت: در این طرح اسکن تنه درختان به منظور سنجش تراکم چوب و میزان مقاومت آن در مقابل وزش باد ارائه می‌شود تا از خطرات ناشی از وزش باد و سقوط درختان جلوگیری شود.

او درباره طرح لحاف بتنی هم توضیح داد: لحاف بتنی روشی جهت استقرار بهتر گیاهان و مدیریت آبیاری در شیب‌ها به خصوص در شیب اتوبان‌ها و پل‌ها است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: سموم ارگانیک و غیر شیمیایی بر پایه عصاره‌های طبیعی و گیاهی در کنترل آفات گیاهی ابداع شده تا در راستای حفظ محیط زیست از سموم شیمیایی کمتر استفاده شود.

او سازه‌های ژئودزیک را الهام گرفته از طبیعت دانست و بیان کرد: این سازه‌ها، سازه هایی سبک با قدرت و سرعت بالای اجرایی در ساخت گلخانه‌ها است.

به گفته او، این روش ابتدا توسط شرکت‌های آمریکایی ابداع و در حال حاضر توسط شرکت‌های داخلی بومی سازی شده است.

عرفان منش در پایان گفت: سایر شرکت در یازدهمین دوره نمایشگاه مدیریت شهری در زمینه طرح‌های ایجاد دیوار سبز و مبلمان شهری با سازمان پار‌ک‌ها همکاری داشته‌اند که این همکاری با هدف بهره مندی از پتانسیل‌های علمی و تجربی شرکت‌ها در راستای ارتقاء کیفی فضای سبز شهر انجام شده است.

به گفته او، در یازدهمین نمایشگاه مدیریت شهری (خدمات شهری) تمامی شرکت‌های دانش بنیان به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه‌های نمایشگاهی در غرفه سازمان پارک‌ها حضور یافتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9944
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 105 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.