• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
توسط مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان:

رونمایی از کتاب”بچه محله شرافتیم” در صداوسیمای مرکز اصفهان

  • کد خبر : 3304
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
رونمایی از کتاب”بچه محله شرافتیم” در  صداوسیمای مرکز اصفهان
کتاب "بچه محله شرافتیم" با موضوع خاطرات بانوی امدادگر جبهه خرمشهر با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکزاصفهان در سالن جلسات این مرکز رونمایی شد.

به گزارش ریاح، آقای عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با بیان اینکه مجاهدت‌ها و رشادت‌های بانوان امدادگر و رزمنده در زمان آزاد سازی خرمشهر قابل وصف نیست گفت: کتاب ” بچه محله شرافتیم” خاطرات شفاهی خانم نجار بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس در جبهه خرمشهر است که به گوشه ای از رشادت های بانوان خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخته است و توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به چاب رسیده است.

با توجه به ایثار و فداکاری مردم داوطلب در جنگ ۴۵ روزه خرمشهر و مقاومت و ایستادگی آنها در جلوگیری از سقوط خرمشهر، در آن زمان مردم تصور و درک واقعی از خمپاره، جنگ و فنون مبارزه نداشتند ولی با تمام وجود از شهر و کشور خود دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان نظام به اهداف خود برسند و این مقاومت نقش راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران در جبهه های نبرد و تقویت روحیه ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

بخشی از اتفاقات آن زمان را آقای حاتمی کیا در فیلم “خاک سرخ” به تصویر کشیده است و در حوزه جنگ نیز مستند و فیلم های بسیاری در سینما و تلویزیون ساخته شده است ولی متاسفانه بعد از گذشت ۴۰ سال از جنگ تحمیلی به طور دقیق به همه ابعاد جبهه خرمشهر پرداخته نشده است.

امروزه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به خوبی میدانند که توان مقابله نظامی و ورود به جنگ با ایران را ندارند به همین منظور از طریق مخدوش کردن فرهنگ و ارزش های فرهنگی با تکنولوژی و ابزارهای مختلف رسانه ای وارد جنگ خانه به خانه شده اند و هویت جوانان را نشانه رفته اند که درک زمان و مکان دقیقی از این جنگ نرم نمی توان داشت.

دشمنان جمهوری اسلامی با راه اندازی شبکه های مختلف فارسی زبان به هجمه های سنگین فرهنگی و دینی روی آورده اند و رسانه ملی نیز با تمام توان و قدرت در خط مقدم مقابله با این جبهه فرهنگی قرار دارد ، صداوسیما با کمک فضای مجازی و رسانه های دیگر داخلی و نهادهای فرهنگی می توانند فضای ملتهب فرهنگی را تلطیف کنند و عزیزانی را که با فعالیت فرهنگی خود به تقویت ارزش ها و باورهای دینی و روحیه ایثار و از خودگذشتگی می پردازند مورد توجه و تکریم قرار دهند.

در پایان این مراسم نیز از خانم کشور نجار بانوی امدادگر در زمان جبهه خرمشهر، خانم اشرف سیف الدینی نویسنده کتاب”بچه محله شرافتیم”، خانم ربابه سادات فاطمی به عنوان پرستار پیشکسوت بیمارستان صدوقی و خانم مریم نوری تهیه کننده رادیو اصفهان در حوزه دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.