• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

روایت یک قرار عاشقانه در اربعین/ شهیدی که قول شفاعت داده است

  • کد خبر : 10853
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
روایت یک قرار عاشقانه در اربعین/ شهیدی که قول شفاعت داده است
همسر شهید مدافع حرم گفت: همسرم همیشه از من می‌خواست که برایش دعا کنم تا به شهادت برسد و در آخرین صحبتی که تلفنی با او داشتم گفت: تنها یک خواسته از تو دارم، دعا کن روز اربعین کربلایی شوم.

به گزارش ریاح نیوز: پاسدار شهید مدافع حرم «نوید صفری» سال ۱۳۶۵ در تهران متولد شد و در مردادماه سال ۱۳۹۶، در سومین مأموریت خود به سوریه رفت و در عملیات آزادسازی شهر بوکمال سوریه شرکت کرد. وی در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۶ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی خود رسید. پیکر این شهید والا مقام به دلیل آزاد نبودن منطقه ۲۰ روز بعد از شهادت، تفحص و شناسایی شد و پنجم آذرماه سال ۱۳۹۶ به ایران بازگشت و طبق وصیت شهید، ابتدا در حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) طواف داده شد و سپس در بهشت زهرای تهران در جوار مزار شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» که ارادت خاصی به این شهید داشت، به خاک سپرده شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو با مریم کشوری همسر شهید «نوید صفری» است که در این خصوص می‌گوید:

مریم کشوری در ابتدای گفت‌وگو با بیان اینکه همسرش شهید نوید صفری ارادت و علاقه خاصی به امام حسین (ع) داشته است، گفت: همسرم در بخشی از دست‌نوشته خود گفته، «از طرف من زیارت عالی و پرفیض عاشورا را بخوانید و به ارباب ابراز ارادت کنید. آه که تمام حسرتم این است که چقدر دیر فهمیدم زیارت عاشورا چیست و حیف که فقط روزی یک مرتبه بیشتر نصیبم نشد».

بدانید هر که چهل روز عاشورا بخواند و ثواب آن را هدیه بفرستد، حتماً تمام تلاش خود را به اذن خدا خواهم کرد تا حاجت او را بگیرم و یا در آخرت برای او جبران کنم. حتی یک زیارت عاشورا هم قیامت می‌کند، با روضه ارباب از زبان مادر و خواهرش. ان‌شاالله شرمنده شما نباشم.» 

همسر شهید می‌گوید: آقا نوید سالی دوبار یعنی روز عرفه و اربعین برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا می‌رفت و عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) بود. اربعین سال ۹۵ آخرین زیارت او بود و در کل هشت بار به کربلا رفت. او همیشه از من می‌خواست که برایش دعا کنم تا به شهادت برسد و آخرین صحبتی که تلفنی با او داشتم گفت تنها یک خواسته از تو دارم، دعا کن روز اربعین کربلایی شوم.

کشوری با بیان اینکه «همسرم خیلی اصرار داشت که برای روز اربعین تنهایی به کربلا بروم»، اضافه کرد: همسرم یک هفته قبل از شهادتش تماس گرفت، گفت: تصمیم نداری به پیاده‌روی اربعین بروی؟ گفتم: قرار بود با هم برویم، اما حالا که نیامده‌ای من هم تصمیمی برای رفتن ندارم و اگر بخواهم تنهایی بروم، برایم سخت است ضمن این که مرخصی و ویزا هم نگرفته‌ام. گفت: من دوست دارم حتما بروی و از شهدا خواسته‌ام آنجا هوایت را داشته باشند، اگر می‌شود پیگیری کن و برای اربعین به کربلا برو. همه چیز در یک چشم بر هم زدن برایم مهیا شد و طبق خواسته او به کربلا رفتم.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که آقا نوید برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا می‌رود، در طول مسیر یکی از دوستانش به او می‌گوید نوید از چهره‌ات مشخص است که می‌خواهی شهید شوی، چه احساسی داری از اینکه برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا می‌روی، او هم در جواب می‌گوید: از امام حسین (ع) می‌خواهم تمام گرفتاری‌ها و مشکلات‌مان را برطرف کند و گناها‌ن‌مان را ببخشد و به او می‌گویم خیلی دوستت دارم، کمکم کن که به آرزوی خود برسم.

کشوری می‌گوید: من همیشه به اطرافیانم توصیه می‌کنم که راه و منش شهدا را الگوی خود قرار دهند و به وصیت و گفته‌ آنها عمل کنند، همچنین  با توجه به شناختی که از آقا نوید دارم شک ندارم اگر او هم در قید حیات بود از مردم می‌خواست به تعلقات دنیوی دل نبندند و پیرو رهبر و ولایت فقیه باشند.

وی ضمن اشاره به آثار منتشر شده از شهید نوید صفری، افزود: کتاب «شهید نوید» و « همیشه در کنارت هستم» دربرگیرنده زندگینامه همسرم است. در این کتاب خاطرات شفاهی همسرم از خانواده، دوستان، همکاران و همرزمان جمع‌آوری و تدوین شده است. همچنین بخشی از دست‌نوشته های شهید در ایران و سوریه در کتاب شهید نوید آورده شده که در نوع خود منحصر به فرد است و زوایای جدیدی از خودسازی و ابعاد فکری همسرم را نمایان می‌کند.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.