• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
شهردار نجف‌آباد:

رشد ۵۵ درصدی بودجه نجف آباد/ نجف آباد شهر ایثار و شهادت و همواره از پیشگامان انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 9253
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
رشد ۵۵ درصدی بودجه نجف آباد/ نجف آباد شهر ایثار و شهادت و همواره از پیشگامان انقلاب اسلامی
شهردار نجف‌آباد با اشاره به افزایش 55 درصدی بودجه نجف آباد گفت: پس از جلساتی با نخبگان و کارشناسان شهر، بودجه نجف آباد به 590 میلیارد تومان افزایش یافت که 420 میلیارد تومان در زمینه عمرانی خواهد بود.

به گزارش ریاح، عبدالرسول امامی شهردار نجف‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نجف‌آباد می‌فرمایند “نجف‌آباد شهر علم است؛ شهر ایثار است؛ شهر ایمان و شهر نگاه روشن‌بینانه به مسائل کشور است”.

شهر نجف‌آباد با تقدیم دو هزار و ۵۰۰ شهید که حدود ۸۰ نفر از آنان، سرداران دفاع مقدس بودند نقش بسزایی در حفظ انقلاب داشته است.

نجف‌آباد خانواده‌هایی دارد که چهار شهید تقدیم کرده‌اند، ۱۳ خانواده نجف‌آبادی سه شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، نجف‌آباد ۷۰۰ دانش‌آموز شهید دارد و تنها یک دبیرستان حدود ۲۳۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

امامی با بیان اینکه قومیت‌های مختلف همچون لر و ترک در این شهر در یک محله در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، گفت: اقدامات مناسبی در حوزه فرهنگی در شهر نجف‌آباد انجام شده است که از جمله آن می‌توان به فضاسازی شهر در ایام دهه فجر، نورافشانی در شب پیروزی انقلاب و فضاسازی شهر در دومین مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

برای گرامیداشت هفته ایثار و حماسه مردم نجف‌آباد برنامه‌های بسیار خوبی از جمله نشست خبری با خبرنگاران، زنگ ایثار و حماسه در دبیرستان شهید منتظری، رونمایی از میدان شهدای پنج اسفند، اعزام نمادین به جبهه و یادواره شهدای پنج اسفند برگزار شد.

به مناسبت هفته کتاب از کتابداران نجف‌آباد تجلیل و شهر نجف‌آباد به عنوان شهر خلاق کتاب‌خوان کشور معرفی شد.

در آمد یکی از موارد اصولی است که باید برای شهر در نظر گرفت تا بتوان پروژه‌ها را تکمیل کرد؛ درآمد نجف‌آباد به میزانی نبود که کفاف این شهر را بدهد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم بودجه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این شهر را قدیمی‌ترین شهر جدید می‌نامند که معابر آن به صورت شطرنجی است و توسط شیخ بهایی طراحی و ایجاد شده است، گفت: جلسات خوبی با اعضای شورای شهر برگزار و منابع درآمدی برای افزایش بودجه در نظر گرفته شد، بر این مبنا مقرر شد بودجه نجف‌آباد با افزایش ۵۵ درصدی از ۳۸۰ میلیارد تومان به ۵۹۰ میلیارد تومان رسید.

۴۲۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و مابقی بودجه جاری است و زمانی که بودجه جاری شهرداری ثابت است، با افزایش بودجه قاعدتاً بودجه عمرانی افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز نجف آباد، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهر نجف آباد بسیار ناچیز و کم است و مشکلات آبی باعث آسیب دیدن فضای سبز شده است، در تلاش هستیم با اقداماتی نظیر خرید پساب و استفاده از آب خاکستری برای توسعه فضای سبز اقدامات مؤثری انجام بدهیم.

در زمینه سگ‌های ولگرد مشکلات قانونی وجود دارد و البته شهرداری این سگ‌ها را جمع آوری و در مجموعه‌ای نگهداری می‌کند که هزینه بسیار بالایی برای شهرداری دارد و در حال تلاش برای ساماندهی این معضل هستیم.
با توجه به اهتمام شهرداری نجف آباد به حل مشکلات عمرانی شهر، احداث تقاطع غیر همسط شهدای دانشجو که یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و آزادسازی و حذف معارض، جابجایی و انتقال خطوط برق، احداث بوستان زندگی، احداث مجموعه باغ بهشت با زیربنای دوهزار متر مکعب در باغ بانوان، تکمیل بلوار کشاورز، احداث مجموعه پردیس سینمایی که اولین سینمای شهرستان است، لکه‌گیری و آسفالت را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و مشارکتی نجف آباد محسوب می‌شوند.

در بخش حمل‌ونقل عمومی اقداماتی همچون بازسازی ۲۲ اتوبوس با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان انجام شده و به هشت میلیارد تومان برای بازسازی ۳۷ اتوبوس دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیاز است.

حدود ۳۷ پروژه دیگر در دست اقدام است، به دلیل عرض کم خیابان‌های نجف‌آباد در نظر داریم اتوبوس‌ها را با مینی‌بوس‌های دو درب جایگزین کنیم که عقد قرارداد آن در دست اقدام است، منابع خرید آن تأمین شده است و امیدواریم این طرح در ابتدای سال آینده اجرایی شود.

باتوجه به اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری نجف‌آباد، رستوران باغ چوبی و شهربازی سرپوشیده از پروژه‌های مشارکتی شهرداری نجف‌آباد است که در پارک کوهستان با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

خانه تاریخی علم، ایجاد دو فرهنگسرا از اقدامات فرهنگی شهرداری بوده و برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۶ پروژه در نظر گرفته شده است.

مهندس قربانعلی مؤمنی رییس شورای اسلامی شهر نجف آباد نیز با بیان اینکه نجف آباد شهری است که از سوی شیخ بهایی و با نگاه دینی و آموزه‌های شیعی بنیاد نهاده شده است، گفت: نجف آباد شهر ایثار و شهادت و همواره از پیشگامان انقلاب اسلامی بوده و با تقدیم بیش از ۲۵۰۰ شهید از شهرهایی است که نقش بسزایی در عرصه انقلاب اسلامی داشته و شهدایی نظیر شهید آیت، شهید محمد منتظری، شهید احمد کاظمی و شهید محسن حججی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شورای ششم در همان ابتدای فعالیت با مردم، خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در نجف آباد و مسؤولان و مدیران و نخبگان شهر جلساتی برگزار کرد تا بتواند با استفاده از دیدگاه ایشان بهترین خدمات را به مردم شهر شهید پرور نجف آباد ارائه کرده و موجبات رضایت مردم را فراهم آورد.
با توجه به تهیه و تدوین منشوری با ۲۰۰ بند در خصوص مسائل و مشکلات و نیازهای شهر نجف آباد، از همان ابتدای فعالیت شورای ششم تمام مشکلات شهر و مردم نجف آباد احصا شد، متاسفانه شهر تا کنون بودجه خوبی نداشته است و شهردار نجف آباد در تلاش است با افزایش آمار بودجه سرانه بودجه این شهر را افزایش بدهد.
از میان ۴۰ گزینه برای تصدی شهرداری شهر نجف آباد به ۸ نفر و در نهایت مهندس امامی با رأی قاطع همه اعضای شورای شهر متصدی شهرداری نجف آباد شد، شورای ششم تلاش کرد جلساتی به عنوان ملاقات مردم در سطح شهر و صحن شورا داشته باشد و در طول اعضای شورای شهر در خدمت مردم هستند و در شش ماه اخیر تمام مناطق شهر مورد بازدید قرار گرفته است.

کل بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ محقق شده و برای سال آینده نیز بودجه ۵۹۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است، در بودجه سال آینده به مواردی مانند شفافیت در بودجه‌ریزی و تقسیم‌بندی بودجه سرانه‌های ارزش افزوده و آلایندگی توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی و اولویت‌سنجی نیازهای مناطق توجه شده است.
نهضت آسفالت معابر به صورت جدی در شهر شکل گرفته است و توجه به افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی از مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ است و حذف بودجه غیرنقدی و شفافیت بودجه از مزایای بودجه سال ۱۴۰۱ است.
افزایش چشمگیر بودجه آسفالت به میزان ۷۲ میلیارد تومان شامل ۲۰ میلیارد تومان برای منطقه یک، ۱۷ میلیارد تومان برای منطقه دو، ۱۱ میلیارد تومان برای منطقه سه و مناطق چهار و پنج هر کدام ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
ضمن احترام و اعتماد کاملی که به شهردار محترم نجف آباد وجود دارد اما نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود، خوشبختانه شهردار بسیار خوبی انتخاب شده و معاونین خوبی از سوی شهردار نجف آباد در نظر گرفته است و امیدوار به آینده شهر با استفاده از مدیران توانمند در شهرداری هستیم.
باتوجه به تاریخی بودن شهر نجف آباد، بخشی از بافت شهری به ویژه مرکز شهر فرسوده است و مشکلات بسیاری در این زمینه در شهر وجود دارد و با بودجه ناچیزی که وجود دارد امکان بازسازی و نوسازی بافت فرسوده به صورت جدی وجود ندارد و در تلاش هستیم با استفاده از توان سرمایه‌گذاران و همشهریان در این زمینه اقدامات جدی انجام بدهیم.
باتوجه به اینکه ۳۰ درصد صنایع استان در نجف آباد مستقر است، مناطق صنعتی متعددی در شهرستان نجف آباد وجود دارد و تعدد صنایع و مجموعه‌های آلاینده و در کنار آن تخریب باغات و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شاهد هستیم نجف آباد همواره یکی از آلوده‌ترین شهرهای استان است ولی اقدامات خوبی در زمینه ایجاد حل این مشکل از طریق اقداماتی نظیر ایجاد کمربند سبز صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر برند باغ شهر صفوی رونمایی گردید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.