• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
بازار سرمایه

رشد ۱۹ هزار واحدی بازار سرمایه در سایه انتشار اخبار مثبت اصفهانی‌ها

  • کد خبر : 6917
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
رشد ۱۹ هزار واحدی بازار سرمایه در سایه انتشار اخبار مثبت اصفهانی‌ها
بازار سرمایه امروز در حالی رشد 19 هزار واحدی خود را شاهد بود که برای شرکت‌های اصفهانی این بازار، اخبار امیدوارکننده‌ای منتشر شد تا اصفهانی‌های بازار سرمایه رشد خوبی را امروز شاهد باشند.

به گزارش ریاح، به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه روند رشد بازار بورس، امروز نیز شاخص با رشد قابل توجهی وارد کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شد. شاخص کل هموزن هم با ۳ هزار واحد رشد کرد که این نشان از رشد کل بازار، اعم از سهام‌های بزرگ و شاخص ‌ساز و سهام‌های کوچک می‌دهد.

البته در ساعات پایانی بازار، شاهد بودیم که با قدرت گرفتن فروشندگان، عرضه‌ها افزایش یافت و شاخص ۳ هزار واحد از رشد ۲۲ هزار واحدی خود عقب نشست و با ثبت ۱۹ هزار واحد رشد، عدد ۱ میلیون ۳۰۴ هزار واحد را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد ۶ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۲ هزار ۳۸۰ میلیارد تومان بود که به وضوح، نسبت به ابتدای هفته، ارزش معاملات افزایش داشته است.

در این میان، نمادهای فولاد، کگل، پارسان، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسکرشا، برکت، بورس، وسرضوی و بفجر، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشتند. همچنین نمادهای ولکار، وغدیر، شستا، برکت، فولاد، فملی و شپنا جزو نمادهایی بودند که بیشترین تراکنش برای آن‌هاثبت شده که حاکی از این است که این نمادها، توسط معامله‌گران و فعالان بازار سرمایه بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی، خودرو و بانک‌ها، برترین گروه‌های صنعت از نظر ارزش معاملات هستند که این نشان‌دهنده توجه بیشتر سرمایه‌گذاران بازاران سرمایه برای هدایت پول‌های خود به سمت این صنایع است.

با توجه به افزایش ۲.۲ درصدی ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و سبد ۱ میلیون تومانی به ۲۲ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان رسید.

برای شرکت‌های اصفهانی بازار بورس خبرهای امیدوارکننده‌ای منتشر شده است. شرکت فولاد افزای سپاهان با نماد فافزا، در جریان معملات امروز با افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، خبر برنده شدن در مناقصه خرید دولومیت و آهک مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان را منتشر کرد که این برای سهامداران این شرکت خبر خوبی است.

همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم با اعلام اینکه در سال جاری، ۸ محصول جدید تولید خواهد کرد و در زمینه تولید ورق سرد با گرید DC۰۴-C۵۹ توانسته است وابستگی خود به خارج را قطع و در زمینه تولید این محصول به خودکفایی برسد، سهامداران این شرکت را برای افزایش سود و ارزش سهام خودشان، امیدوارتر کرده است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان هم با نماد غشصفا، در جریان انتشار گزارش فعالیت ماهانه خود، اعلام کرد در سه ماهه اول سال جاری تواسنته است ۴۳۵ میلیارد تومان سود کسب کند که این در مقایسه با سه ماهه مشابه سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۱۷۶ درصد و ۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6917

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.