• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
امام جمعه موقت اصفهان:

رسانه‌ها عقلانیت را در جامعه تقویت کنند

  • کد خبر : 10140
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
رسانه‌ها عقلانیت را در جامعه تقویت کنند
امام جمعه موقت اصفهان گفت: جهت رسانه به سمت استدلال های عقلانی تخصصی رود.

به گزارش ریاح، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در جمع اهالی رسانه با اشاره به روز خبرنگار و تقارن آن با روز عاشورا، گفت: پیام کربلا کمتر از خود کربلا نیست ودشمنان خیلی به دنبال این بودند که پیام عاشورا منتقل نشود ولی به واسطه تبیین حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) این پیام منتقل شد.

وی اظهار کرد: براساس سفارش ائمه (ع) لازم است شیعه عاشورا را زنده نگاه دارد زیرا عاشورا به تبیین ما نیاز ندارد بلکه ما برای تربیت دینی و پرورش نسل حسینی به زنده نگاه داشتن عاشورا نیازمندیم.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها را به سمت مباحث عقلانی بیشتر سوق دهید چون هر جا با دلیل حرکت کردیم اقناع عقلانی ایجاد شده است و این به واسطه پشتوانه دلیل عقلی دین اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: مردم دنبال دلیل هستند و نمی‌شود تعبّدی مردم را به سمتی سوق داد زیرا در جامعه بسیارند انسان‌هایی که اگر دلیل عقلانی مطلبی را شنیدند تبعیت می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اگر پیام عقلی حجاب به جامعه منتقل شود، قطعا پوشش اسلامی را انتخاب خواهد کرد مگر اینکه فردی بخواهند لجبازی کند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در استحکام و عزت ایران اسلامی را ضروری دانست و افزود: رسانه‌ها در تقویت این جایگاه بیش از پیش اهتمام داشته باشد.

آیت الله مهدوی با اشاره به نقش رسانه‌های دشمن در بزرگنمایی و سیاه‌نمایی برخی نواقص و کمبودها، تصریح کرد: جریان رسانه‌ای انقلاب باید نقاط قوت، اقتدار و عزت نظامی اسلامی را تبیین کند.

وی تاکید کرد:  با وجود فساد عظیم دستگاه پهلوی به خاطر کم‌کاری ها، امروز دشمن به دنبال تطهیر رژیم پهلوی است در حالی‌که باید واقعیات، جنایات، خیانت‌ها و فسادهای دوران پهلوی اول و دوم را برای جامعه تبیین شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.