• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی بازار کار تا شهریور/ حدود ۱ میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم

  • کد خبر : 14483
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی بازار کار تا شهریور/ حدود ۱ میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی را حلقه مفقوده اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور دانست و گفت: سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار تا شهریور ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، محمود کریمی بیرانوند,‌معاون اشتغال وزارت کار در نشست تخصصی کنگره ملّی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور اظهار کرد: این همایش ملّی با هدف تصویرسازی بازارکار دانش‌آموختگان در قالب زیست‌بوم ملّی اشتغال و تحلیل نقش دانش‌آموختگان در برنامه‌ ایجاد یک میلیون شغل در سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مفهوم زیست‌بوم، مسأله اشتغال را یک فرآیند و موجود زنده دانست و افزود: همه متغیر‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر مستقیمی بر مسأله زیست‌بوم ملّی اشتغال کشور دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مسیر‌های مهم یافتن راه‌حل مسأله بیکاری دانش‌آموختگان در کشور رسیدن به یک اجماع در سطح سیاست‌گذاری ملّی است.

وی گام اول را شناخت دقیق و عمیق مسأله بیکاری دانش‌آموختگان عنوان و اضافه کرد: خلأ مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان یکی چالش‌های اساسی مسأله بیکاری این قشر است.

کریمی‌بیرانوند تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل را حدود یک‌‌ میلیون نفر برشمرد و گفت: فقدان اطلاعات دقیق و تکمیلی از جمله مدرک تحصیلی، رشته، سن، محل زندگی، تراکم جمعیتی استان‌ها و مهارت‌های تخصصی مهم‌ترین چالش اساسی رفع این مسأله است.

وی فعال کار کردن را یک فضلیت انسانی دانست و افزود: فرهنگ کار با هدف ایجاد انگیزه و با محوریت کارگروه اشتغال استان‌ها و مشارکت دانشگاه‌ها و نهادهای غیردولتی در سراسر کشور باید ترویج شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تأکید کرد: موضوع اشتغال دانش‌آموختگان یک موضوع فرابخشی است و نمی‌توان توسط یک دستگاه خاص این مشکل و چالش را برطرف و حل کرد.

کریمی‌بیرانوند از راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار تا شهریور‌ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: باید حل مسأله اشتغال دانش‌آموختگان را به یک یا دو مشوق مثلاً معافیت بیمه‌ای  یا مالیاتی تنزل داد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.