• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

عذرخواهی رئیس سازمان محیط زیست کشور از مردم اصفهان

  • کد خبر : 12747
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
عذرخواهی رئیس سازمان محیط زیست کشور از مردم اصفهان
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مصرف مازوت در اصفهان از سال گذشته آغاز شده اما آلودگی هوا از سال‌های قبل وجود داشته است. ضمن عذرخواهی از مردم استان اصفهان، این آلودگی هوا اصلا شایسته مردم این استان شهید پرور نیست.

به گزارش ریاح نیوز، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه بلاستینگ در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان اظهار کرد: آنچه که امروز کشور را به این مرحله کشانده، نتیجه فعالیت‌های من و شما است.

وی افزود: مصرف مازوت در اصفهان از سال گذشته آغاز شده اما آلودگی هوا از سال‌های قبل وجود داشته است. ضمن عذرخواهی از مردم استان اصفهان، این آلودگی هوا اصلا شایسته مردم این استان شهید پرور نیست.

سلاجقه عنوان کرد: برای من خیلی سخت و سنگین بود که به اصفهان می‌آیم؛ به دلیل اینکه منابع آب را به آن روز کشاندیم، هوا را به آن روز کشاندیم، زاینده رود را به آن روز کشاندیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  اذعان کرد: دنیا درحال ایجاد خط‌کش‌های محیط زیستی است و از این به بعد اقدامات محیط زیستی در سطوح بین‌المللی به صورت دقیق انجام می‌شود؛ تاب‌آوری مردم ما بالا است، نباید ما مسئولین از تاب‌آوری این مردم شریف و نجیب سو استفاده کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از الگو قرارگرفتن شرکت مپنا در مسائل زیست محیطی صنایع، گفت: مدیریت پسماند، انرژی و تغییر اقلیم از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

سلاجقه اضافه کرد: قصد داشتیم که امسال جشن عدم مصرف مازوت را در نیروگاه شهید منتظری اصفهان داشته باشیم اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اذعان کرد: در هفته‌های آینده یکی از طرح‌های بزرگ مربوط به گازوئیل یورو ۵ در استان اصفهان افتتاح می‌شود که یک گام بزرگ در مصرف سوخت پاک است.

وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه نمی‌گذاریم مردم ما این سختی‌ها را تحمل کنند و این حق‌الناس است و باید محکم بایستیم و از این حق مردم دفاع کنیم؛ صندوق ملی محیط زیست همچنان در کنار صنعت است و در لایحه بودجه سال آینده هم ۲۰ درصد عوارض آلایندگی دیده شده و خواستار تقویت این صندوق ملی از مجلس هستیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.