• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان اصفهان خبر داد:

دو مستندساز اصفهانی لوح افتخار جشنواره عمار را کسب کردند

  • کد خبر : 8759
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
دو مستندساز اصفهانی لوح افتخار جشنواره عمار را کسب کردند
مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان اصفهان گفت: در اختتامیه جشنواره شهرک دارخوین از سیدمجتبی خیام‌الحسینی و اکس نیهیل از محمدرضا نیرومند دو مستند از آثار اصفهانی بودند که لوح افتخار کسب کردند.

به گزارش ریاح، جشنواره مردمی فیلم عمار چند سالی است با رشد خود، خود را به مردم ثابت کرده است و سینما را به خانه‌های مردم راه داده؛ مناطق کم‌برخوردار و روستاهای دورافتاده‌ای که حتی برخی از نعمت تلویزیون بی‌بهره‌اند، به لطف فیلم‌های این جشنواره فیلمی به خود می‌بینند و طعم پرده سینما را تا حدی می‌چشند.

جشنواره سراسر مرز جغرافیای ایران اسلامی و حتی خارج از این جغرافیا را پوشش می‌دهد و پایش به اصفهان و روستاها و شهرهای اطرافش هم رسیده است. 

مصطفی حدیدی، مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از اینکه امسال اصفهان به دلیل آثار خوبی که در جشنواره مردمی فیلم عمار داشته و خوش درخشید، اظهار کرد: شکل‌گیری عمار، پاسخ به ندای اَین عمار مقام معظم رهبری در عرصه هنر بود و جشنواره فیلم عمار از سال ۸۹ شکل گرفت و ادامه پیدا کرد و بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد.

اکران مردمی، ویژگی خاص عمار است 

وی افزود: مقام معظم رهبری به بخش اکران‌های مردمی تاکید داشتند و حدود دو سال پیش، پیام دادند که «کار (اکران کنندگان) باارزش است چون اگر چنانچه این‌ها نباشند، کسی که تولید می کند کارش بی فایده خواهد بود. اینها کسانی هستند که به کار او فایده می بخشند»، در جشنواره عمار تولید اثر یک مرحله از کار و بخش اکران مردمی، ویژگی خاص جشنواره عمار است. 

حدیدی با اشاره به اینکه تولیدکننده اثر در جشنواره عمار رشد پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: یعنی اگر اثر شما در جشنواره عمار جز آثار منتخب باشد و اکران شود، نظرات مخاطبین برای شما ارسال خواهد شد، در دو سالی که به دلیل کرونا جشنواره وارد بحث اکران آنلاین شده، آثار منتخب در سه سانس اکران می‌شود و ۲۴ ساعت فرصت برای مخاطبین هست تا در سایت عماریار بعد از دیدن آثار نظراتشان را بگویند، به محض ثبت نظر از طرف مخاطب، به کارگردان نظر ارسال و پیامک می‌شود. 

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان اصفهان ضمن بیان این نکته که اکران مردمی شهرها و روستاها و نقاط دوردست را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: در اصفهان تعداد اکران‌کنندگان افزایش پیدا کرده، روستاهای شرق اصفهان، خور و بیابانک و شهرهای مختلف را پوشش می‌دهد. 

جمع خانوادگی با اکران فیلم‌های عمار 

وی ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی، محلی، خانوادگی و بسیج می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و برای جمعی که کنار هم هستند، فیلم‌های جشنواره عمار می‌تواند بخشی از برنامه جمعی‌شان را شامل شود، آن‌ها با مراجعه به سایت ekranmardomi.ir که مخصوص اکران‌کننده‌ها است، می‌توانند با تعیین قالب، موضوع فیلم و زمان فیلم  به فیلم مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. 

حدیدی درخصوص آثار اصفهانی راه‌یافته به مسابقه اظهار کرد: کاوه و کشتی فضایی، شکارچی تانک‌ها، تیم بعد، سلبریتیسم، اکس نیهیل، یک تراژدی اقتصادی، در نگاه او، اوس اکبر، شهرک دارخوین، چند قطره آبان، فرمول جاذبه، پای وطن ایستاده‌ایم، کوه عزت و فرصتی برای رویش، آثار راه یافته از استان اصفهان به مسابقه بودند که از میان آن‌ها، انیمیشن کاوه و کشتی فضایی به کارگردانی   حسین حسن‌نژاد در افتتاحیه جشنواره،  لوح افتخار کسب کرد.

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان اصفهان درخصوص اختتامیه جشنواره تصریح کرد: در اختتامیه جشنواره نیز شهرک دارخوین از سیدمجتبی خیام‌الحسینی و اکس نیهیل از محمدرضا نیرومند دو مستند از آثار اصفهانی بودند که لوح افتخار کسب کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8759

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.