• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
امیر حسین بانکی پور:

دولت روحانی ۸ سال برای فرزندآوری کم‌کاری کرد

  • کد خبر : 9425
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
دولت روحانی ۸ سال برای فرزندآوری کم‌کاری کرد
در ۸ سالی که دوران طلایی جبران جمعیت بود علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ مرتبه تاکید بر تکثیر جمعیت تاکید کردند، ولی دولت وقت همکاری نکرد و ۴۰ درصد ازدواج کاهش یافت و ۳۰ درصد نرخ زاد و ولد پایین آمد.

به گزارش ریاح، امیرحسین بانکی پور،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام ضمن اشاره به سیاست اجرایی محدود کردن فرزندآوری توسط برخی مسئولین و با توجه به مصالح عمومی کشور در ادوار گذشته گفت: در این تردیدی نیست که مصالح مقطعی، باید سیاست مقطعی داشته باشد ولی ما برای یک مصلحت مقطعی، سیاستی بدون حد و مرز را اجرا کردیم که بدون تردید، اشتباه بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: کاهش نرخ باروری در ایران طی سی سال گذاشته، حیرت انگیز و معادل هفتاد درصد بوده است. وقتی واقعیت‌ها نشان می‌دهد که ما در آینده‌ای نه چندان دور دچار پیری جمعیت می‌شویم و دنیایی از مشکلات به سویمان خواهد آمد، دیگر نباید اشتباه گذشته را ادامه داد و از گذشته می‌بایست عبرت گرفت اما نباید در آن متوقف شویم.

وی خاطرنشان کرد: در ۸ سالی که دوران طلایی جبران جمعیت بود علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ مرتبه تاکید بر تکثیر جمعیت تاکید کردند، ولی دولت وقت همکاری نکرد و ۴۰ درصد ازدواج کاهش یافت و ۳۰ درصد نرخ زاد و ولد پایین آمد.

بانکی پور با این اینکه در حال حاضر، اصلی‌ترین مسأله در عرصه جمعیت، بحران امنیتی است، ضمن اشاره به جریان‌های در مقابل قانون جمعیت گفت: سه جریان در مقابل این قانون وجود دارد، اول دشمنان اصلی نظام، دوم ذینفعان اقتصادی، سوم جاهلان قانون جمعیت. در حال حاضر تکلیف همه تبیین مسأله جمعیت است اما مهمتر از تبیین، فرهنگ‌سازی است که آن هم فرهنگ‌سازی درست و قابل توجه مدنظر است.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.