• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

دشمنان می‌دانند توان جنگ سخت با ما را ندارند

  • کد خبر : 12938
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
دشمنان می‌دانند توان جنگ سخت با ما را ندارند
ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با بیان اینکه دهه فجر امسال پررنگ‌تر، زیباتر و شیواتر از سال‌های قبل خواهد بود، گفت:در این ایام در یگان‌های توپخانه ۲ مورد رونمایی‌ خواهیم داشت.

به گزارش ریاح نیوز، امیرسرتیپ دوم سیاوش میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر ضمن گرامیداشت اعیاد رجب و دهه فجر اظهار داشت: از ابتدایی‌ترین روزهایی که انقلاب اسلامی رقم خورد و امام(ره) اقدامات اولیه را انجام دادند، ارتش ارتباط تنگاتنگی با ایشان داشت و مطالب ایشان را در بدنه ارتش نشر و تبلیغ می‌کردند و در همین راستا ارتش از همان ابتدای کار این موضوع را درک کرده بود که باید یک حکومت اسلامی در دنیا باشد.

وی با اشاره به خاطراتی از ارتشیان دوران انقلاب اسلامی افزود: در سال‌های منتهی به انقلاب ۵۷، ارتش در تمام سطوح به‌جز در سطوح سرسپرده هماهنگی لازم را داشتند و اگر همراهی لازم صورت نمی‌گرفت، انقلاب به این سهولت به پیروزی نمی‌رسید.

میهن‌دوست با اشاره به حضور مستشاران در ستادها و یگان‌های ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی در ارتش، نیروی زمینی و دیگر بخش‌ها از نظر تجهیزات و راهبری نیروی انسانی به‌طور کامل وابسته بودیم اما امروز پس از گذشت بیش از ۴٠ سال، تمام قطعات و تجهیزات و حتی تانک به‌دست خودمان ساخته می‌شود.

دشمنان به یقین رسیده‌اند که توان جنگ سخت با ما را ندارند

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در حیطه هواپیمایی دست به طراحی و ساخت جنگنده زدیم و در این راستا دستاوردهای فراوانی داریم، یادآور شد: شاهد توطئه‌های استکبار هستیم به این دلیل که به یقین رسیده‌اند نمی‌توانند با ما وارد جنگ سخت شوند.

وی اظهار کرد: یکی از موارد نگران‌کننده برای دشمنان اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح تحت ولایت فرماندهی کل قوا است که باعث یأس و ناامیدی آنان شده است.

میهن‌دوست با یادآوری اینکه دهه فجر امسال پررنگ‌تر، زیباتر و شیواتر از سال‌های قبل خواهد بود و در این ایام در یگان‌های توپخانه ۲ مورد رونمایی‌ خواهیم داشت، بیان داشت: ارتش در رکاب ولایت، فدایی مردم است و در این مسیر ولایت عین نور است که اگر نباشد ما ارزشی نخواهیم داشت.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: ارتش مطابق با اصل ۱۴۳ قانون اساسی وظایفی دارد و وظیفه اصلی آن پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است یعنی نگهبان قلعه جمهوری اسلامی است و هیچ‌کاری به حواشی داخل قلعه ندارد.

تشریح برنامه‌های ارتش در ایام‌الله دهه فجر

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسین قاسمی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارتش از صدر انقلاب به‌عنوان نهادی انقلابی و مردمی خدمت می‌کند و نقشی ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و ۱۹ بهمن یکی از شواهد این مورد است.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی ارتش در دهه فجر افزود: آذین‌بندی تمام پادگان‌ها، حرکت نمادین ورزشکاران یگان‌های آجا در صبح روز ۱۲ بهمن از مرکز آموزش به سمت گلستان شهدا، حضور کارکنان و فرماندهان در مراسم روز ۱۲ بهمن، اعزام ۵ گروه موسیقی برای اجرا در گلستان شهدا و میدان‌های شهر، حضور پرشور کارکنان و فرماندهان درمراسم میهمانی لاله‌ها و نماز جمعه، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن به‌صورت مشترک در روز ۱۶ بهمن در امام‌زاده محسن، برگزاری برنامه‌های جهاد تبیین با سخنرانی پیشگامان ارتش، تجلیل از کارکنان نمونه ارتش، برگزاری همایش جوانان انقلابی، همایش نسل امیدآفرین برای دهه هشتادی‌ها در ۲٠ بهمن، برگزاری اعتکاف، سمفونی ایثار و مقاومت با اجرای بهترین هنرمندان کشوری و همکاری شهرداری منطقه ۵ در روز ۲۱ و ۲۲ بهمن در سالن کوثر از جمله برنامه‌های میش‌بینی شده در دهه فجر است.

قاسمی عنوان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان، پیاده‌روی خانوادگی در کوی‌های سازمانی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری سیر نمایشگاهی با موضوع ۴۴ سال افتخار، حضور فرماندهان در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، ارائه خدمات درمانی با تخفیف ویژه در درمانگاه ارتش و در نهایت حضور پرشور کارکنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه‌های مهم مجموعه ارتش در دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است.

دهه فجر خاری در چشم دشمنان است

در بخشی دیگر از این جلسه، سرتیپ دوم خلبان صمد نوری، فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به جایگاه نیروی هوایی در بیانات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اظهار داشت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۱۶ شهید خلبان باعث رشد شجره طیبه انقلاب اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر خاری درچشم دشمنان است زیرا دشمنان به‌دنبال زمین خوردن انقلاب اسلامی هستند و امید است این انقلاب تا قیام حضرت مهدی(عج) پابرجا بماند.

نوری در خصوص دستاوردهای نیروی هوایی در ایام انقلاب اسلامی بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی در نیروی هوایی به ایالات متحده و مستشاران وابسته بودیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه خودباوری پرسنل نیروی هوایی، روز به روز به شعار ما می‌توانیم جامه عمل پوشاندیم و ۸ سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان تأکید کرد: دوران امتحان فعالیت نیروی هوایی در دوران انقلاب و ورود امام به کشور بود که از آن سرافراز بیرون آمدیم و در ادامه آزمایشات را پشت سر گذاشت.

وی توضیح داد: اولین روز جنگ اولین نیرویی که پاسخی دندان‌شکن به دشمن داد، نیروی هوایی بود و پایگاه شهید بابایی نیز در این عرصه نقشی مهم داشت و در این راستا در سه ماهه اول جنگ ۱٠۵ شهید از نیروی هوایی تقدیم کردیم.

نوری یا بیان اینکه پیشتازی در جهاد خودکفایی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروی هوایی در انقلاب اسلامی بود، نیروی هوایی به قطعات نیاز داشت و درهمین راستا این عرصه از قطعه‌سازی شروع شد و به ساخت جنگنده رسید، گفت: دیگر دستاورد انقلاب، تاسیس دانشکده خلبانی بود و در این راستا در سال ۱۳۶۱ این دانشکده تأسیس شد و دانشجویان با کیفیت بالایی در آن آموزش می‌بییند و از سمتی ساخت شبیه‌ساز از دیگر دستاورهای نیروی هوایی است.

وی یادآور شد: از اقدامات در حال انجام مردم‌یاری است و در بلایای طبیعی اولین نیروی امدادرسان، نیروی هوایی است و از سمتی محرومیت‌زدایی از دیگر اولویت‌ها و اقدامات نیروی هوایی است.

نوری با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب مطرح کرد: نیروی هوایی گروه نجوا(نخبگان جوان ولایت‌مدار و انقلابی) را تشکیل داده و دنبال است در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم بردارد.

ارتش، ذوب در انقلاب اسلامی است

در بخشی دیگر نیز علی حدادی سامانی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی در تمام پیچ‌های تاریخی نشان داده که کاملاً ذوب در انقلاب است، افزود: به نقطه‌ای رسیدیم که صدها کیلومتر فراتر از مرزها در حال رصد اوضاع هستیم، ماهیت هرگونه تهدید را شناسایی می‌کنیم و تمام این موارد گواه و مصادیق تاریخی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، در حوزه راداری، سامانه موشکی و دیگر موارد به خودکفایی رسیده‌ایم و هرآنچه نیاز داریم را ساخته و آزمایش می‌کنیم و در این راستا خودکفایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حدادی سامانی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر گفت: برنامه‌های دهه فجر را در منازل سازمانی خواهیم داشت و از سمتی از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ادامه داد: در صورت شرایط جوی مناسب نمایشگاهی از دستاوردها و تجهیزات خواهیم داشت و از سمتی در حوزه فرهنگی ریل‌گذاری در خصوص ساخت فیلم های پاور داشتیم که بیانگر رشادت‌ها و تدابیر فرماندهان و کارکنان در دوره دفاع‌مقدس و خصوصا عملیات والفجر ۸ است که این فیلم به مرحله نهایی جشنواره فجر راه پیدا کرد. 

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.