• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان:

دستفروشان شهر اصفهان در ۲۹ بازارچه ساماندهی شدند/ آموزش رفتار با کودکان کار و مدیریت خشم برای کارکنان رفع تخلفات شهرداری

  • کد خبر : 3518
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
دستفروشان شهر اصفهان در ۲۹ بازارچه ساماندهی شدند/ آموزش رفتار با کودکان کار و مدیریت خشم برای کارکنان رفع تخلفات شهرداری
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: پیش از کرونا اکثر دستفروشان شهر اصفهان را در 29 بازارچه سطح شهر مستقر و ساماندهی کردیم اما به واسطه شرایط کرونایی ممنوعیت ایجاد بازارچه های دستفروشی برقرار است که مصمم به ساماندهی هستیم.

به گزارش ریاح، حسن محمدحسینی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در نشست خبری در گفت و گوی آنلاین با رسانه ها با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تخلفات شهری در مجموعه شهرداری اگر حمایت و مشارکت شهروندان نباشد به مشکل برمی خوریم، اظهار کرد: در این راستا اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و ۳۳ وظیفه به صورت مستقیم و برخی وظایف به صورت غیرمستقیم به عهده ما گذاشته شده به طوریکه برخی مردم ما را به عنوان پلیس شهرداری می شناسند. 

با توجه به اینکه برخورد با تخلفات گروه های ساختمانی، طبق قانون در سطح شهرها بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد، برای واحدهایی که پروانه ساختمانی آن ها صادر و مبادرت به ساخت و ساز می شود، وظیفه کنترل ساخت و ساز بر عهده این اداره کل است. همچنین برخورد با تبدیل کاربری ساختمان ها از دیگر تکالیف ماموران رفع تخلفات شهری است.

در حوزه تخلفات سد معبر نیز در سطح شهر اصفهان برخی صنوف باعث ایجاد مشکلاتی می شوند که وظیفه نیروهای ما بازدید مستمر و برخورد طبق فرآیند است، یکی از وظایف ما حفظ زیبایی شهر است که در این راستا خودروهای فرسوده رها شده در شهر جمع آوری می شود.

جلوگیری از تکدی گری و دست فروشی، برخورد با نصب تابلوهای خارج از عرف و مجوز و جلوگیری از نصب داربست های خطرآفرین از دیگر وظایف این اداره کل است.

همچنین در راستای احقاق حقوق شهروندی، وظیفه اخطار و برخورد با مشاغلی که در رده مزاحم تعریف می شوند، بر عهده این اداره کل است.

تعیین تکلیف ساختمان های نا ایمن، زمین های رها شده یا مکان های بی دفاع شهری از دیگر حوزه های عملکردی ماموران پیشگیری و رفع تخلفات است.

با توجه به تدوین برنامه ۵ ساله از سوی این اداره کل، امسال در سال سوم این برنامه هستیم و ۴ هدف در این طرح تعریف شده است.  

بر اساس این برنامه پیشگیری از تخلف مهم تر از رفع تخلف است، ارتقاء علمی و کیفی واحدهای رفع تخلفات، ارتقاء سطح آگاهی و اعتماد شهروندان به مجموعه عملکرد شهرداری و آموزش های متعدد برای سه گروه پرسنل، شهروندان و صنوف از جمله اقدامات در چارچوب این برنامه است.

آموزش نحوه رفتار با کودکان کار، کنترل مدیریت خشم، ضوابط شهرسازی، قوانین حقوقی، آموزش ضابطین قضایی و آئین های دادرسی از آموزش های ارائه شده به پرسنل است. اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری ارتباط خوبی با ۲۹ اتحادیه در شهر اصفهان با محوریت جلوگیری از تخلف دارد و آموزش هایی در این زمینه برگزار می کند.   

در حوزه رفع تخلفات در سطح شهر، نظارت ها به روز شده است و یکی از اقدامات استفاده از ابزارهای نوین است، تعامل با حوزه های دیگر از جمله دستگاه قضایی و انتظامی بخشی از تعاملات مطلوب ما با دیگر نهادها بوده و این دو دستگاه در همه ماموریت ها همواره کنار ما هستند.

همچنین استفاده از دوربین های سطح شهر برای رفع تخلف، ارتقا علمی و کیفی واحدهای پیشگیری و ارتباط با مراکز دانشگاهی برای افزایش بهره وری به ما کمک کرده است.

با توجه به ارتباط این اداره کل با سامانه ۱۳۷، روابط عمومی و شورای مشورتی در محلات برای دریافت مشکلات شهروندان، بر اساس ماده ۹۹ قانون شهرداری ها، تبلیغات در شهر باید با اخذ مجوز از شهرداری باشد؛ ممکن است بعضا به مناسبت های مختلف نیاز به تبلیغات در سطح شهر باشد که با اخذ مجوز از مجموعه شهرداری، شهروندان می توانند نسبت به نصب داربست اقدام کنند.

اگر تبلیغات خارج از ضوابط و مقررات صورت گیرد وظیفه ما اخطار و اعمال قانون است و برخی تبلیغات که حقوق شهروندی را از بین می برد به مراجع قضایی ارجاع می شود.      

با توجه به توزیع تخلفات در مناطق مختلف شهر اصفهان، نمی توان برای یک نقطه از شهر تخلف خاص یا بیشتری را عنوان کرد به طور مثال در مرکز شهر که تجمع صنوف و پاساژها وجود دارد، قاعدتا تخلفات صنوف در این مناطق بارزتر است.

مناطقی که از مرکز شهر دورتر هستند تخلفات ساخت و ساز دارند، ۲۱ شاخص در تخلفات شهری مورد سنجش قرار می گیرد و هر منطقه نسبت به خود منطقه ارزیابی می شود چراکه فضای کاری و فیزیکی هر منطقه متفاوت است.

در مورد برخورد با متکدیان ۱۳ دستگاه، متولی است که یکی از آنها شهرداری است، همچنین در حوزه کارتن خواب ها متولی برخورد مشخص شده است و وظیفه برخورد با معتادان متجاهر با نیروی انتظامی و بهزیستی است که شهرداری به واسطه ارتباط بیشتر با مردم بیشتر مخاطب شهروندان قرار می گیرد اما در چارچوب قانون هر دستگاهی باید به تکالیف خود عمل کند.

در ساماندهی حاشیه نشینی در شهر نیز بنا به تاکید شورای اسلامی شهر حمایت از دستگاه های دیگر از سوی شهرداری در دستور کار است.

با توجه به شناسایی ۷۲۰ مورد ساختمان پراکنده (رها شده، نیمه کاره و ناایمن) در شهر اصفهان و ساماندهی یک سوم از آنها، مابقی ساختمان ها هم از طریق اخطار و راهکارهای قانونی در حال پیگیری است.

برخی خیابان های شهر اصفهان در سدمعبر شاخص هستند، خیابان های امام خمینی (ره)، چمران و سروش از جمله این خیابان هاست که جلسات بسیار جدی با اتحادیه های مرتبط داشتیم تا اگر معضل مردم رسیدگی نشود، از طریق قانون اقدام کنیم؛ در همین راستا چندین واحد صنفی در خیابان های چمران و امام خمینی (ره) پلمب شد، همچنین با پلیس راهور هماهنگی شده تا خودروهای پارک شده در حاشیه این خیابان ها اعمال قانون شود.

شهرداری دیوارنویسی های غیرمجاز را امحا می کند اما بحث هایی از سوی سازمان زیباسازی داشتیم تا برخی دیوارهای مراکز فرهنگی و مدارس نقاشی شود.

دستفروشی یکی از مصادیق نازیبایی است و سیاست ما ساماندهی این مسئله است؛ پیش از کرونا اکثر دستفروشان شهر اصفهان را در ۲۹ بازارچه سطح شهر مستقر کردیم اما به واسطه شرایط کرونایی ممنوعیت ایجاد بازارچه های دستفروشی برقرار است که مصمم به ساماندهی هستیم.

در مرکز شهر امکان دست فروشی وجود ندارد، همچنین محل هایی را برای فروش صنایع خانگی افراد در نظر گرفتیم و با فروشگاه های کوثر هم در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفت. 

در خصوص افرادی که با ایجاد مانع در کنار واحدهای صنفی یا کوچه ها از پارک خودرو جلوگیری می کنند، افزود: هر شهروندی که معبر عمومی اعم از پیاده رو، کوچه، بن بست و…. را محدود کند مرتکب تخلف شده و ایجاد محل پارک از سوی فعالان صنفی هم خلاف است و هیچ مجوزی برای چنین اقداماتی صادر نمی شود.

جمع آوری افراد متکدی با جدیت از سوی دستگاه ها انجام نشده است و با توجه به راه اندازی مرکز آسیب های اجتماعی، شهرداری افراد متکدی را به این مرکز هدایت، غربالگری و ساماندهی می کند.

یکی از حساسیت های ما نحوه برخورد ماموران پیشگیری و رفع تخلفات، با نوع تخلف است که یکی از موارد کودکان کار است اما پرداختن به مشکل کودکان کار در درجه اول وظیفه شهرداری نیست و باید از سوی بهزیستی پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3518
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 184 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.