• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

درمان قطعی بیماران لک و پیس با سلول درمانی توسط محصول ایرانی

  • کد خبر : 12483
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
درمان قطعی بیماران لک و پیس با سلول درمانی توسط محصول ایرانی
مدیر عامل یک شرکت سلول درمانی گفت: مطالعات بالینی تحت نظر سازمان غذا و دارو انجام شده اند و با اخذ مجوز در بازار توزیع و عرضه خواهد شد.

به گزارش ریاح نیوز، مهدی هادی، مدیر عامل یک شرکت سلول درمانی گفت: نمونه‌برداری از قسمت پوست سالم بیماران لک و پیس انجام و سپس با کشت و تکثیر به خود بیمار و در قسمت های مد نظر تزریق خواهد شد.

به گفته وی در گذشته بیماری با پماد خاصی کنترل می شد، اما الان با تولید محصول در حوزه سلول درمانی بیماری افراد قطعی درمان خواهد شد. در حال حاضر لایه روی پوست بیمار دارای لک و پیس  برداشته می شود. سپس در مرحله بعدی سلول های تولید رنگ دانه را برداشته و تکثیر می کنیم. پس از آن بر روی قسمتی از پوست بیمار که رنگ دانه های خود را از دست داده و باعث بروز لک شده است،  با دقت کافی تزریق خواهد شد.

هادی ادامه داد: مطالعات بالینی تحت نظر سازمان غذا و دارو انجام شده‌اند و محصول با اخذ مجوز در بازار توزیع و عرضه خواهد شد. یکی از مشکلات ما برای تولید محصولات، تهیه مواد اولیه آن‌ها بوده که با هزینه‌های زیاد وارد شده اند.

مدیر عامل این شرکت سلول درمانی افزود: قیمت محصولات سلول درمانی بالا و قدرت خرید آن‌ها توسط بیماران کم بود. با تولید ماده اولیه تسریع کننده رشد سلول‌ها، محصولات سلول درمانی را در کشور تولید کردیم و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای دیگر انجام شد. به تازگی مذاکراتی جهت صادرات مواد اولیه محصولات سلول درمانی با هند انجام  شده است.

وی گفت: محصولات سلول درمانی حاصل سلول‌های زنده انسان هستند که با هزینه‌های بالایی تولید می‌شوند و کشورهای معدودی از جمله ایران این محصولات را تولید می‌کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.