• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

خط قرمز مدیریت شهری حفظ حریم میراث تاریخی اصفهان است/تکریم ارباب رجوع یکی از خطوط قرمز شورای شهر در دوره پنجم می باشد

  • کد خبر : 1567
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
خط قرمز مدیریت شهری حفظ حریم میراث تاریخی اصفهان است/تکریم ارباب رجوع یکی از خطوط قرمز شورای شهر در دوره پنجم می باشد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: بارها موضع خود را درباره ساخت‌وساز در حریم میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرده‌ایم و به‌دور از تعارفات معمول و مرسوم، هرکجا میراث تاریخی مورد تعرض قرار گیرد، خود را موظف به مراقبت از این حریم می‌دانیم.

به گزارش ریاح نیوز، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری مجازی خود ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم و قدردانی از مسئولان هیئات مذهبی، امام جمعه و استاندار اصفهان برای هدایت عزاداری‌ها اظهار داشت: مردم اصفهان با آبرومندی تمام عزاداری‌های سال جاری را به جا آوردند و کمترین خسارتی را در این زمینه داشتیم.

شورای اسلامی شهر ۲۱ ساله شده و باید شرایطی فراهم شود که مسئولان به شوراها تکیه کنند و بدانند که حضور ۱۱۰ هزار نیرو در شوراها از فرصت‌های نظام است و می‌تواند به عنوان مجلس محلی ایفای نقش کند.

ارتباط مردم و شورای شهر کمرنگ است و باید با آسیب‌شناسی این ارتباط را تقویت کرد، با این اقدام می‌توان مسیر خدمت‌رسانی به مردم را هموار کرد.

تاکنون پنج هزار نفر در ملاقات‌های مردمی حضور یافته‌اند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در زمینه حل مشکلات شهروندان پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم.

تکریم ارباب رجوع یکی از خطوط قرمز شورای شهر در دوره پنجم می باشد و این امر همواره مورد تاکید شورای شهر بوده است، در این زمینه برنامه‌هایی را داشته‌ایم، راه‌اندازی میز خدمت در شهرداری‌های مناطق و حرکت به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه مورد توجه بوده است.

در سال پیش رو عزم خود را جزم کرده‌ایم که با صلابت‌تر از گذشته کار را ادامه دهیم، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تدوین برنامه پنج ساله ششم شهر اصفهان، آماده‌سازی طرح جامع شهر اصفهان و تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های در دستور کار شورای شهر است که تا پایان امسال محقق خواهد شد.

در شهر اصفهان میراث ارزشمند تاریخی وجود دارد و باید همواره این امر مورد توجه باشد و قوانین و مقررات در زمینه حفظ میراث باید رعایت شود، ما حریم‌های تاریخی و میراثی از خطوط قرمز مدیریت شهری است و ما بارها بر این امر تاکید داشته‌ایم.

شورای شهر در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات می‌داند و هر ساخت‌وسازی در حریم آثار تاریخی انجام شود، مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

مداخله در حریم تاریخی اصفهان از خطوط قرمز مدیریت شهری است، در این خصوص کمیسیون معماری و شهرسازی ورود جدی داشته و جلساتی را با منتقدان این طرح و دغدغه‌مندان میراث فرهنگی برگزار کرده است.

اگر اتفاقی درخصوص بافت تاریخی شهر رخ دهد، علاوه بر اصفهان، دغدغه‎مندان در تمام کشور مانند دیده‌بان‌هایی، مرتب مراقب آثار تاریخی هستند و هرگاه این میراث به هر نحوی مورد تعرض باشد، صدای اعتراض آن‌ها بلند می‌شود.

در خصوص موضع شورای شهر اصفهان در خصوص خانه هنرمندان، واگذاری خانه هنرمندان مورد اعتراض هنرمندان بود، حدود یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در این زمینه طوماری امضا کردند و از این رو ما خود را مکلف می‌دانیم در خصوص بازگرداندن این خانه به صاحبانش ورود کنیم.

یکی از برنامه‌های شاخص شورای شهر دوره پنجم که به‌طور جدی در کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری دنبال شد، “اصفهان ۲۰۲۰” بود که اعضای شورا از آن استقبال کردند و در بودجه سال جاری نیز پروژه‌های توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تعریف شد. شیوع ویروس کرونا اقدامات حوزه گردشگری را محدود کرد اما اصلاح زیرساخت‌های گردشگری دنبال شده است.

شورای پنجم مصوبات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها از جمله بسته‌های تشویقی برای ساخت هتل، امکان‌سنجی ایجاد شهرک صنایع دستی و گردشگری و شهر گردشگری هنر و میراث فرهنگی داشته که آینده گردشگری شهر را امیدوارانه می‌کند.

در شرایط فعلی به‌خاطر نوع روابط بین‌المللی کشور و شیوع جهانی ویروس کرونا از حضور گردشگران خارجی محروم هستیم اما همچنان سعی می‌کنیم مسیر رونق گردشگری در اصفهان برای آینده هموار شود و در این خصوص و جلسات زیادی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.