• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

خالی شدن حساب برای دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان

  • کد خبر : 13572
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
خالی شدن حساب برای دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با تبلیغ ارائه اینترنت رایگان به مناسبت نوروز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت : در پی شكایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر  برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حساب وی، موضوع در دستور کار كارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد وی برای دریافت اینترنت ۲۰ گیگابایتی هدیه نوروز در یك كانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۲۰ هزار ریال جهت شركت در قرعه كشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده اما بعد از آن  متوجه شده علاوه بر این که هدیه ای دریافت نكرده است بلکه  کل موجودی حسابش که ۱۵۰ میلیون ریال بود نیز به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه كرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود دائر کننده این درگاه جعلی را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و … می فروشند كه بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.