• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
فرماندار اصفهان:

حل مشکلات با روحیه انقلابی/در هر دستگاهی نیاز به یک حاج قاسم داریم

  • کد خبر : 8873
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
حل مشکلات با روحیه انقلابی/در هر دستگاهی نیاز به یک حاج قاسم داریم
فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه مشکلات روی هم انباشته شده و مسؤولان در تلاش برای رفع آن هستند، گفت: باید به این نکته توجه کرد مشکلات در طول چند سال جمع شده و در مقابل نیاز است با تلاش شبانه روزی و اولویت‌بندی، مشکلات حل شود و این مورد با روحیه انقلابی میسر خواهد شد.

به گزارش ریاح، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی اظهار داشت: انقلاب در شرایطی شکل گرفت که کل دنیا تقسیم به ۲ جبهه غرب و شرق شده بود و کشوری نبود که تابع یا همراه یکی از این ۲ قطب نباشد.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی امام عزیز با کمک از متن قرآن و اهل بیت حرکتی انجام دادند که دستور قرآن بود؛ هیچ‌کس باور نمی‌کرد رژیم سرتاسر مسلح به‌دست انسانی دین‌مدار ساقط شود.

احمدی با بیان اینکه در کتاب‌ها نوشته شده که پیش از انقلاب اسلامی انتخاب نخست‌وزیر هم به‌دست یا مشورت آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، عنوان کرد: بسیاری از راهبردهایی که در کشور تعیین می‌شد با اشاره مستقیم آمریکا بود اما امام عزیز با هدف عزت مردم شعار دادند.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب اسلامی خدماتی که در این کشور ارائه می‌شد اساسش این بود که «نمی‌توانیم» ،یادآور شد: کشوری در دنیا نبود که از غرب تبعیت نکند اما امام(ره) آمد، شعار داد، انقلاب کرد و نظامی ایجاد کرد که محور آن دین بر پایه رای مردم است.

وی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانش‌آموز دبیرستانی بودم، در حیاط مدرسه شعار دین‌خواهی دادیم و بلافاصله گارد مسلح ناجی مردم جلوی دانش‌آموزان ایستاد و یا در ۵ رمضان سال ۱۳۵۷ در یک کوچه ۷ نفر به شهادت رسیدند این موارد یعنی شرایط به حدی استبداد بود که شخصی جرئت صحبت نداشت.

احمدی گفت: در آن زمان حتی مخفیانه امکان انتقال رساله احکام امام نبود و نباید این موارد را فراموش کنیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب شکل گرفت اما دشمنان آن را نخواستند و شروع به توطئه کردند، بیان داشت: کشورهای منطقه با ما مشکلی نداشتند اما باید ببینیم چه شد تمام کشورها علیه ایران جمع شدند و در مقابل، مردم نگذاشتند یک وجب از خاک‌مان به‌دست دشمن بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: شاه‌بیت حرف و وصیت شهدا تبعیت از ولایت، اخلاص و اتحاد با یکدیگر بود، در شرایط فعلی هم که با خانواده شهدا صحبت می‌کنم شاهدم که می‌گویند فرزندمان را برای انقلاب دادیم و هیچ چیز نمی‌خواهیم.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای جهاد تبیین است

احمدی اظهار داشت: غفلت یکی از آسیب‌هایی است که ممکن است به انسان وارد شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را بیان می‌کنند و بیانیه گام دوم مبنای جهاد تبیین ما است.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: همگی باید برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی تلاش کنیم و این مورد نیاز امروز ما است.

وی توضیح داد: در این سال‌ها مواجه با بی عملی‌ها و بی تدبیری‌ها بودیم که همه انباشته شده و مانند این است که پرونده‌ای ۸ سال بسته بوده و دوباره باز شده است.

احمدی درخصوص شرایط استان در سال‌های گذشته عنوان کرد: بر برخی بخش‌ها روحیه انقلابی حاکم نبوده است، خداوند عهد نکرده است به شخصی که تلاش نکرده برکت و مزد دهد.

حل مشکلات با روحیه انقلابی میسر خواهد بود

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه مشکلات روی هم انباشته شده و مسؤولان در تلاش برای رفع آن هستند، توضیح داد: باید به این نکته توجه کرد مشکلات در طول چند سال جمع شده و در مقابل نیاز است با تلاش شبانه روزی و اولویت‌بندی، مشکلات حل شود و این مورد با روحیه انقلابی میسر خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای روی کار آمدن دولت انقلابی یادآور شد:  در دولت جدید حرکت و پیگیری صورت گرفت و در عین عدم تصویب FATF واکسن وارد شد و در این مسیر باز هم می‌توان در عین انقلابی بودن موفق بود.

احمدی مطرح کرد: وقتی تاریخ را مشاهده می‌کنیم شاهدیم جایی که روحیه انقلابی حاکم بوده موفقیت رخ داده است و زمانی که از مردم فاصله گرفتیم، از ولایت تبعیت نکردیم و متحد نبودیم ناکام ماندیم.

فرماندار اصفهان اعلام کرد: در ایام فجر نیاز است حرکت‌های تبلیغی انجام شود اما اصلی‌ترین آن به غیر از تبلیغات این است که مراحل انقلاب را بیان کنیم.

وی با اشاره به مراسم تودیع بخش‌دار سابق گفت: آرزو کردم صحنه عزتمندانه‌ای که امروز برای تودیع آقای موسوی رقم خورد چهار سال بعد برای تودیع من هم برگزار شود.

احمدی اظهار داشت: روز اولی که به فرمانداری آمدم بسیاری پرسیدند تیم همراه چه کسانی هستند و پاسخ دادم فعلا تیمی ندارم تا توانایی‌ها را ببینم، مبانی تودیع بخشدار سابق نه اختلاف سیاسی است و نه به توصیه شخصی و صرفا تشخیص خودم بود.

فرماندار اصفهان ادامه داد زمانی که در استانداری بودم بخشدار جدید در سمیرم بود و بعد از آن به اردستان، دولت‌آباد و…  رفت و با مشکلات آشنا است.

در هر دستگاهی نیاز به یک حاج قاسم داریم

وی بیان‌ داشت: در هر دستگاهی نیاز به یک حاج قاسم داریم؛ فرمانده نیروی قدس بود اما در سیل خوزستان حضور داشت، به سراغ خانواده شهدا و جانبازان می‌رفت و از سوریه پیگیر مسائل کشور بود.

احمدی خاطرنشان کرد: راه‌های نرفته زیادی داریم و اگر بخواهیم کاری برای خودمان انجام دهیم نیاز است متحد شویم، برای مردم کاری کنیم و شبانه روز برای مردم بدویم.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: انتظارمان از بخشدار این است که حاج قاسم باشد؛ حاج قاسم شبانه روز نمی‌شناخت، از عذرخواهی از مردم ترس نداشت، بالانشین مجالس نبود.

وی عنوان کرد: بخش مرکزی نیازمند توجه ویژه است و شاهد بودم بی توجهی‌ها به این بخش زیاد است، در این مسیر حمایت کامل استاندار را دارم و نمایندگان نیز لطف دارند اما نیاز به اتحاد است تا کار را دنبال کنیم و از ظرفیت آنان در تهران استفاده کنیم.

احمدی یادآور شد: به قدری کار هست که نیازی به حاشیه و حرف نداریم و نباید به صحبت افرادی که حاشیه‌سازی می‌کنند توجه شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8873

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.