• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

حفظ امنیت فقط وظیفه فراجا نیست/ لزوم توجه ویژه به مقام و منزلت پلیس در جامعه

  • کد خبر : 11236
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
حفظ امنیت فقط وظیفه فراجا نیست/ لزوم توجه ویژه به مقام و منزلت پلیس در جامعه
استاندار اصفهان با بیان اینکه حفظ امنیت فقط وظیفه فراجا نیست، گفت: امنیت در مجموعه ای از حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی تعریف می شود و هر کسی باید در امنیت حوزه مربوط به خود ایفای نقش کند.

به گزارش ریاح نیوز، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی استان اصفهان که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد ضمن تبریک این هفته به سبزپوشان عرصه نظم و امنیت کشور، گفت: شغل پلیس یکی از سخت ترین و حساس ترین مشاغل و البته با ارزش ترین شغل از نظر خدمت گزاری به مردم است.

وی با بیان اینکه برخورد ماموران پلیس با مردم باید فراتر از قانون و در چارچوب اخلاق و ارزش های الهی باشد گفت: یک مامور پلیس در طول روز با افراد مختلفی مواجه دارد، یک جا با مجرمی روبرو است که باید او را تعقیب کرده و جلوی دست اندازیش به اموال عمومی را بگیرد و یک جا هم در مقابل مردم عادی قرار دارد که یک تخلفی را مرتکب شدند.

استاندار اصفهان گفت: یک مامور پلیس با هر کس در هر زمان و مکان و جایگاهی که با او مواجه می شود باید برخورد متفاوتی داشته باشد که هر کدام از این ها به تدبیر، اشراف و هوشمندی او بر می گردد و از این نظر است که کار پلیس یکی از سخت ترین کارها به شمار می آید.

مرتضوی، در تعریف امنیت گفت: امنیت یعنی زندگی بدون دغدغه و نگرانی داشتن یعنی آرامش داشتن، یعنی فردی وقتی فرزندش به مدرسه می رود و یا همسرش به بازار می رود اطمینان داشته باشد که برای آنها مشکلی پیش نمی آید و همچنین افراد جامعه نسبت به سرمایه های مادی خود نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت در مجموعه ای از حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی تعریف می شود گفت: با این اوصاف باید بدانیم که حفظ امنیت در جامعه فقط وظیفه فراجا نیست و هر کسی باید در امنیت حوزه مربوط به خود ایفای نقش کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بایستی عمل به قانون به عنوان یک وظیفه و تکلیف در جامعه مطرح شده و قانون به یک ارزش و حاکمیت آن در جامعه اولویت قرار گیرد و در چنین شرایطی است که می توانیم از یک امنیت بسیار بالایی برخوردار باشیم .

وی در ادامه به هجمه های شدید علیه فراجا در حوادث اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: باید جایگاه و منزلت پلیس در جامعه به عنوان یک قدرت درون زا و عامل اقتدار کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مرتضوی تاکید کرد: پلیس هم باید ضمن حضور میدانی و کسب مهارت های حرفه ای با تحقیق و پژوهش و بررسی بر روی رفتارهایی که در این حوادث اتفاق افتاد در مسیر اقتدار هرچه بیشتر خود گام های مؤثرتری را بردارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه دولت و مسئولان استان در کنار مردم فهیم، شهید پرور و انقلابی استان بوده و با تمام امکانات خود از جایگاه رفیع و با صلابت پلیس که مدافعان امنیت جامعه هستند حمایت می کند.

مرتضوی در خاتمه ضمن  تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات شبانه روزی فرمانده انتظامی استان و تمامی کارکنان این فرماندهی و دست اندرکاران حوزه امنیت گفت: برای جانبازان و مصدومان حوادث اخیر آرزوی سلامتی می کنیم و بر روح بلند امام راحل و شهدا به ویژه شهدای فراجا درود می فرستیم.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و تبریک پیشاپیش هفته وحدت، گفت: هفته فراجا را محضر فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل انتظامی کشور و تمامی کارکنان و خانواده های صبور آنان تبریک می گویم.

وی در ادامه افزود: لباس پلیس، لباس سربازی برای ولایت و گفتمان پلیس نیز گفتمان خدمت، غیرت و حرکت در مسیر انبیا و اولیای الهی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دکترین امام عزیز ما از همان آغاز نهضت دفاع از حق و عدالت در عرصه های مختلف بوده است، اظهار داشت: امروز با تکیه بر این دکترین شاهد رشد و شکوفایی نیروهای مسلح در سایه سار ولایت هستیم.

سردار میرحیدری راهبرد اصلی فرماندهی انتظامی کشور را مردم محوری عنوان کرد و با اشاره به شعار هفته فراجا با عنوان «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» گفت: امروز مردم مهمترین رکن در حمایت از پلیس هستند و نقش اصلی را در ایجاد امنیت پایدار کشور ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان با اتحاد، انسجام و وحدتی که بین مسئولان و نیروهای انقلابی وجود دارد و با هماهنگی و همراهی مردم، بسیج، سپاه و دستگاه قضائی که با فرماندهی انتظامی دارند شرایط خوبی از نظر کنترل جرایم رقم زده شده و در تمام شاخص های امنیتی نیز شاهد رشد قابل توجه هستیم.

سردار میرحیدری در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی کارکنان فراجا تاکید کرد: از همین جا اعلام می کنم که نیروهای فراجا با شجاعت، صلابت و شهامت هرچه تمام آماده هستند تا آخرین قطره خون خود از اسلام و ارزش های الهی و امنیت مردم دفاع کنند.

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.