• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
اجتماعی

جمعیت هلال احمر بزرگترین نهاد مردمی، عام المنفعه و امدادی کشور

  • کد خبر : 3339
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
جمعیت هلال احمر بزرگترین نهاد مردمی، عام المنفعه و امدادی کشور
سومین ماه آخرین پاییز قرن برای هلال احمری ها با اتفاقات و وقایع متنوعی همراه بود، از برگزاری برنامه های مربوط به حمایت از بیماران مبتلا به کرونا گرفته تا اعلام آمادگی برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان جنگی در قره‌باغ.

به گزارش ریاح، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، آذرماه را هم پشت سر گذاشتیم، هر چند کرونا فعالیت‌های بیشتر مردم را با اختلال مواجه کرده است، اما جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین نهاد مردمی، عام المنفعه و امدادی کشور، همچنان فعال بوده و با تمام توان در خدمت مردم است. همه اینها دست به دست هم دادند تا برگ دیگری از تاریخ خدمت هلال احمری ها به مردم ورق بخورد.

بازدید سرزده از شرکت خدمات هلیکوپتری نوید

۱ آذرماه: اولین روز آذرماه را با حضور سر زده و بدون اطلاع قبلی به شرکت خدمات هلیکوپتری نوید آغاز کردم. شرکت خدمات هلیکوپتری نوید یک نهاد عملیاتی است هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود؛ چراکه اگر اتفاقی رخ دهد باید بلافاصله اقدام شود. در بخشنامه‌ اعلام محدویت‌ها از اول آذر ماه در بحث کرونا هیچ تعطیلی برای بخش‌های امداد و درمان پیش‌بینی نشده، بلکه انتظار می‌رود آماده‌تر هم باشند.

آغاز طرح «ناظران سلامت»

۲ آذرماه: بعد از اجرای طرح آمران سلامت و مورد قبول واقع شدن این طرح از سوی مسئولان و مردم در بحث مبارزه با ویروس کرونا، طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته طرح ناظران سلامت اجرا می شود.

اعضای جوان داوطلب با حضور در ۷ هزار پایگاه در سراسر کشور ناظر بر اجرای این طرح خواهند بود؛ از همه این عزیزان و همچنین مدیران عامل و روسای شعب انتظار دارم همکاری خوب و موثری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند.

دیدار با نمایندگان مردم ۴ استان در مجلس شورای اسلامی

 3 آذرماه: عصر روز دوشنبه سوم آذرماه میزبان چهار نماینده مجلس شورای اسلامی از استان‌های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و غربی در ساختمان صلح بودم. در این جلسه به همراه غلامرضا نوری نماینده شهرستان بستان‌آباد در آذربایجان شرقی، عادل نجف‌زاده نماینده شهرستان خوی در آذربایجان غربی، اصغر سلیمی نماینده شهرستان سمیرم در استان اصفهان، محمدرضا رضایی کوچی نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و همچنین رحیم زارع نماینده شهرستان‌های آباده بوانات و خرم بید در استان فارس موضوعات مهم مربوط به جمعیت هلال‌احمر و مسائل موجود در استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعلام آمادگی برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان جنگی در قره‌باغ

۴ آذرماه: جمعیت هلال‌احمر به عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، برای تسکین آلام بشری و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها تلاش می‌کند.

 طبق اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل و غیره در داخل و خارج از کشور و همچنین ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها در صورت لزوم از جمله وظایف این نهاد بشردوستانه به شمار می‌رود. علاوه بر این، در زمان جنگ و در برخوردهای مسلحانه، جمعیت هلال احمر و عوامل امدادی آن طبق مقررات ملی و بین المللی و مصون از هرگونه ممانعت و یا تعرض دستجات متخاصم، بی طرفانه به کمک مجروحان،  آسیب دیدگان و پناهندگان و آوارگان و اسرا و جست‌وجوی مفقودالاثرها می‌پردازد.

بر همین اساس و مطابق وظیفه ذاتی خود، جمعیت هلال‌احمر برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان قره‌باغ که در جنگ میان ۲ کشور ارمنستان و آذربایجان آسیب دیده‌اند، اعلام آمادگی می‌کند.

دیدار با رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا

۵ آذرماه: پنجمین روز از آخرین ماه پاییز میزبان دکتر پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا بودم، در این جلسه درباره همكارى بين سازمانى در زمينه امور پشتيبانى این طرح ديدار و گفت و گو كردیم.

ساماندهی موقوفات در هلال احمر اولویت است

۵آذرماه: عصر روز ۵ آذرماه با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان جلسه داشتم. در این جلسه درباره وسعت موقوفات هلال احمر رفسنجان، ضرورت ساماندهی این املاک ارزشمند با هدف اجرای نیات واقفین در هلال احمر صحبت هایی مطرح شد. 

در این جلسه هیئت اجرایی موقوفات هلال احمر استان کرمان انتخاب و معرفی شدند و مقرر شد تا با جدیت و پیگیری اعضا تا پایان سال جاری، ساماندهی اولیه این املاک انجام شود.

اهدای ۹۹۹ کپسول اکسیژن به بیماران نیازمند با مشارکت خیرین و هلال‌احمر

۹ آذرماه: نهم آذرماه و با حضور معاون وزارت بهداشت، آیین”اهدای نفس” برگزار شد. در این آیین از ۹۹۹ کپسول اکسیژن، ۹۹۹ پالس اکسیمتر، ۹۹۹ مانومتر و ۳۰۰ بای‌پپ تنفسی که با مشارکت خیرین و هلال‌احمر ویژه بیماران نیازمند کشور تامین شده، رونمایی شد.

تاکید بر شفاف سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی

۱۲آذرماه: نشست ویدئو کنفرانس معاونین امور داوطلبان استان‌های جمعیت به مناسب روز جهانی داوطلب، صبح روز ۱۲ آذرماه با حضور رئیس سازمان داوطلبان و مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان داوطلبان برگزار شد.

در این جلسه، ضمن تبریک روز جهانی داوطلب، از زحمات و خدمات همکاران حوزه داوطلبان هلال‌احمر در سراسر کشور تقدیر کردم.

در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت شفاف بودن هزینه‌ها در ارائه خدمات داوطلبانه گفتم: باید نشان دهیم هرآنچه که امروز به دست هلال‌احمر می رسد، از همان دست، به دست مردم نیازمند خواهد رسید، از سوی دیگر، شیوع کرونا و همراهی مردم با هلال احمر باعث شد تا اعتماد مردم به این نهاد اجتماعی ارتقا یابد.

دیدار با مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در ساختمان صلح

۱۲ آذرماه: در دیداری صمیمانه با مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در ساختمان صلح به بررسی مشکلات استان خراسان شمالی پرداختیم و نقطه نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت را جویا شدم.

دیدار با مجمع نمایندگان استان ایلام

۱۲ آذرماه: عصر ۱۲آذرماه در ساختمان صلح میزبان اعضای مجمع نمایندگان استان ایلام بودم. در این دیدار دوستانه اعضای مجمع از جمعیت هلال احمر برای انجام اقدامات مطلوب در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا و همچنین برپایی نقاهتگاه مخصوص در ایلام تقدیر و تشکر کردند و برای توجه به مناطق محروم استان و بررسی مشکلات ناشی از محرومیت ها از جمعیت هلال احمر تقدیر شد.

جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و روابط عمومی‌ها

۲۲ آذرماه: صبح روز شنبه ۲۲ آذرماه را به روابط عمومی اختصاص دادم تا گوش شنوای صحبت های آنها  باشم، به خاطر شیوع کرونا به صورت وب کنفرانسی میزبان معاونین، روسای سازمان ها، مدیران عامل و مسئولان روابط عمومی هلال و همچنین دبیران باشگاه خبرنگاران داوطلب هلال احمر بودم. در این جلسه بر اهمیت توجه به شأن و جایگاه روابط عمومی هلال در راستای ارتقای جایگاه اجتماعی آن در جامعه و اعتماد عمومی به این نهاد مردمی، از طریق به‌کارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات لازم تاکید کردم.

روابط عمومی یکی از مهمترین اجزا و ارکان هر سازمان است که هم ارتباطات درون و هم ارتباطات برون سازمانی را می‌تواند به شکل معقولی برقرار کند. اعتقاد من این است که واحد روابط عمومی باید نزدیکترین ارتباط را با مدیران داشته باشد.

جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا

۲۲ آذرماه: جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا روز شنبه ۲۲ آذرماه با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

حضور در برنامه زنده “نقد امروز” رادیو فرهنگ

۲۵ آذرماه: در برنامه «نقد امروز» شبکه رادیویی فرهنگ، درباره موضوعات مختلف این نهاد داوطلبانه از جمله دستورات رئیس جمهوری برای فعال کردن اردوگاه‌های جوانان و شارژ انبارهای امدادی، با مردم صحبت کردم.

«ندای صلح»؛ پل ارتباطی مردم با هلال احمر

۲۵ آذرماه: همواره وجود سامانه‌ای برای شنیدن درد و دل، صحبت های مردم و همچنین ارتباط مستقیم آن‌ها با جمعیت هلال احمر احساس می‌شد. این احساس نیاز به وجود سامانه ارتباطی برای ثبت مسائل و مشکلات پرسنل و مردم، منجر به راه اندازی خط تلفن ۱۴۷ «ندای صلح» شد.

«ندای صلح» با امکان ارتباط همزمان ۳۰ کاربر پذیرای صحبت های هموطنان و رسیدگی به مشکلات است و این سامانه از هفته آینده عملیاتی می‌شود. مردم پس از ثبت صحبت های خود با دریافت کد رهگیری منتظر پاسخ می‌مانند و همکاران پس از بررسی مشکلات در مدت زمان ۳ تا ۴ روز کاری، نسبت به اعلام پاسخ اقدام می‌کنند.

دیدار با استاندار بوشهر در ساختمان صلح

۲۵ آذرماه: عصر روز سه شنبه ۲۵ آذرماه با عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در ساختمان صلح دیدار کردم، در این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات استان بوشهر، در خصوص مسائل و موضوعات جمعیت هلال‌احمر هم گفت و گو کردیم.

دیدار با استاندار خوزستان

۲۶ آذرماه: عصر چهارشنبه را به دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل ساختمان صلح هلال احمر اختصاص دادم. در این جلسه درباره اقدامات این جمعیت در استان خوزستان گفت و گو کردیم.

جذب امدادگران با درجه ایثار در هلال احمر

۲۶آذرماه: خبر خوش و مهم آذرماه برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر موافقت اعضای شورای عالی این جمعیت با کلیت طرح جذب امدادگران با درجه ایثار بود. بر این اساس همه افرادی که درجه ایثار دارند و از عملکرد آنها رضایت حاصل شود با طی مراحل خاص خود، در ماه آتی جذب خواهند شد.

برگزاری دومین جلسه پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر

۲۷آذرماه: دومین جلسه پنجمین دوره شورای عالی جمعیت هلال احمر صبح ۲۷ آذرماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر، دبیرکل و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی این جمعیت برگزار شد. در این جلسه گزارشی از عملکرد این جمعیت به صورت خلاصه بیان کردم. بودجه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در صورت کمبود، جمعیت هلال احمر با مشکلات عدیده ای در زمینه امدادرسانی به هموطنان در زمان وقوع حوادث و بحران ها مواجه می شود و در این جلسه پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد. البته شیوع کرونا در کشور حتی در نحوه تصمیم گیری‌های نهایی جمعیت هلال احمر هم تاثیرگذار بود، برای نخستین بار در تاریخ جلسات مجمع عمومی، رای گیری برای موضوعات مطرح شده در این جلسه به صورت آنلاین و با ارسال پیامک انجام شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.