• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
استاندار لرستان:

جمعیت جوان نقش مهمی در آینده کشور دارد

  • کد خبر : 10355
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
جمعیت جوان نقش مهمی در آینده کشور دارد
‌ فرهاد زیویار استاندار لرستان در جلسه قرارگاه جمعیت و خانواده بر لزوم رفع مشکلات زوج های جوان در زمینه فرزندآوری تاکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری ریاح نیوز، دومین جلسه قرارگاه جمعیت و خانواده استان در سال جاری به ریاست زیویار استاندار لرستان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، جمعی از فرمانداران، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان برگزار شد .

استاندار لرستان در رابطه با این جلسه گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مرتبط با جمعیت از مهمترین اقداماتی است که تمامی مسئولین مکلف به عمل به آن هستند . 

زیویار اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین نکاتی که امام راحل به آن تاکید داشت موضوع پرورش و تربیت نسل آینده انقلاب بود و همه ما در هر جایگاه و مقامی عهده دار این مسئولیت خطیر و موظف به انجام وظیفه هستیم . 

وی ادامه داد: تربیت نسل جوان و انتقال ارزشهای انقلاب به این نسل نقش مهمی در افق ترسیم شده برای آینده کشور دارد و پیشرفت، توسعه و پایداری نظام انقلاب اسلامی به این مهم وابسته است . 

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت حضور و نقش نسل جوان در جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جامعه ما را نسل جوان تشکیل می دهد این موضوع می تواند به منزله یک اتفاق مثبت در کشور تلقی شود و لازم است تمامی اقدامات در زمینه تسهیل شرایط برای ازدواج و فرزند آوری این نسل اجرایی شود . 

 زیویار با بیان اینکه جمعیت جوان نقش مهمی در آینده کشور دارد، تصریح کرد: رشد جمعیت و فرزندآوری مستلزم فراهم سازی شرایط بوده و افزایش سطح رفاه، تامین مسکن و اشتغال در جوامع پیشرفته از راهکارهای مناسب برای رسیدن به این هدف محسوب می شود .

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما ساز و کارهای مناسبی برای ارائه خدمات به نسل جوان برنامه ریزی و تمهید شده و ضرورت دارد اقدامات در این زمینه با لحاظ رفع موانع و تسهیل گری اجرایی شوند . 

استاندار لرستان تاکید کرد: بانک ها در کنار سایر دستگاه های اجرایی فعال در زمینه رسیدگی به مشکلات جوانان، نقش مهمی در ایجاد شرایط برای تشویق و ترغیب زوج های جوان به فرزند آوری داشته و لازم است اجرایی کردن برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه با همکاری و همراهی همه نهادهای مرتبط پیگیری شود . 

 زیویار افزود: انجام فعالیت های فرهنگی، ارائه خدمات درمانی، مشاوره، تامین تسهیلات و سایر اقداماتی که به رشد جمعیت و فرزند آوری کمک می کند، مطلوب بوده و ضرورت دارد دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای کمک به زوج های جوان این اقدامات را  عملیاتی کنند.

اننهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.