• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان مطرح کرد:

جزئیات مراسم مجازی روز جهانی قدس در اصفهان

  • کد خبر : 6146
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
جزئیات مراسم مجازی روز جهانی قدس در اصفهان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امسال برنامه‌های مجازی و نمادین جایگزین راهپیمایی عمومی روز قدس می‌شود.

به گزارش ریاح، محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های روز قدس اظهار داشت: امسال راهپیمایی عمومی روز قدس و مراسمی با حضور عموم مردم برگزار نخواهد شد اما برنامه‌های نمادین برای اجرا، برنامه‌ریزی شده است.

البته راهپیمایی مجازی با شعار محوری «آزادی قدس نزدیک است» در فضای مجازی که در دسترس عموم است برگزار می‌شود.

امام خمینی (ره) از همان سال ۱۳۴۲ چنین فرمودند که «اگر مرا دار بزنید از این مبارزه دست نخواهم کشید» بنابراین روز قدس برای مبارزه با رژیم فاسد صهیونیستی، جلوگیری از اقدامات توسعه طلبانه‌ی صهیونیست‌ها، یک مناسبت دائمی و مستمر برای یادآوری ضرورت مبارزه با صهیونیست‌ها و اتحاد مسلمانان است.

این روز ابعاد مختلفی دارد و در فضای معنوی پس از شب‌های قدر است که مردم پس از دعا و تضرع و یک معنویت و مبارزه با شیطان نفس، عزم خود را برای مبارزه با غده‌ی سرطانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبانان آن جزم می‌کنند.

تبیین توطئه اسرائیل و ایجاد وحدت میان مسلمانان

با توجه به ثمرات مهم برگزاری روزهای قدس از زمان اعلام امام (ره) تا کنون، از مهمترین ثمرات، تبیین توطئه‌های اسرائیل است که یک وحدت آرمانی میان ملل مسلمان ایجاد کرد؛ در سال ۱۳۴۲ امام (ره) به تنهایی مبارزه با رژیم صهیونیستی را اعلام و اجرا کردند که اکنون شاهد شکوفایی نسل انقلابی در کشورهای مختلف اسلامی برای مبارزه با اسرائیل هستیم.

روز قدس به یک روز بین‌المللی اسلامی تبدیل شده‌است، روز قدس وحدت آرمانی بین مردم فلسطین است که فراموش نشدن روز قدس سبب برملا کردن توطئه‌ها و زنده شدن آرمان فلسطین شده است.

روز قدس امسال را فرصت مناسبی برای اعلام انزجار از سران وابسته و خود فروخته‌ی بعضی کشورها که در نهایت خفت و زبونی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند می‌دانیم.

محور تبلیغی قدس گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی است

با توجه به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و ضعف آنان در مقابل اقتدار جبهه‌ی مقاومت، یکی از اصلی‌ترین محورهای تبلیغی روز قدس گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت است.

شکست طرح ننگین معامله قرن و بی‌توجهی ملت‌ها به آن باعث زمینه‌سازی برای اجرای طرح جمهوری اسلامی برای همه‌پرسی و دادن حق انتخاب به مردم فلسطین شده‌است.

دشمن و عوامل داخلی و جریان نفوذ سعی در تضعیف روحیه و خسته نشان دادن مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارند در حالی که علیرغم مشکلات اقتصادی، مردم همچنان به آرمان‌های انقلاب پابند هستند که نمونه‌ی آن حضور در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی و راهپیمایی خودرویی و موتوری است.

تبیین چرایی مبارزه با رژیم صهیونیستی

جلسه‌ای برای تبیین برنامه‌های روز قدس، همه برنامه‌ها در قالب برنامه‌های تبیینی، تبلیغی، مجازی و میدانی اعلام و مقرر شده تا در برنامه‌های تبیینی به چرایی مبارزه با رژیم صهیونیستی و اثرات این مبارزه از نظر موقعیت جهانی، رسالت دینی و منافع ملی پرداخته شود و در این رابطه برنامه‌های رسانه‌ای و مکتوب تولید و پخش خواهد شد.

در حوزه تبلیغی نیز طرح‌های مناسبت تبلیغی در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری اصفهان نصب خواهد شد، همچنین بهره‌گیری از وصیت شهیدان عزیز به ویژه شهدای مدافع حرم در ضرورت مبارزه با ظلم و کفر رژیم صهیونیستی از جمله این برنامه‌هاست که توسط سایت نوید شاهد منتشر خواهد شد.

اعلام راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس همراه با قطعنامه و همچنین فعال‌سازی تشکل‌ها و جوانان در حوزه فضای مجازی و هشتگ «قدس شریف نزدیکیم» و تولید محتوای مناسب و با انتشار تصاویر ۴۰ سال راهپیمایی روز جهانی قدس و بهره‌گیری از شبکه‌های آموزش به ویژه شبکه‌ی شاد از جمله برنامه‌های فضای مجازی انجام خواهد گرفت.

برگزاری برنامه‌های مختلف میدانی در سطح استان و در شهر اصفهان، برنامه‌ی نمادین در میدان فلسطین و میدان قدس، حرکت‌های سیار با استفاده از گروه‌های سرود و سیستم‌های صوتی از دیگر برنامه‌ها می باشند و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نقش‌آفرین ائمه جماعت مساجد مورد توجه قرار خواهد گرفت و هر یک از اعضا، برنامه‌های خود را جهت بزرگداشت روز جهانی قدس اعلام می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.