• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استان اصفهان میزبان پیکر ۱۳ شهید گمنام/ جزئیات برنامه تشییع شهدای گمنام در استان اصفهان

  • کد خبر : 12325
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از جزئیات برنامه‌های وداع، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در استان و شهرستان‌های اصفهان خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت مراسم تشییع پیکر ۴۰۰ شهید والامقام گمنام در سراسر کشور، ضمن گرامیداشت سالروز آغاز عملیات کربلای ۴، با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه سال ۱۴۰۰، روز شهادت حضرت زهرا(س) را روز شهدای گمنام نامگذاری کردند، اظهار داشت: پیرو این مصوبه مقرر شد تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام شود.

وی افزود: ۶ دی‌ماه امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، بحث تشییع شهدای گمنام در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت و از ۲۵ آذر، استان اصفهان میزبان پیکر ۱۳ شهید گمنام بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه پروسه تشییع و تدفین شهدای گمنام را در ۴ بازه زمانی تعریف کردیم، گفت: بازه‌ زمانی اول ۲۵ آذر تا ۵ دی با عنوان دید و بازدید شهدایی است که ۴ پیکر در اصفهان و ۹ پیکر در شهرستان‌ها با اولویت حضور شهدا در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها و هیئات برنامه‌ریزی شد.

وی عنوان کرد: بازه زمانی دوم، ۵ و ۶ دی، با دو برنامه محوری در مرکز استان خواهد بود. وداع با شهدا، دوشنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳٠ تا نماز مغرب و عشا در گذر فرهنگی چهارباغ خواهد بود و پس از نماز نیز برنامه در جمع هیأت رزمندگان اسلام استان در گلستان شهدا ادامه خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: برنامه دوم این پروسه زمانی در روز سه شنبه ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ازساعت ۹ تا ۱۲ همزمان با سراسر کشور تشییع شهدا در مرکز استان‌ها و شهر اصفهان برگزار می‌شود، در شهر اصفهان از پل بزرگمهر تا گلستان شهدا و مراسم ظهر شهادت را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به بازه زمانی سوم، اظهار داشت: از ظهر سه‌شنبه آغاز و تا چهارشنبه شب، ۱۴ دی‌ماه ادامه دارد و حضور کاروان شهدای گمنام در تمامی شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

رضایی پیرامون برنامه‌های شاخص حضور شهدا در شهرستان‌ها افزود: پنجشنبه ۸ دی کاروان شهدا در امامزاده نرمی، ۹ دی در شهرستان شاهین‌شهر و ۱۳ دی با توجه به رفاقت حاج قاسم با شهید کاظمی در شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون و چادگان حضور خواهند داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده در شام ۱۳ دی ماه، همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی، کاروان شهدای گمنام در مزار شهید حججی تا اذان صبح برنامه داشته باشند و بعد از اذان صبح، کاروان وارد شهرستان نجف‌آباد شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه کاروان شهدای گمنام چهارشنبه شب ۱۴ دی مجدداً به شهر اصفهان وارد می‌شوند، گفت: برنامه‌ریزی شده بازه زمانی چهارم در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه باشد و خاکسپاری ۱۳ شهید گمنام در ۱۳ نقطه که قبلاً جانمایی شده، انجام شود.

وی ادامه داد: شهر کوهپایه، پارک کوهستانی گلدشت نجف‌آباد، شهر نیاسر و روستای نشلج کاشان، اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم در شهرستان‌ها و مجموعه پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، استانداری، سپاه صاحب‌الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد در اصفهان نقاط تدفین شهدا خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه شهدای گمنام با حضور خود مأموریت خود را تکمیل می‌کنند، تصریح کرد: شهدا مواقعی در شهرها حضور پیدا می‌کنند که نیاز مبرم به آن ها داریم و در این راستا پس از چندین ماه فتنه‌گری فتنه‌گران و تلاش برای شکست مقاومت مردم، شهدا همزمان با شهادت حضرت زهرا(س)، ۹ دی روز بصیرت، سومین سالروزشهادت حاج قاسم سلیمانی و سالروز وفات حضرت ام‌البنین حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: حضور شهدای گمنام در هر ۴ بازه زمانی با محوریت جهاد تبیین برنامه‌ریزی شده است و تا ظهر دوشنبه برنامه تشییع و وداع شهدای گمنام در تمامی نواحی آموزش و پرورش و مدارس شاخص استان همراه با یک راوی دفاع مقدس و یک مداح صورت می گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: ضمن حضور شهدا در دانشگاه ها، با همکاری بسیج دانشجویی استان با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۱۵ برنامه در سطح دانشگاه‌های شهر اصفهان طراحی شده که در این راستا دانشجویان، اساتید و کارکنان معنویت شهدا را درک خواهند کرد.

رضایی با تأکید بر اهمیت الگو قرار دادن شهدا برای نسل جوان، گفت: اگر الگوی دانش‌آموزان و دانشجویان، افراد نالایق قرار بگیرند به کم کاری ما و دستگاه‌های متولی باز می‌گردد.

پایان خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.