• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
دولت

تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا خواهد بود/ ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است

  • کد خبر : 5451
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا خواهد بود/ ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است
رئیس جمهور گفت: همه تلاش ما این است که کاری کنیم پایان این دولت مهار قابل قبول کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. مبنای ما در هر دو مساله باید عقلانیت و منافع ملی باشد. ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است.

ه گزارش خبرنگار ریاح، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به موضوعات مطرحه در این ستاد، گفت:در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد از جمله اینکه چگونه واکسن بیشتری تامین شود و مباحثی نیز درباره فرارسیدن ماه مبارک رمضان مورد بحث قرار گرفت که تفصیل آن به جلسه هفته آینده موکول شد. سال ۹۹ را با سختی و با فراز و نشیب فراوان درحالی که تحریم ادامه داشت و از طرفی کرونا بود، گذراندیم.

روحانی تصریح کرد: از مردم عزیز ایران بخاطر مراعات قابل قبول پروتکل‌ها، حمایت‌های مقام معظم رهبری و علما و مراجع و به ویژه ایثارگری‌های کادر درمان که برای مقابله با بیماری از جان خود مایه گذاشتند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: الحمد الله ملت و کشور ما در مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد و مردم سنگ تمام گذاشتند و مسئولین هم کم نگذاشتند و همه به میدان آمدند و کمک کردند. 

رئیس جمهور با اشاره به کاهش سفرهای نوروزی به دلیل وجود کرونا، گفت: آمار سفر قشم را روز پنجشنبه شنیدم باید سر تعظیم در مقابل مردم فرود آورد که خودشان به این مناطق نرفتند. البته در ایام عید خود به خود رعایت پروتکل‌ها ضعیف شد. 

وی تاکید کرد:  امیدواریم وضعیت همه‌گیری کرونا را با شرایط کنترل شده و آمار مرگ و میر خیلی پایین تحویل دولت آینده دهیم، همه تلاش ما این است که کاری کنیم پایان این دولت مهار قابل قبول کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. مبنای ما در هر دو مساله باید عقلانیت و منافع ملی باشد. این بیماری سلامت و جان مردم را به خطر انداخته است.

رئیس جمهور افزود: همه می‌خواهیم که پایان این دولت به گونه‌ای باشد که نه‌ تنها اول مهر که زودتر و در شهریور ماه، دولت بعد مدارس و دانشگاه‌ها را باز کند. البته این موضوع خیلی اگر دارد مانند اگر واکسن به موقع برسد.

وی تاکید کرد: ما آماده‌ایم اگر برخی موانع برطرف شود، قدمها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است. حالا هر مقداری که در توان ما باشد ما دنبال چنین مسیری هستیم. اگر ملت تصمیمی بگیرد شدنی است، کل ملت اگر با هم تصمیمی بگیرند به نتیجه می‌رسند. 

روحانی بیان داشت: ما روزهای خیلی سختی را در تاریخ گذرانده‌ایم، ما جنگ، سیل و زلزله را پشت سر گذاشته‌ایم ما از جنگ اقتصادی سه ساله عبور کردیم. مردم ما می‌بینند ما می‌رویم از یک کشوری واکسن می‌خریم پولش را هم پرداخت می‌کنیم بخش از واکسن با یک هواپیما می‌آید و بخش دیگر را دادستان آن کشور مانع می‌شود. اینها چیزهای پیش روی ماست که پیش‌ می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: به یک کشور سفارش واکسن می‌دهیم می‌گوید هنوز از تحریم آمریکا می‌ترسم. تروریسمی که از سمت امریکا و در دوران ترامپ ایجاد شده هنوز ادامه دارد. الان ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است. امروز هم مصوب کردیم بخش خصوصی هم بتواند با ارز نیمایی واکسن را با نظارت وزارت بهداشت وارد کند.

وی با تاکید بر اهمیت و اثر واکسن کرونا، گفت: سال گذشته تلاش داشتیم زمان شناسایی بیماری کوتاه شود و امسال نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد و امیدوارم با اضافه شدن واکسیناسیون گسترده شرایط کشور در زمینه مقابله با کرونا روز به روز بهتر شود. ۷۹۰ هزار دوز واکسن وارد شده و واکسن بیشتری هم وارد خواهد شد و ان شا الله انتهای بهار واکسن‌های خودمان می‌رسید. این ویروس ترکتازی کرد و به هیچ جیز و هیچکس رحم نکرد. 

روحانی اظهار داشت: لازم بود علم در برابر این بیماری قیام کند که به ترتیب با تدوین پروتکل‌ها و بعد تولید واکسن این اتفاق افتاد. امروز شاهد تاثیرات مثبت واکسن در کشورهایی که سطح بالایی از واکسیناسیون را داشته‌اند، هستیم.

رئیس جمهور گفت: به نظر من پیک کرونا پایان یافته است. مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه تا الان سهل‌تر و آسان‌تر شده است. من امیدم این است که تا پایان این دولت بطور کامل این بیماری مهار شود و تا آخر سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه شوند. امید است واکسن خودمان را حتی بتوانیم در پایان سال صادر کنیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.