• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
در دیدار ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو با خانواده‌های شهدای صنعت آب و برق صورت گرفت؛

تقدیر از خانواده های شهدای انقلاب، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای سلامت در استان اصفهان

  • کد خبر : 4495
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
تقدیر از خانواده های شهدای انقلاب، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای سلامت در استان اصفهان
وزیر نیرو با اشاره به نقش ویژه شهدا و خانواده‌های آنها در حفظ و پایداری اصول انقلاب و فضای ایثارگری گفت: شهدا صاحبان اصلی و باغبانان این انقلاب بوده و ارزش‌‎گذاری و قدردانی از آنها تضمین کننده توسعه فرهنگ ایثارگری است.

به گزارش ریاح، رضا اردکانیان وزیر نیرو در دیدار ویدئو کنفرانسی با خانواده‌های شهدای صنعت آب و برق ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به مسئولیت سنگین وزارت نیرو در تامین دو کالای اساسی آب و برق اظهار داشت: برای بنده افتخار است در این دوره، مسئولیت وزارتخانه‌ای را عهده‌دار هستم که در کنار وظیفه سنگین تامین و عرضه دو کالای اساسی آب و برق در شرایط خاص کشور، از مجموعه وسیعی حدود ۲۰ هزار نفر از ایثارگران در پهنه این دستگاه بهره‌مند است.


کاری که همکاران در این صنعت عهده‌دار هستند در نوع خود انجام وظیفه ارزنده‌ای بوده که در خیلی از مواقع مستلزم ایثارگری است، اما این به این معنا نیست که جایگاه ویژه شهدا، جانبازان و آزادگان را نادیده بگیریم.


با توجه به مقام شامخ خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نقش ویژه شهدا و خانواده‌های آنها در حفظ و پایداری اصول انقلاب و فضای ایثارگری بسیار حائز اهمیت است، چرا که شهدا صاحبان اصلی و باغبانان این انقلاب هستند. نهال این انقلاب ۴۲ سال پیش با خون پاک آنها آبیاری شده و امروز به درختی تنومند تبدیل شده و همه ما، فرزندان و نسل‌های آتی در سایه این درخت تنومند آسایش خواهند داشت.
شهدا همیشه بر گردن ما حق دارند و با انجام وظیفه و خدمت شبانه‌روزی باید این حق را ادا کنیم.


حق توفیق خدمت به مردم توفیق کمی نیست، اینکه ما افتخار داریم در مجموعه‌ای خدمت کنیم که با اصلی‌ترین عناصر آسایش و امنیت خاطر مردم و توسعه عمرانی کشور سر و کار دارد افتخار کمی نیست. قدردانی از این نعمت، با تلاش، فعالیت، انگیزه بالا در خدمت‌رسانی وسیع، اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها، تسهیل امور، کم‌کردن پیچیدگی کارهای اداری و به ثمر رساندن پروژه‌ها انشاالله به‌طور شایسته انجام می‌شود.


مقوله دیگری که حق عمومی و اجتماعی بر ذمه همه شهروندان بوده حقی است که خانواده‌های ایثارگران نزد ما دارند. این خانواده‌ها باید به شکل متمایز برای خدمات، جانفشانی، بردباری‌ و صبوری‌های خود مورد احترام واقع شوند.


باید فضای ارزش‌گذاری به ایثارگران و خانواده آنها فضای حاکم بر کشور باشد و این موضوع مهمی است که نباید اجازه دهیم از رونق بیفتد.
مناسبت‌های زیادی در تقویم و تاریخ وجود دارد، اما تجلی‌ دادن قدردانی‌ها، ارزش‌گذاری بر ایثارگری‌ها و تلاش‌هایی که در گذشته، حال و آینده در اشکال مختلف مبارزات مسیر پیروزی انقلاب، صحنه دفاع مقدس، دفاع از حرم و این ایام هم شهدای سلامت امری مهم و ضروری است. قدردانی از این مجموعه‌ها و ادای احترام به آنها تضمین کننده توسعه این فرهنگ است.

در ادامه این مراسم هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: با هدف تجلیل از خانواده گرانقدر ایثارگران در اصفهان  از خانواده های شهدای انقلاب، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای سلامت تقدیر  بعمل می آید.

از خانواده نادری از شهدای انقلاب، خانواده حاج عبدالرحمانی از شهدای دفاع مقدس و خانواده دکتر موسوی که از جمله شهدای سلامت می باشند، تجلیل شد.

استان اصفهان حدود ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام نمود این درحالی است که در شرکت آبفا استان اصفهان ۸۲۲ نفر ازخانواده  ایثارگران،۱۲  آزاده،۱۱۴ جانیاز،۴۴ فرزند شهید،۱۱۵ خواهر وبردار شهید ، ۱۱۸ فرزند جانباز و ۱۲۰ فرزند آزاده در شرکت آبفا مشغول به فعالیت هستند.

با توجه به برگزاری یادواره شهدا، تاکنون ۲ یادواره بزرگ با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا در شرکت آبفا استان اصفهان برگزار شد ودر نظر داریم با مساعد شدن شرایط پس از شیوع ویروس کرونا سومین دوره یادواره خانواده شهدای آبفا را نیز برگزار کنیم.

در دوران قبل از کرونا تجلیل از خانواده گرانقدر شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزاده ها در مناسبت های مختلف همواره در دستور کار قرار داشت. فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در صنعت آبفا نهادینه شده بطوریکه خدمات رسانی مستمر و ار تقاء سطح خدمات مصداق بارز ایثار واز خودگذشتگی می باشد.

فرایند یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی در اصفهان موفقیت آمیز بوده است و پس از یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی در اصفهان فاصله خدمات رسانی میان شهر و روستاها در اصفهان روز به روز کمتر می شود به گونه ای که می توان گفت فرایند سرعت خدمات رسانی در روستاها چشمگیرشده است.

پیش بینی می شود از ۴۶ روستا که تحت پوشش آبفا گلپایگان و خوانسار می باشد تا ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ این روستاها تحت پوشش تصفیه خانه آب گلپایگان قرار گیرند و این کار جهادی تنها با روحیه ایثارگری عملیاتی گردید.


در این مراسم از خانواده‌های ایثارگران صنعت آب و برق اصفهان، حاج عبدالرحمانی شهید دوران دفاق مقدس، نادری شهید انقلاب، دکتر موسوی شهید سلامت و خانواده های شهدای ۴ استان گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به‌ نمایندگی از خانواده‌های شهدای این صنعت تقدیر شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.