• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران:

تزریق سرمایه به ارتباطات ثابت، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات می‌شود

  • کد خبر : 11020
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
تزریق سرمایه به ارتباطات ثابت، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات می‌شود
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران با ۹ شرکت قرارداد BTS امضا کرده‌ و همه امکانات را در اختیار شرکت‌های FCP قرار داده‌ است و تمامی آنها می‌توانند بدون پرداخت هزینه از شبکه استفاده کنند. در همین حال، اگر سرمایه‌ای به حوزه‌ی ارتباطات ثابت تزریق شود، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های کوچک و طرف قرارداد با مخابرات نیز خواهد شد.


به گزارش ریاح نیوز، داوود زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران پیرامون نقدهای مطروحه‌ی برخی شرکت‌های ارائه‌ دهنده‌ی اینترنت ثابت به اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت شرکت مخابرات و شائبه‌ی تقویت انحصار در این حوزه، گفت: در کشور تنها شرکتی که سال‌ها خدمات مخابراتی ارائه می‌کرد، شرکت مخابرات ایران بوده است و دولت تا سال ۱۳۸۸ به فکر ورود جدی به عرصه واگذاری مجوز ارائه‌ی خدمات به سایر شرکت‌ها نیافتاده بود، در همین حال نمی‌توانیم شرکت مخابرات ایران را برای تنها بودن در این زمینه مقصر بدانیم.


زارعیان ادامه داد: دولت برخی از مجوزهای ارائه‌ی خدمات به سایر شرکت‌ها را تا قبل از سال ۱۳۸۸ و برخی دیگر را بعد این تاریخ صادر کرده بود. ۱۷ شرکت FCP مجوز ارائه تلفن ثابت داشتند، اما به علت نبود سرمایه‌گذاری لازم و هزینه‌بر بودن توسعه‌ی ارتباطات ثابت، هیچ شرکتی به صورت جدی وارد این عرصه نشد، در این شرایط به دلیل تعرفه‌های تعیین شده توسط سیاست‌گذاران، عملا شرکتی قدرت سرمایه‌گذاری نداشت.

دولت‌های گذشته با سرکوب تعرفه‌ی تلفن ثابت، موجب کندی روند توسعه شدند
 
وی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران با توجه به پشتیبانی‌های مالی، فنی و نیروی انسانی که برخوردار بود، در سراسر کشور شبکه تلفن ثابت را گسترش داد و با ۳۰ میلیون مشترک، بزرگترین اپراتور منطقه بود، اما دولت سال‌ها با سرکوب تعرفه‌ی تلفن ثابت، موجب کندی روند توسعه شد. در اینجا چند فرضیه بدبینانه و خوشبینانه برای سرکوب تعرفه توسط دولت‌های گذشته مطرح است که نارضایتی از خصوصی‌سازی مخابرات، مشکلات با سهام داران این شرکت، درخواست دریافت پست مدیریتی و نادیده گرفتن توسعه تلفن ثابت در برنامه‌های تعیین شده از این جمله است و تنها فرضیه‌ی خوشبینانه این بود که آنها معتقد به کار کردن در چارچوب منافع مردم و حرکت مخابرات به سمت سرویس‌های ارزش افزوده بودند، غافل از این که سرویس ارزش افزوده و استفاده از فناوری‌های جدید نیارمند سرمایه است و با سرکوب تعرفه از ورود سرمایه به شرکت مخابرات ایران جلوگیری کردند.

نارضایتی از خصوصی‌سازی مخابرات، مشکلات با سهام داران این شرکت، درخواست دریافت پست مدیریتی و نادیده گرفتن توسعه تلفن ثابت در برنامه‌های تعیین شده، از جمله دلایل سرکوب تعرفه توسط دولت‌های گذشته بود.

بخش دسترسی شبکه‌ی مخابرات ایران به صورت تقریبا رایگان و بر بستر سیم مسی در اختیار FCPها قرار دارد

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران بیشترین مشکلات خود را در زمینه‌ی جهش قیمت‌ها از چهار سال گذشته دارد. از سال ۱۳۹۷ تا به امروز ما شاهد تورم حدود ۳۰ درصدی بودیم و از آن تاریخ به بعد تورم حدود ۲۰۰۰ درصدی را تجربه کردیم که در چنین شرایطی هزینه‌های شرکت مخابرات ایران نیز متقابلا افزایش پیدا کرد، لذا اینکه امروز برخی ادعا دارند شبکه تلفن ثابت کشور توسعه‌ای پیدا نکرده است، بخشی از آن را قبول دارم و آن را با نبود سرمایه و اداره کردن شرکت با تعرفه‌های سال ۱۳۸۲مرتبط می‌دانم، اما در خصوص انحصاری بودن شرکت مخابرات ایران موافق نیستم و آن را ادعایی نادرست و غیرکارشناسی می‌دانم، زیرا در حال حاضر بخش دسترسی شبکه‌ی مخابرات ایران به صورت تقریبا رایگان و بر بستر سیم مسی در اختیار FCP ها قرار دارد و تا کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک ADSL توسط شرکت‌های FCP شبکه خود را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر بخش دسترسی شبکه‌ی مخابرات ایران به صورت تقریبا رایگان و بر بستر سیم مسی در اختیار FCP ها قرار دارد و تا کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک ADSL توسط شرکت‌های FCP شبکه خود را دریافت کرده‌اند.

تزریق سرمایه به ارتباطات ثابت، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات خواهد شد
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران با ۹ شرکت قرارداد BTS امضا کرده‌ و همه امکانات را در اختیار شرکت‌های FCP قرار داده‌ است و تمامی آنها می‌توانند بدون پرداخت هزینه از شبکه استفاده کنند. در همین حال، اگر سرمایه‌ای به حوزه‌ی ارتباطات ثابت تزریق شود، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های کوچک و طرف قرارداد با مخابرات نیز خواهد شد.

اگر سرمایه‌ای به حوزه‌ی ارتباطات ثابت تزریق شود، منجر به توسعه‌ی شرکت‌های کوچک و طرف قرارداد با مخابرات نیز خواهد شد.
 
واگذاری امکانات حاصل از توسعه‌ی دیتا به اپراتورها و شرکت‌هایFCP از برنامه‌های شرکت مخابرات است

وی در خصوص برنامه‌های آتی شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی دیتا به سیتنا گفت: شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی دیتا چندین برنامه دارد که مهم‌ترین آن، توسعه‌ی شبکه‌ی انتقال با هدف توسعه‌ی دیتا توسط شرکت و واگذاری امکانات به اپراتورها و شرکت‌هایFCP است، همچنین مخابرات بنا دارد که حوزه‌ی توسعه و واگذاری FTTH را سرعت دهد و در همین راستا طبیعی است که در آینده بسیاری از درآمد اپراتورها و شرکت مخابرات ایران از طریق دیتا خواهد بود.

توسعه‌ی شبکه‌ی انتقال با هدف توسعه‌ی دیتا توسط شرکت مخابرات و واگذاری امکانات به اپراتورها و شرکت‌هایFCP از جمله برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی دیتاست.

زارعیان در پایان اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران توسعه‌ی ADSL و VDSL و قرادادهای بیت استریم را نیز در برنامه‌های آتی خود در این حوزه در نظر دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.