• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
بودجه مساجد

تبعیض در بودجه مساجد کشور/مساجد تهران ۳۱ میلیارد، مساجد کشور صفر ریال

  • کد خبر : 4627
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
تبعیض در بودجه مساجد کشور/مساجد تهران ۳۱ میلیارد، مساجد کشور صفر ریال
چرا مساجد استان های غیر از تهران، از بودجه کل کشور سهمی ندارند؟ چرا بودجه مساجد فقط به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اختصاص داده می شود و به دیگر استان های دارای مرکزی به این نام، بودجه ای تخصیص داده نمی شود؟

ه گزارش ریاح، هرسال لایحه بودجه کل کشور توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود که دراین لایحه برای سازمان های مختلف، بودجه هایی تعیین شده است از جمله مساجد که در بخش ردیف های اصلی، ذیل بودجه های سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان « بودجه برنامه گسترش فعالیت های فرهنگی در مساجد» و ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان « برنامه حمایت ازگسترش فعالیت های فرهنگی در مساجد» و در بخش ذیل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان « احداث مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی» رقمی را هر ساله دولت در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می کند و پس از تصویب، تحت عناوین ذکر شده به سازمان ها اختصاص داده می شود. از جمله بودجه های پیشنهادی، بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران است که به صورت مستقیم اختصاص می یابد که در سال ۹۸ رقم آن ۳۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان تصویب شده و در سال ۹۹ رقم ۳۱ مییلیارد تومان و سال ۱۴۰۰ هم به همین ترتییب رقمی پیشنهاد خواهد شد.
به هرحال، هر سال ارقامی برای مساجد پیشنهاد می شود و پس از تصویب اختصاص می یابد اما آنچه مورد اعتراض و مطالبه می باشد، این نکته است که چرا مساجد استان های غیر از تهران، از بودجه کل کشور سهمی ندارند؟ چرا بودجه مساجد فقط به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اختصاص داده می شود و به دیگر استان های دارای مرکزی به این نام، بودجه ای تخصیص داده نمی شود؟ چه فرقی بین استان تهران و دیگر استان ها هست؟ چرا نباید در لایحه بودجه، برای مرکز رسیدگی به امور مساجد کل کشور بودجه داده شود؟
به هرحال مطالبه ی مردم در مورد این موضوع به حق و قابل تأمل است. امیدواریم مسئولین محترم به ویژه نمایندگان محترم استان ها، در مجلس به این نکته و مطالبه ی به حق، توجه ویژه و اساسی داشته باشند و پیگیر اختصاص بودجه مساجد در لایحه بودجه سال کل کشور برای همه مراکز رسیدگی به امور مساجد در کشور باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.