• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیمارستان‌های استان اصفهان به مرز تکمیل رسیدند/ ۵ شهرستان با وضعیت بسیار بحرانی

  • کد خبر : 5714
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
بیمارستان‌های استان اصفهان به مرز تکمیل رسیدند/ ۵ شهرستان با وضعیت بسیار بحرانی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیمار بدحال نیاز به بستری، در سطح استان بسیار افزایش پیدا کرده است و همین امر سبب شده اکثر بیمارستان‌ها تقریبا به مرز تکمیل برسند.

به گزارش ریاح، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: از مرز ۲ هزار بستری گذشتیم و روزانه بیش از ۳۸۰ نفر بستری می‌شوند و وضع روز به روز بدتر می‌شود.

تعداد موارد بستری، بدحال و فوتی‌ها روزانه در حال افزایش است، وضعیت شهرستان‌های داران، شاهین‌شهر، لنجان و مبارکه و نجف‌آباد از نظر تعداد بیماران در وضعیت بحرانی است و بر اساس آخرین رنگ‌بندی هیچ شهرستان زردی نداریم و تقریباً تمام شهرستان‌ها قرمز و ۲ شهرستان نارنجی است.

تعداد موارد بستری خارج از تصور است، تعداد زیاد بیماران شناسایی شده و تعداد بیمار بدحال نیاز به بستری در سطح استان بسیار افزایش پیدا کرده است و همین امر سبب شده اکثر بیمارستان‌ها تقریبا به مرز تکمیل برسند، بیمارستان تأمین اجتماعی غرضی تقریباَ وضعیت آن تکمیل شده است و الزهرا در آستانه تکمیل شدن است.

با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی، در حال حاضر روزانه حدود ۴۰۰ نفر نیاز به بستری دارند و با این آمار هر بیمارستانی تکمیل می‌شود و مجبور به افزایش تخت‌های بیمارستانی هستیم تا بیماران بدون تخت نمانند.

با توجه به اینکه بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۶۰ تخت در ضلع جنوبی سپاهان‌شهر با تمام امکانات مشغول ارائه خدمت به بیمارانی کرونایی است، فاز دوم طرح شهید سلیمانی در اصفهان در حال انجام است تا دوباره غربالگری آغاز شود.

با وجود نظارت‌های بسیاری که دانشگاه انجام می‌دهد، تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل در سطح استان بصورت کامل در عمل اتفاق نیفتاده است، به دلیل نبود عزم جدی کل جامعه که در شرایط بحرانی مقابله کنیم با این وضعیت، این عزم هنوز در بین مردم و مسؤولان دیده نمی‌شود.

با تعطیلی‌های نیم‌بند نمی‌توان انتظار تغییر داشته باشیم، این موجی کرونا را با این تعطیلات نیم‌بند نمی‌توان جلوی آن ایستاد، باید یک تعطیلات فراگیر و پایبندی به تمام محدودیت‌ها و به همراه مسئوولیت‌پذیری مردم وجود داشته باشد تا بتوانیم شاید در ۱۰ روز آینده تغییری در روند بیماران بستری داشته باشیم در غیر این صورت با این شتاب به زودی به مرحله‌ای می‌رسیم که خارج از توان تیم درمان و بهداشت است.

کرونایی که در استان در حال انتشار است بی‌شک کرونای جهش یافته است، از مسؤولان درخواست داریم بر اساس قانون هوشمند کرونا عمل کنند و نیاز است که مردم در رفتار خود تغییر بدهند، با این شرایط امکان مقابله با کرونا وجود ندارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.