• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه تخصصی فیبر نوری؛

برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات

  • کد خبر : 11342
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات
محمد اخلاق‌پور دبیر چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات اعلام کرد:کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه تخصصی فیبر نوری برای چهارمین سال پیاپی برگزار می‌شود. این کنفرانس ۲۵ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه کنفرانس، چهارم آذرماه خواهد بود. دانش‌پژوهان می‌توانند راهنمای کامل نحوه و فرم ارسال مقالات را از طریق سایت به آدرس اینترنتی STSKILLS.IR دریافت کنند و سپس مقالات را در قالب ورد و یا PDF به آدرس info@stskills.ir ایمیل کنند.

به گزارش ریاح نیوز، محمد اخلاق‌پور دبیر چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دبیرخانه دائمی کنفرانس ملی مهارت نوین مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات از سال ۱۳۹۷ با حضور دکتر جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و فریده روشن رئیس وقت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان و مسئولین دانشگاه های استان اصفهان به صورت دائمی در مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری تاسیس گردید. از همین رو فعالیت و دریافت مقالات در این دبیرخانه به صورت دائمی می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد اشتغال آفرینی و کارآفرین در عرصه فیبر نوری گفت: چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه تخصصی فیبر نوری برای چهارمین سال پیاپی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ نخستین دوره این کنفرانس ملی برگزار شده است، تصریح کرد: برای نخستین سال برگزاری بیش از ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی از سراسر ایران رسید که در نهایت ۸۶ مقاله در این کنفرانس با رویکرد مهارتی پذیرش شد.

در سال ۹۸ و به دلیل شیوع کرونا و قرنطینه عمومی، اختتامیه این کنفرانس در سال ۹۹ و به‌صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: دومین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات با حمایت‌ها و همکاری‌های مستمر و خوب ارکان شهرداری اصفهان چون سازمان فاوا و اداره پژوهش‌وفناوری از ۱۵ لغایت ۲۵ آذرماه به مناسبت هفته پژوهش همراه با برنامه‌های مختلف جانبی برگزار شد.

اخلاق‌پور خاطرنشان کرد: در دومین کنفرانس مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات به دلیل شرایط خاص کرونایی کشور، حدود ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که به علت دقیق‌تر شدن ارزیابی‌ها فقط ۳۰ مقاله پذیرش شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه سومین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات ارسال شد که در پایان ۳۰ مقاله جهت درج در پایگاه‌های داده علمی پذیرش شد.

رئیس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ و برای چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات، مقالات پذیرش شده علاوه بر درج در پایگاه دانشی معتبر و نشریه تخصصی «سیستم های پردازش و ارتباطاتی چند رسانه‌ای هوشمند» دانشگاه زنجان منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نشریه یادشده به عنوان حامی علمی چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات از طرف دانشگاه زنجان است، گفت: رایزنی‌هایی انجام گرفته تا مقالات علمی پذیرش شده در پایگاه‌های علمی متعدد جهانی نیز نمایه شود.

اخلاق پور افزود: دو داور، مقالات دانش پژوهان را ارزیابی خواهند کرد که یکی از داوران از هیئت تحریریه نشریه تخصصی «سیستم های پردازش و ارتباطاتی چند رسانه‌ای هوشمند» دانشگاه زنجان است.

وی متذکر شد: گواهی پذیرش مقالات به صورت الکترونیکی برای همه صاحبان مقاله صادر و ارسال می‌شود؛ پس از برگزاری کنفرانس نیز این گواهی‌ها به صورت چاپ شده از طریق پست به دست صاحبان مقاله خواهد رسید.

دبیر کنفرانس ملی کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات تصریح کرد: این کنفرانس ۲۵ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه کنفرانس، چهارم آذرماه خواهد بود که پیش بینی می‌شود، دانشجویان و دانش پژوهان استقبال خوبی از این کنفرانس داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانش‌پژوهان می‌توانند راهنمای کامل نحوه و فرم ارسال مقالات را از طریق سایت به آدرس اینترنتی STSKILLS.IR دریافت کنند و سپس مقالات را در قالب ورد و یا PDF به آدرس info@stskills.ir ایمیل کنند.

اخلاق پور گفت: در این مسیر چند ساله برخی از مقالات برگزیده شده که قابلیت عملیاتی شدن در صحنه واقعیت را داشته‌اند با کمک ارگان‌های حامی چون شرکت توزیع برق استان و سازمان فاوای شهرداری اصفهان به بعد تجاری رسیده‌اند و بعضی دیگر از مقالات برگزیده شده به مراکز دانشگاهی کشور برای بهره‌مندی از مزایای حضور در مراکز رشد معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: امسال نیز بر اساس شعارهای سال و تأکیدات دولت یک شرکت دانش بنیان متخصص در زمینه فیبر نوری نیز به عنوان حامی در کنار چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات قرار دارد که بحث اشتغال‌زایی صاحبان مقالات و ایده‌ها را پیگیری کند.

دبیر کنفرانس ملی کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات تصریح کرد: حرکت به سمت بین‌المللی شدن این کنفرانس از اهداف ترسیم شده است که قصد داریم برای ششمین سال برگزاری کنفرانس، این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما حمایت تمام قد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از این رویداد علمی بود ولی متأسفانه طی این چند ساله محقق نشده است، گفت: یکی از اشکالات مهم وارده به سازمان فنی و حرفه‌ای جایی است که رئیس سازمان به عنوان معاون وزارت کار نیز محسوب می‌شود همچنین نداشتن اساسنامه مشخص و مدون موجب بروز اعمال رفتارهای سلیقه‌ای می‌شود.

در ادامه رضا فرامرزی، مدیر شرکت دانش‌بنیان حامی در کنار چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات اظهار کرد: این شرکت مجموعه‌ای برای تولید، تأمین تجهیزات و ارائه خدمات مانند راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی شبکه‌های فیبر نوری در سطح کشور است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما ارتقای سطح آگاهی جامعه متخصصان فناوری اطلاعات و کشور در حوزه FTTH است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان و کشور این پتانسیل در عرصه فیبرنوری برای اشتغال جوانان متعدد وجود دارد که لازمه آن گذراندن آموزش‌های تخصصی و گسترش این عرصه است.

وی با اشاره به تأکیدات دولت سیزدهم برای گسترش هرچه بیشتر عرصه فیبرنوری خانگی تا دامنه ۸۰ درصد سطح کشور، گفت: تربیت و پرورش متخصصان زبده، شناسایی و حمایت از صاحبان ایده‌های عملیاتی در عرصه فیبر نوری را به عنوان یک رسالت برای خود تعریف کرده‌ایم.

فرامرزی اظهار کرد: براساس نیازسنجی و ارزیابی اولیه، برای سال جاری، قابلیت آموزش و معرفی به بازار کار برای ۵۰ نفر متخصص در زمینه فیبرنوری از سوی این شرکت فراهم شده که بدین منظور پیش از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مهارت‌های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری ارتباطات، سمیناری به منظور آشناسازی دانش پژوهان نهم آذرماه در سالن سیتی سنتر برگزار می‌شود.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.