• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با اکران ۱۸ فیلم سینمایی

  • کد خبر : 12958
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با اکران ۱۸ فیلم سینمایی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم‌های فجر در اصفهان از ۱۷ بهمن ماه به مدت ۷ روز با اکران ۱۸ فیلم سینمایی برگزار می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، علی تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار کرد: این استان ۱۳ دوره برگزاری رویداد ملی فجر را تجربه کرده است. ۸ کمیته برای اجرای بهتر و قوی‌تر سیزدهمین دوره اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اصفهان برپا شد که شامل کمیته اکران، هنرمندان، فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، برنامه‌های جانبی، نظارت و اختتامیه است و فعالیت آنها از یک ماه گذشته آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در تهران ۷۲ فیلم به دبیرخانه واصل شده که از این میان ۱۸ فیلم در جشنواره پذیرفته شد و همه ۱۸ فیلم در اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اظهار کرد: افتتاحیه این برنامه دوشنبه ۱۷ بهمن ماه است که با تجدید میثاق هنرمندان با شهدا صورت می‌گیرد و این جشنواره تا ۲۳ بهمن ماه به مدت ۷ روز در سینما ساحل، فلسطین و سینما سپاهان ادامه دارد که سینماهای ساحل و فلسطین برای عموم مردم و سینمای سپاهان مختص اصحاب رسانه و هنرمندان در نظر گرفته شده است.

تمنایی در خصوص اختتامیه گفت: اختتامیه همراه با ویژه برنامه جشن مهر سینمای ایران که با برنامه جشنواره سیزدهم تلفیق شده برگزار می شود و از اهالی فن سینما و سایر رشته‌های مرتبط از پنج رشته تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اینکه تولیدات هنرمندان اصفهان دیده شود فراخوانی داده شد که فیلم‌های آنها در جشنواره نمایش داده شود و بخشی از کار آنها پس از داوری به نمایش درمی‌آید.

تمنایی با اشاره به چندین دوره جشنواره فیلم کودک در اصفهان گفت: متأسفانه در زمینه فیلم‌ساز کودک و تولید فیلم بلند عقب هستیم ولی همانطور که فیلم‌سازان اصفهانی توانستند در جشنواره ایساتیس یزد افتخارآفرینی کنند، یعنی زمینه و توانمندی آن در اصفهان وجود دارد و نیز در ساخت و تولید فیلم بلند نیاز به همت بیشتری وجود دارد که اولین فیلم بلند اصفهان به نام مصطفی در حال تولید است‌.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارم بهمن‌ماه شاهد اختتامیه سیزدهمین دوره فجر استانی در اصفهان خواهیم بود افزود: این مراسم یک روز پس از پایان اکران‌های این دوره برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این استان توان و ظرفیت‌های خوبی برای تولید آثار سینمایی فاخر دارد و یکی از این ظرفیت‌ها جوانانی هستند که در بخش تولید فیلم کوتاه و مستند حرف برای گفتن دارند.

رضا دهقانی دبیر جشنواره و معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: پروانه ساخت فیلم سینمایی در استان‌ها صادر نمی‌شود و این دلیلی بر کمرنگ شدن ساخت فیلم بلند در اصفهان است که باعث می‌شود فیلم‌ساز به پایتخت مراجعه کند، البته اعلام آمادگی صادر کردن پروانه ساخت را به تهران داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: تولید فیلم سینمایی شهرستان‌ها و تولیدات نود دقیقه‌ای همچنان وجود دارد که نشان می‌دهد توانایی آن وجود دارد.

دهقانی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سینماها افزایش یافته و سینما ساحل و فلسطین هرکدام حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارند، گفت: از طریق سامانه سمفا خریداری بلیط انجام می‌شود و افزایش نرخ نداشته است‌.

وی یادآور شد: ساعت ۱۶ و ۱۸:۳۰ و ۲۱ شب اکران‌ها انجام و هر فیلم سه بار اکران می‌شود و البته در هر سینما یکبار اکران دارد.

دبیر جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: نقد و بررسی فیلم‌ها را تشکل‌های سینمایی با در اختیار دادن فضایی به آنها انجام می‌دهند.

زراعتی مدیر برنامه‌های جانبی جشنواره نیز در ادامه نشست گفت: ۱۰ کارگاه آموزشی در ذیل برنامه جشنواره تدارک دیده شده است و تاکید می‌شد که از اساتید بومی اصفهان استفاده شود و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ این کلاس‌ها با موضوعات کارگردانی و ایده پردازی و فیلم‌سازی برگزار می‌شود.

وی نیز گفت: برنامه‌های فرهنگی نیز تدارک دیده شده به ویژه سرودها با موضوعات استکبارستیزی و عفاف و حجاب که مقابل سینماها برگزار و قریب به دو هزار و ۵۰۰ پک آموزشی در نظر گرفته شده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12958

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.