• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

برگزاری برنامه‌های هفته بسیج با حضور ۵۷۳ هزار جهادگر/ امکانات بسیج در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 7877
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
برگزاری برنامه‌های هفته بسیج با حضور ۵۷۳ هزار جهادگر/ امکانات بسیج در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شعار امسال ما «بسیج پاره تن مردم است» خواهد بود و برنامه‌های هفته بسیج را ۲۹ آبان با حضور ۵۲۰۰ گروه جهادی بسیج و ۵۷۳ هزار جهادگر بسیجی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش ریاح، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه ایام آذر ماه یادآور فرمان تاریخی تشکیل بسیج از سوی امام(ره) است، اظهار داشت: امام(ره) احساس کردند که مردم باید آمادگی داشته باشند تا بسیج برای خدمت به ملت و تامین امنیت ملت تشکیل شود تا این تشکل بزرگ مردم نهاد با روحیه اخلاص و ایمان و از خودگذشتگی به نیازهای ملت پاسخگو باشد.
 
با توجه به ایستادگی مردم در طول دفاع مقدس با وجود آسیب‌ها و صدمات، ملت ایران توانست پیروزی‌های بسیاری را نصیب خود کند و بسیج توانست نقش مهمی در این عرصه ایفا کند، بسیج بعد از فرمان امام به سرعت شکل گرفت و در دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید مکتب دفاعی انقلاب اسلامی را خلق کند، مکتبی که امروز کشورهای مسلمان از آن الگو گرفته و جبهه مقاومت ذیل آن شکل گرفته است.

درس هایی که از دوران دفاع مقدس آموختیم کمک کننده ما در سال های بعد از دفاع مقدس بود. امروز هم هدف ما گسترش بسیج است تا جوانان عزیز با حضور در این تشکیلات نقش آفرینی بیشتری در اداره جامعه داشته باشند.

شعار امسال ما «بسیج پاره تن مردم است» خواهد بود. برنامه های هفته بسیج را از ۲۹ آبان با حضور ۵۲۰۰ گروه جهادی بسیج و ۵۷۳ هزار جهادگر بسیجی رزمایش جهادی بسیج را آغاز خواهیم کرد.

در همین روز ۳۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان پخش خواهد شد و ۱۵۰۰ سری جهیزیه نیز در این روز توزیع خواهد شد. از دیگر برنامه های ما آزادی چهار هزار زندانی است. ۱۲۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد و ۴۰۳ صندوق قرض الحسنه و ۱۵۰ تعاونی در این ایام آغاز بکار می کند.

نذر خون هم از دیگر برنامه های ما است، ۲۵۳۵ پروژه عمرانی را در ۳۰ آبان افتتاح می کنیم و در این روز جشنواره عکس بسیج و جشنواره جهادگران علم و فناوری را خواهیم داشت. علاوه بر این افتتاح ۳۱۰ پروژه عمرانی مربوط به یگان های بسیج هم در این ایام خواهد بود.

شیوه نامه‌ای برای مشارکت مردم در اداره محلات تهیه شده است که توسط پایگاه های بسیج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد، در ایام هفته بسیج همچنین ۱۵۰ تیم پزشکی جهادی به مناطق محروم کشور اعزام خواهد شد.

برگزاری اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین را در ایام هفته بسیج خواهیم داشت. این مجمع امسال با موضوع یمن و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

رزمایش سراسری ثامن با حضور ۴ میلیون نفر از بسیجیان در فضای مجازی برگزار خواهد شد. این رزمایش یک رویداد خلاقانه در فضای مجازی است که با حضور گسترده بسیجیان در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج همچنین از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج با حضور گردان های دفاعی و امنیتی بسیج در سوم آذرماه خبر داد و گفت: این رزمایش با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و در مکان های معین برگزار می شود.

چهارم آذر ماه همایش شهدای استان ایلام برگزار می شود و آیین عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از مقام شامخ خانواده شهدا انجام خواهد شد. همچنین در این روز رقابت نهایی تیم های راه یافته به مرحله نهایی مسابقات رویداد دیجیتال بسیج انجام می شود.

درباره زلزله استان هرمزگان، هرگاه حوادث غیر مترقبه اتفاق می افتد بسیج جزو اولین نیروهایی است که در صحنه حضور پیدا می کند. بعد از وقوع حادثه دیروز با فرمانده سپاه استان تماس گرفتیم و مقرر شد تا تمامی امکانات در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و هم اکنون گروه های جهادی هم در حال خدمت رسانی به مردم هستند. همچنین برای ساخت منازل مسکونی مردم نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

ما هم اکنون در یک جنگ نرم بسیار پیچیده به سر می بریم و ما در کانون توجه نظام سلطه هستیم. دشمن تلاش دارد تا از طریق این جنگ نرم سبک زندگی در کشورهای اسلامی را تغییر دهد. بسیج از اساس یک نیروی متخصص جنگ نرم است و بسیج یک تشکیلات مردمی است که در همه جا حضور دارد. بسیج سند راهبردی ده ساله ای مبتنی بر بیانیه گام دوم تهیه کرده است و ما بر مبنای این سند تلاش برای تحقق ایران قوی را ادامه می دهیم.

آمریکا دیگر قدرت پیاده سازی راهبردهای خود را ندارد و اینها ناشی از این است که ایران توانسته در سطح جهانی تاثیر گذار باشد و در این مسیر بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیر گذار بوده است. همچنین تشکیل یک شبکه تاثیرگذار مردمی در فضای مجازی توانسته تا حد زیادی در حوزه جنگ نرم تاثیر گذار باشد.

درباره کمک بسیج به دولت، بسیج تشکیلاتی از مردم برای مردم است. دولت سیزدهم که تشکیل شد ما برای کنم به دولت اعلام آمادگی کردیم که مورد استقبال رییس جمهور واقع شد. در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم‌نامه با برخی وزارتخانه ها هستیم. در مسیر افزایش تولید برخی محصولات کشاورزی و خودکفایی در تهیه روغن خوراکی کشور طرح هایی را داده ایم.

در ساخت مسکن هم اعلام آمادگی کرده ایم و می توانیم تا سالیانه یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور بسازیم. کار ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد آغاز کرده ایم و ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهر چابهار نیز آغاز شده است. در حوزه اشتغال هم آمادگی ایجاد سالیانه ۱۵۰ هزار شغل را داریم. در تنظیم بازار از بسیج کمک خواسته شد نشست هایی را با دستگاه های مسئول برگزار شد و تفاهنامه هایی امضا شد که توسط بسیج اصناف اجرایی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.