• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید سلامت محور باشند/ ۲۲ بهمن ماه راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری خواهد بود

  • کد خبر : 4159
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید سلامت محور باشند و با توجه به محدودیت‌های کرونایی برگزار شوند به همین دلیل، روز ۲۲ بهمن ماه با توجه به شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی خودرویی و موتوری در سطح شهر برگزار می شود.

به گزارش ریاح، محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری گرامیدا‌شت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مناسبت‌های ایام‌الله دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: برای فهم جایگاه دهه فجر باید به ماهیت شکل‌گیری آن در راستای اهداف انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. حرکتی که در سال ۴۲ شکل گرفت و در سال ۵۷ به اوج خود رسید، حرکتی دینی بود؛ زیرا مبدأ آن از مراکز دینی و حوزه‌های علمیه آغاز شد و هدف آن ایجاد حاکمیت دینی در ایران بود و رهبری این جریان نیز بر عهده یک مرجع دینی بود؛ البته آرمانی هم که در این راه تعریف شد یک آرمان اسلامی بود.

مقاومت‌هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت بر سر برقراری حاکمیت بر اساس ارزش‌های اسلامی و احیای شعارهای قرآن بود، مردم و امام خمینی (ره) در مقابل ذلت و خواری حاکمان دوران طاغوت ایستادند.

انقلاب اسلامی در مقابل دین ستیزی و وابستگی حاکمان به بیگانگان ایستاد؛ زیرا جریان حاکمیت ایران بر خلاف سیاست‌های دینی بود.

نصرت الهی و اتحاد ملت ایران و همچنین درایت امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ آرمان انقلاب اسلامی آزادی، پیشرفت و عدالت بود که توانست حاکم مستبد، ضد دین و وابسته به بیگانگان را سرنگون کند. با پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست‌های ایران نسبت به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تغییر کرد و دستاوردهای وسیع و گسترده‌ای به دست آورد.

در زمان حکومت ستمشاهی، چالش و دغدغه مسئولان، حضور سفارت اسرائیل و آمریکا در ایران بود، اما امروز مهمترین چالش استکبار جهانی، حضور محور مقاومت در منطقه است.

راه حل مشکلات امروز، بازنگری در علت پیروزی انقلاب اسلامی است؛ علت پیروزی انقلاب در سال ۵۷، ولایتمداری و تبعیت از مقام رهبری و مقاومت در مقابل استکبار جهانی بود. دهه فجر فرصتی برای بازنگری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید سلامت محور باشد و با توجه به محدودیت‌های کرونایی برگزار شود؛ اگرچه به برخی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاداتی داریم، اما به حکم ولایت، تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

اصلی‌ترین سیاست برنامه‌های دهه فجر استان اصفهان، فراگیری است؛ ستادهایی هم در سراسر استان تشکیل شده تا آحاد مردم بتوانند سهمی در برنامه بزرگداشت دهه فجر داشته باشند؛ زیرا ایام الله دهه فجر نشان می‌دهد، انقلاب اسلامی زنده است و مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت مردم بود و در ایام الله دهه فجر باید نسبت به آن توجه بیشتری شود.

در خصوص جزئیات برنامه های دهه فجر، در روزهای اخیر، ۲۰ کارگروه تخصصی در سطح استان، با همکاری معاونت‌های فرهنگی نیروهای مسلح، استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های متعددی را در سطح استان با هدف شناخت و تبیین انقلاب اسلامی و نشاط آفرینی برای جامعه انقلابی در خصوص دهه فجر مد نظر قرار داده‌اند.

شهرداری ها اقدامات بسیاری در راستای بزرگداشت این ایام در سطح شهر و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در سایر مناطق استان برای آذین بندی خلاقانه معابر و خیابان‌ها، اجرای گروه‌های سرود، نورپردازی و برنامه‌های شاد در سطح استان با رعایت پروتکل‌ها برنامه ریزی کرده اند. جشنواره‌های متعدد و محله محوری برای دهه فجر پیش بینی شده است که بخشی از آن توسط بسیج و شهرداری اصفهان اجرا خواهد شد.

هم‌زمانی این ایام با ولادت حضرت زهرا(س) نیز سبب شده است که کارگروه ویژه زنان و خانواده با مسئولیت مشاوره امور بانوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی را در خصوص توجه به زنان و نقش‌آفرینی برتر آن‌ها در نظر قرار دهد.

از روز ۱۲ بهمن تا روز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌هایی مانند مانور تاکسیرانان در شهر با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب، همایش اسکیت سواری در مزار شهدای گمنام، عطر افشانی قبور شهدا، تدارک دیده شده است.

در بخش برنامه‌های کودکان و نوجوان در ایام الله دهه فجر، برنامه‌های مناسبی اعم از جشنواره قصه گویی و رونمایی از کتاب‌های این حوزه در نظر گرفته شده است و همچنین جشنواره نشریات چندرسانه‌ای با همکاری بسیج دانشجویی پیش بینی شده است.

روز ۱۶ بهمن ماه، در سراسر استان اصفهان برنامه عطر افشانی قبور شهدا و برنامه‌های هنری برگزار خواهد شد؛ همچنین اختتامیه جشنواره ارادت به حضرت صاحب الامر(عج) توسط قرارگاه مهر و امید برگزار خواهد شد.

کمک‌های مؤمنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تجلیل از همافران نیروی هوایی ارتش، مراسم تقدیر از مدافعان سلامت از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

 در ۲۰ بهمن ماه، اقدامات خیرانه مراکز درمانی نیروهای مسلح بر انجام ویزیت رایگان در مناطق کم برخوردار در سطح استان اصفهان برگزار خواهد شد.

در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن ماه، نور افشانی و ندای الله اکبر بر بام‌ها برگزار می‌شود و روز ۲۲ بهمن ماه با توجه به شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی گروهی نداشته و راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.