• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

بررسی قیمت انواع میوه در آستانه شب یلدا

  • کد خبر : 8421
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
بررسی قیمت انواع میوه در آستانه شب یلدا
در آستانه شب یلدا و افزایش میزان تقاضای میوه در بازار به دلیل رسوم سنتی مردم کشور و به ویژه استان اصفهان، هرساله شاهد نوسان در قیمت میوه‌ها هستیم که بدین منظور قیمت‌های اعلام شده از سوی کمیته ساماندهی میوه و تره‌بار اصفهان که زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان فعالیت می‌کند را برای روز دوشنبه ۲۲ آذرماه بررسی شده است.

به گزارش ریاح، در آستانه شب یلدا و افزایش میزان تقاضای میوه در بازار به دلیل رسوم سنتی مردم کشور و به ویژه استان اصفهان، هرساله شاهد نوسان در قیمت میوه‌ها هستیم که بدین منظور قیمت‌های اعلام شده از سوی کمیته ساماندهی میوه و تره‌بار اصفهان که زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان فعالیت می‌کند را برای روز دوشنبه ۲۲ آذرماه بررسی کردیم.

بر این اساس، نرخ ممتاز انار که هفته گذشته در میدان میوه و تره‌بار اصفهان ۲۲ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، برای روز دوشنبه با ۳ هزار تومان افزایش نسبت به هفته گذشته عرضه شده است؛ البته کف قیمت فروش انار نسبت به هفته گذشته از ۶ به ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت انگور بی‌دانه نسبت به هفته گذشته ثابت مانده و انگور شاهرودی نیز با ۲ هزار تومان کاهش قیمت، ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار میوه پرفروش پرتقال در این شب‌ها نیز بیانگر این موضوع است که قیمت پرتقال تامسون جنوب نسبت به هفته گذشته بدون تغییر مانده و همان ۱۶ هزار تومان برای هرکیلو خرید و فروش می‌‌شود؛ پرتقال تامسون شمال اما که هفته گذشته به ازای هر کیلو ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسید، بدون اعلام قیمت از سوی اتحادیه و به صورت عرضه و تقاضا به فروش خواهد رسید و پرتقال آبگیری نیز مانند هفته گذشته به ازای هرکیلو ۸۵۰۰ به فروش می‌رسد.

خرمالو که هفته گذشته در بازار میوه و تره‌بار اصفهان با ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، با افزایشی ۵ هزار تومانی، رکورددار افزایش قیمت بازار شد و به ازای هر کیلو ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خیار نیز با افزایش ۵۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته در بازار به فروش می‌رسد؛ قیمت هرکیلو خیار اصلاحی، ۹۵۰۰، خیار بوته‌ای ۶۵۰۰ و خیار گلخانه‌ای ۸۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

برای سیب و موز نیز به دلیل افزایش تقاضا، اتحادیه قیمتی تعیین نکرده و مبنای قیمت این میوه‌ها را بر اساس میزان عرضه وتقاضا اعلام کرده است و قیمت نارنگی یکی دیگر از میوه‌های پرطرفدار شب یلدا بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، به ازای هرکیلو ۱۶ هزار تومان در درجه عالی آن به فروش می‌رسد.

هندوانه که یکی از پرطرفدارترین میوه‌های شب یلدا است، در بازار اصفهان نسبت به هفته گذشته بدون تغییر قیمت به فروش می‌رسد که بر این اساس قیمت هرکیلو هندوانه تازه، ۷۰۰۰ تومان قیمتگذاری شده است.

به نظر می‌رسد تنها قیمت چند نوع میوه در بازار اصفهان دستخوش قیمت شده است و انتظار مردم از نهادهای نظارتی این است که در آستانه شب یلدا، با نظارت‌های مستقیم از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.