• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با ترفند ” اد بزن ، پول بگیر”

  • کد خبر : 13818
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با ترفند ” اد بزن ، پول بگیر”
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی با تبلیغی در فضای مجازی تحت عنوان "اد بزن، پول بگیر" از افراد جویای کار کلاهبرداری کرده و حساب آنان را خالی می کرد، خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنى بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان كرد: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد این شهروند که جویای کار بوده در فضای مجازی با تبلیغی تحت عنوان “اد بزن ، پول بگیر”، مواجه می شود که از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست می کند به ازای جذب مِمبر درآمد کسب کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: متهم در این روش پس از جلب اعتماد افراد جویای کار با ارسال لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت، اطلاعات حساب بانکی متقاضی را سرقت و موجودی حساب وی را برداشت می کرد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات و اظهارات شاکی و انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً هویت ادمین این صفحه شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و برای انجام اقدامات  قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری به بهانه های مختلف از جمله دریافت حق عضویت یا واریز درآمد، اطلاعات بانکی متقاضیان را دریافت و یا با ارسال بدافزارها و لینک درگاه های جعلی پرداخت اقدام به فیشینگ کارت های بانکی می کنند، همچنین برای جلب اعتماد با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز اقدام به نمایش رسیدهای واریز وجه به حساب سایر کاربران می کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.