• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

بانک ها در ارائه تسهیلات خُرد با دست گشاده تر رفتار کنند

  • کد خبر : 11801
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۲
بانک ها در ارائه تسهیلات خُرد با دست گشاده تر رفتار کنند
استاندار اصفهان در خصوص چالش‌های متقاضیان وام‌های خُرد گفت: باتوجه به قوانینی که در این خصوص وجود دارد مطلوب است بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد با دست گشاده تر رفتار کنند.


به گزارش ریاح، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان درخصوص رفع چالش‌های تسهیلات تبصره‌ای استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به برخی چالش‌هایی که در این مورد برای متقاضیان وجود دارد با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها چالش‌های این تسهیلات در ارائه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رفع با هدایت و درایت بیشتری اقدام شود.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد و بهزیستی در ارائه تسهیلات با گذشته بسیار متفاوت است و همراهی یک راهنما و مشاور قوی در کنار مددجویان توانسته زمینه‌های اشتغال بیشتری را نسبت به گذشته ایجاد کند‌؛ لذا این تغییر رویکرد در ارائه تسهیلات و اشتغال‌زایی می‌طلبد همکاری‌های بیشتری با این دو مجموعه صورت بگیرد تا در اهدافی که تعریف کرده‌اند موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند.

مرتضوی در خصوص چالش‌های متقاضیان وام‌های خُرد، عنوان کرد: باتوجه به قوانینی که در این خصوص وجود دارد مطلوب است بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد با دست گشاده تر رفتار کنند. چالش‌های این موضوع نیز در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها بیان و تدابیر لازم اتخاذ شود. همچنین اگر مواردی از مشکلات متقاضیان وام‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی وجود دارد توسط این دو سازمان به استانداری گزارش شود تا با پیگیری در سطح ملی راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود.

استاندار اصفهان در خصوص شفافیت اظهارنامه‌های مالیاتی نیز عنوان کرد: معضل اساسی در این خصوص، نبود آگاهی است که رفع آن فرهنگ‌سازی دقیق و کارشناسی شده‌ای را می‌طلبد؛ صاحبان مشاغل و صنعتگران اگر در مورد ارائه اظهارات مالیاتی کم‌گویی کنند با حواشی دیگری مواجه می‌شوند و در نهایت با یک تحقیق میدانی عدم صداقت در ارائه اظهار‌نامه‌ها مشخص می‌شود لذا فرهنگ‌سازی صحیح می‌تواند تا حدود بسیاری مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

پایان پیام/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.