• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
رئیس مجلس شورای اسلامی:

بازگرداندن ثبات به زندگی مردم با وجود تحریم در ۵ سال ممکن است

  • کد خبر : 6713
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
بازگرداندن ثبات به زندگی مردم با وجود تحریم در ۵ سال ممکن است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اطمینان عرض می‌کنم که می‌توان با ظرفیت کشور در همین شرایط سخت تحریم با یک برنامه پنج ساله ،‌ ثبات را به زندگی مردم بازگرداند.

به گزارش ریاح، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر اردستان اظهار داشت: مجالس ذکر شهدا و معرفت به شهدا و تداوم راه شهدا هست و‌محفلی برای تربیت در این مسیر است.

حضرت امام در وصف شهید بهشتی گفت که ما شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی می‌شناسیم؛ شهید بهشتی یک سیاستمدار دین‌مدار بود که این ویژگی امروزه کمتر در جامعه مشاهده می‌شود.

امروز الگویی برای همه ما مسؤولان است که برای ما یک الگوی سیاست‌ورزی مومنانه در شخصیت شهید بهشتی دیده می‌شود لذا وی از یک طرف اسلام شناس و دیندار بود و انسانی بود که یک جهان بینی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و قرآن داشت.

شهید بهشتی معتقد بود مردم باید مطالبه‌گر و‌مسؤولیت پذیر باشند و‌ نباید تحت هیچ عنوان کنار بروند و همیشه در میدان باشند.

شهید بهشتی در عدالت خیلی حساس بود و همه ما مکلف هستیم عدالت را در هر شرایطی رعایت کنیم و به این نکته توجه کنیم که در رابطه بین کارگزاران نظام و مردم هیچ‌ حجاب و‌ مانعی نمی‌تواند باشد. 

این حق مردم است که بتوانند با مسؤولان بدون مانع سخن بگویند ولی متاسفانه بین ما مسؤولان و مردم جداسازی اتفاق افتاده است.

خون پاک شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش ریشه منافقین را از این کشور کند و‌خشکاند و می‌بینید چیزی جز ذلت نصیب منافقین نشد؛ منافقین تشکیلات بسیار قوی و منسجم داشتند و روزی که ما درگیر جنگ بودیم به گونه ای شد که بخشی از رزمندگان از جبهه به پشت جبهه برای برخورد با منافقین آمدند.

از روز شهادت شهید بهشتی این سازمان مخوف و کودک‌کش که در اقصی نقاط کشور بیش از ۱۷هزار نفر را به شهادت رساندند بعد از شهادت شهید بهشتی منافقین ریشه‌کن شدند.

شهید سلیمانی یکی از بزرگان و‌مجاهدی بود که چهل سال متوالی یعنی از سال ۵۹ تا روز شهادت بدون وقفه در راه خدا مجاهدت کرد و کمتر کسی در کشور از دوستان دوران جنگ هستند که مجاهدت به شیوه شهید سلیمانی را تجربه کرده باشند. 

مجاهدت شهید سلیمانی آمیخته با اخلاص و در اوج گمنامی بود؛ در خیابان‌های تهران یک روز با شهید سلیمانی به سمت نمازجمعه می‌رفتیم . زمانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می‌گفتند . مسبب این حرکت‌ها را شهید سلیمانی می‌دانستند و در مقابل شهید سلیمانی این شعارها میگفتند.

امروز نظام اسلامی در مسند قدرت است و وقتی این را می‌گوییم یعنی مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند.

شهید سلیمانی ۲۰سال در نیروی قدس زحمت کشید و سخت‌ترین کارها را همراه و همقدم با مردم انجام داد و آمریکا را در منطقه خاورمیانه زمین زد و همه تهدیدها را از امت اسلامی دور کرد و از همه آنها دفاع کرد و در مقابل ظلم با مردم ایستاد.

شهید سلیمانی با همین مردم در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و مبارزه کرد؛ وی به قدرت صهیونیست‌ها و آمریکا توجهی نداشت و وظیفه خودش را انجام می‌داد و نتیجه آن بود که این پیروزی‌های بزرگ نصیب ما شد و یقیناً خون شهید سلیمانی ریشه کسانی را که وابسته به غرب هستند ، می‌خشکاند.

این پاداش مجاهدت است که این شخص به دست شقی‌ترین فرد به شهادت رسید؛ در عرف دیپلماتیک نیست که یک کشور مسؤولیت جنایت خود را بپذیرد و اینکه آمریکا با افتخار مسؤولیت جنایت شهادت حاج قاسم را برعهده گرفت، نشان از حقارت و ذلت آن‌هاست. 

تمامی خصوصیات اصحاب سید الشهدا در شهادت شهید سلیمانی بود که وی در راه خدا قطعه قطعه شد؛ در شب جمعه به شهادت رسید و در وطن غریب بود.

شهید سلیمانی معتقد بود بر این که خدا موفقیت می‌دهد باور داشت و امروز برای همیشه ماندگار در تاریخ شد؛ همان کسی که به شهید سلیمانی توفیق چهل سال خدمت به مردم را داد تمام مسیر شهادت را برنامه‌ریزی کرده بود.

مردم همیشه پای انقلاب و ایران عزیز بودند که ما به خودمان بیاییم و شهید بهشتی و سلیمانی را ببینیم و خواسته‌های مردم و رهبری ببینیم و باور کنیم که همان خدای شهید بهشتی و اسلام شهید بهشتی و سلیمانی است که این موفقیت‌ها را آفرید.

همان خدا، برای اقتصاد و سیاست‌ و‌فرهنگ نیز هست و اگر امروز ضعف داریم برای این است که ما مدیران باور به سنت‌های الهی و اینکه می‌توانیم، باور نداریم و اگر برای خدا گام برمی‌داریم، تردید نکنیم برکت به زندگی بازخواهد گشت.

امیدواریم در دولت جدید و مجلس و قوه قضائیه در کنار جوانان خلاق و مردم عزیز این فرصت یکبار دیگر فراهم شود که بی وقفه در یک سیاست‌ورزی مومنانه و خالصانه گام برداریم.

با اطمینان عرض می‌کنم که ظرفیت کشور با همین شرایط سخت تحریم می‌تواند در یک برنامه پنج ساله ثبات را به زندگی مردم بازگرداند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6713

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.