• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
رییس سازمان بسیج علمی کل کشور:

ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است

  • کد خبر : 4007
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است
رییس سازمان بسیج علمی کل کشور با اشاره به نقش علم و فناوری در پایه گذاری تمدن ها گفت: استکبار جهانی به خوبی فهمیده است که ایران به دنبال تبدیل شدن به مرجعیت دوباره ی علمی جهان است و از همین رو استراتژی های اضافه کردن تحریم ها، ایجاد اغتشاشات سیاسی و تحریم مرجعیت و دانشمندان علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ریاح، سردار مهدی رحیمی رییس سازمان بسیج علمی کل کشور ومسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه صاحب الزمان (عج) طی جلسه ای با جمعی از مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.


سردار رحیمی ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی مجموعه ی عظیم ذوب آهن اصفهان، با اشاره به نقش علم و فناوری در پایه گذاری تمدن ها گفت:
 اگر بخواهیم به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی دست پیدا کنیم باید با همت و تلاش بتوانیم در رتبه های برتر تولید علم،دانش،نوآوری و فناوری قرار بگیریم.


استکبار جهانی به خوبی فهمیده است که ایران به دنبال تبدیل شدن به مرجعیت دوباره ی علمی جهان است و از همین رو استراتژی های اضافه کردن تحریم ها، ایجاد اغتشاشات سیاسی و تحریم مرجعیت و دانشمندان علمی را در دستور کار خود قرار داده است.


از جایی که در جهان یک جریان جهانی دانش اتفاق افتاده است ،ما باید با خلق دانش مانند اعصار گذشته به دروازه ی مرجعیت علمی جهان ورود کنیم که این مهم در بیانیه ی گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری است.


قرار دادن دانش دانشمندان و نخبگان کشور در خدمت غرب باعث تأسف است.
الزام کردن تمام نخبگان، دانشمندان و مبتکرین صاحب ایده در ثبت مقالات خود در ISI موجب شده است که دانش و حاصل تلاش چندساله ی یک محقق و یا یک مبتکر براحتی و به رایگان در اختیار غرب قرار گیرد و اگر فکری برای تجمیع و عدم خروج فکر و ایده های ناب جامعه ی نخبگان نشود هزینه ی آموزشی که برای این دانشمندان صرف شده است برای غرب صفر بوده و منافع آن را  براحتی کسب می کنند.


با توجه به سازوکارهای سازمان بسیج، ۲۰ قشر بسیج (غیرنظامی) در این سازمان وجود دارد که ۱۱ قشر آن دانش محور است و بسیج با ایجاد هسته ی علمی و شبکه های پایه ی دانش توانا در پایگاه های سراسر کشور یک انسجام کامل جهت هم افزایی بین خانواده ها، صنعت و دانشگاه ها ایجاد نموده است.

در این جلسه مهندس نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز حضور داشت، همچنین مهندس شیرین پرور مدیریت تحقیقات و پژوهش، دکتر امینی مدیریت آموزش و سرهنگ مختاری فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج شهید تندگویان به اتفاق مسئولین هیئت اندیشه ورز این حوزه حضور داشتند وضمن ارائه گزارش فعالیت های متنوع و مستمر علمی و آموزشی شرکت، نسبت به همکاری هرچه بیشتر در زمینه های علمی و فناوری با سپاه و بسیج اعلام آمادگی نمودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.