• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان:

ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده

  • کد خبر : 1305
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از اجرای ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه شاخص شهری در این منطقه خبر داد و گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال پروژه مهم منطقه‌ای، ۱۲۰ میلیارد ریال پروژه منطقه‌ای و ۲۲۰ میلیارد ریال سایر پروژه‌های عمرانی در منطقه ۱۰ در سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز ، حمید شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در نشست خبری که از طریق لایو اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد:

منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با دو هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده و ۲۲۰ هزار نفر جمعیت یکی از مناطق پویا با تنوع قومیتی است، بیشترین خیابان‌ها و معابر اصلی در این منطقه شهرداری قرار دارد و یکی از مهمترین اقدامات در این منطقه روان سازی ترافیک و بازگشایی گلوگاه‌ها و تعریض خیابان‌ها بوده است.

این منطقه بیشترین پارک‌های محله‌ای را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، از این رو با توجه به مشکلات آبی و حفظ و توسعه فضای سبز، یک مخزن ذخیره آب در خیابان مصلی در نظر گرفته شده و همچنین پروژه کلکتور آب در خیابان خزایی برای تأمین منابع آبی اجرایی شده است.

رینگ چهارم یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه به شمار می رود، در این پروژه ۱۶۵ هزار متر آزادسازی انجام شده که ۱۴۵ هزار متر مربوط به فاز نخست و ۲۰ هزار مترمربع در فاز دوم بوده است و آزادسازی‌ها صد درصد تکمیل شده است.

افزایش سرانه اجتماعی و مشارکت شهروندان بزرگترین سرمایه منطقه محسوب می‌شود، باتوجه به نبود آثار شاخص فرهنگی و میراثی می‌توان از موقعیت این منطقه به لحاظ قرارگیری در مجاورت بزرگراه‌ها و احداث نمایشگاه بزرگ اصفهان برای جذب سرمایه گذاران جهت احداث هتل استفاده کنیم.

تلاش شهرداری ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده است، دفتر تسهیل‌گری محله مصلی در خیابان اوحدی تا چند روز آینده به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بافت‌های فرسوده را احیا کند زیرا در این راستا ۲۷ دستگاه در سازمان‌های دولتی و غیردولتی مکلف هستند خدمات خود را در بافت‌های فرسوده به شهروندان ارائه کنند.

چشمه مرغاب به عنوان پروژه محرک توسعه منطقه ۱۰ می باشد و این پروژه تلفیقی از اقدامات عمرانی، خدماتی، فرهنگی و تفریحی است، اما معتقدیم اکثر پروژه‌های عمرانی که بخش زیادی از آنها در بافت فرسوده قرار گرفته، محرک توسعه هستند.

شهرک سلامت، خط دو قطار شهری، فرهنگسرای حصه، تالار هنر و پارکینگ عسگریه جز پروژه‌های محرک توسعه محسوب می‌شود.

پارکینگ طبقاتی عسگریه با مشارکت بیمارستان عسگریه در حال احداث است، تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهره‌برداری پارکینگ باشیم.

به زودی کلنگ احداث پارکینگ خیریه ام‌البنین در خیابان مصلی به زمین زده خواهد شد.

با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری درصدد احداث کلینیک‌های خودرویی هستیم در حاشیه بزرگراه اردستانی تا کارگاه‌های مزاحم به این مکان‌ها انتقال یابد.

در پنج ماه نخست سال جاری ۲۴۸ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۰ حدود ۳۰ روز و متوسط پاسخگویی به استعلام‌ها هفت روز است که در این زمینه رتبه اول را بین مناطق ۱۵ گانه داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.